A játékfejlesztők mindössze tíz százaléka hiszi jelentős fenyegetésnek a kalózkodást

2009. november 11.
1.6931
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A kalózkodás, avagy az eredeti szoftverek ellopása a mai kor egyik nagyon fontos kérdésköre, hiszen sokan nem érzik a súlyát annak, hogy mit tesznek azzal, ha egy játékot, vagy más adatot illegálisan letöltenek.
 

A lopással egyenértékű és büntethető cselekedet azonban nem csak rossz oldallal szolgál, hiszen a múltban több fejlesztőcsapat és neves játékipari személyiség is elmondta már, hogy az internetre kikerült nem hivatalos verziók akár még reklámnak is felfoghatók. Kártékonyságuk ettől még természetesen felbecsülhetetlen, és mi ugyan nem is kívánnánk állást foglalni az ügyben, egy érdekes felmérés eredményét azonban átnyújtanánk nektek.

A TIGA friss kutatásainak eredményeképpen ugyanis a lehető legtöbb angliai játékfejlesztő cég véleménye az, hogy a kalózkodás jelenleg csak egy növekvő probléma, amit most még el lehetne fojtani. Számokban ez a vélemények 90%-át jelenti, azonban a maradék tíz százalék már úgy véli, hogy egy nagyon jelentős fenyegetésről beszélünk, amely nem csak visszafordíthatatlan, hanem jelentős és komoly gondokat is okoz az iparban.

Hogy melyik fél állításait hisszük el, az rajtunk múlik - és értékrendünktől is függ -, mindenesetre az egyértelműen megállapítható a felmérés alapján, hogy a fejlesztők úgy gondolják, a kalózkodás egy probléma, de nem ezen múlik majd a túlélés, valamint a jövő. Nekik pedig nagyobb rálátásuk van az iparra, mint egy egyszerű játékosnak, és ha ezt ők mondják, akkor talán el is hisszük nekik. Ti mit gondoltok?
1 hozzászólás

marco

16 éve, 11 hónapja és 4 napja

Érdekes adat. Én mindenesetre azt gondolom, hogy bár a kalózkodás valóban bűncselekményként értékelendő, de ha normális összegeket kérnének egy-egy játékért, akkor nem lenne ez a helyzet. Mindemellett az sem mindegy, hogy időnként olyan gyatra minőség fut ki a gyárakból, hogy pofátlanság egyáltalán egy fillért is kérni értük. Jó példa erre a PC-s GTA, ami kifejezetten ócska volt az utcára kerüléskor. Utólag persze jött egymillió patch, de akkor is megvette a szerencsétlen súlyos pénzekért a játékot. Ennyi erővel a vevőket kártalanítani is lehetne, hiszen egy olyan cuccban fekszik a pénze, amit nem, vagy csak részben tud használni. Mintha vennél egy kiló kenyeret, aztán amikor felszeled, a fele még nyers, nem tudod megenni? Nem balhéznál? Dehogynem!

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások