Most egy hasonló és igen érdekes nyilatkozat érkezett egyenesen a Nemzetközi Vöröskereszttől.
Francois Senechaud, a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságának tagja a BBC-nek adott interjújában fejtette ki, hogy azon videojátékok melyek igazi harctereket mutatnak be sokkal reálisabbnak kellene lenniük.
Ezt nem úgy kell értelmezni, hogy sokkal életszerűbb lesz a dolgok ábrázolása, hanem Senechaud arra utalt, hogy ha egy ilyen játékban elkövetünk egy olyan dolgot mely háborús bűnnek tekinthető, akkor a játékon belül megkapjuk azt a büntetést amit a valóságban is kapnánk egy ilyenért. (Háborús bűnért börtön vagy halál jár.)
Ilyen bűnnek tekinthető például a civilekre való tűznyitás (Call of Duty: Modern Warfare 2 - No Russian misszió), ellenséges katonák dögcéduláinak elvétele (Metal Gear Solid 2) vagy foglyok kínzása információszerzés céljából (Splinter Cell: Blacklist).
Természetesen nem minden háborús játéknál vezetnék be ezt a rendszert, csak azoknál melyek az átlagosnál jobban mutatják be a háború borzalmait, így például a Call of Duty és a Medal of Honor sorozatoknál mindenképpen bevezetnék ezt, ha sikerül meggyőzniük a fejlesztőket a fentiekről.