Valahogy így van ezzel a Blizzard csapata is, a csapat egyik alapítója, Frank Pearce ugyanis egyenesen vesztes csatának nevezte a másolásvédelmi próbálkozásokat, lévén szerinte lényegesen több a védelem feltörésére szerveződött ember, mint amennyien ők a fejlesztőcsapatban vannak, és állítása szerint inkább magára a késztermékre kell koncentrálniuk, mintsem a DRM-re.
Hogy akkor mégis miben látja Frank a megoldást a kalózok ellen? Szerinte a kulcsszó a közösségen van, szerinte ha a Battle.net beváltja a hozzá fűzött reményeket, és képes egy kellemes community-t összehozni, akkor az emberek törekedni fognak az eredeti példányok vásárlására, lévén a kalóz példányokkal rengeteg olyan opciótól és lehetőségtől esnek el, amik csak eredeti alkotásokat betöltve használhatók. Jogos a kérdés, hogy akkor a StarCraft II-ből vajon miért került ki éppen a kalózok miatt a LAN lehetősége? Érdekes ellentétek ezek...