Valahányszor szóba kerül a Max Payne 3, a címért felelős Rockstar valahogy minduntalan dob egy hátast saját magától; legutóbb Rob Nelson, a vállalat art direktora fényezte Max harmadik kalandját, és az olyan merész állításoktól sem rettent vissza, miszerint "a Max Payne 3 bizonnyal a kifinomultság egy új mércéje lesz" a műfajon belül.
A kérdés már csupán az, miként szándékozik ezt véghez vinni a csapat.
"Az eredeti részekhez hasonlóan a Max Payne 3 is a lehengerlő akció és az erőteljes karakter-jellemzések egyvelegét alkotja majd úgy, hogy az a teljesen újnak és frissnek hat majd" - állítja Nelson.
Ennek jelentős részét mindhárom játékban a Bullet Time koncepciója tette ki: a lövöldözés és az idő manipulálásának koreográfiája, ami a lehető legprecízebb és legakciódúsabb 'gunplay'-t teszi lehetővé. Szeretnénk, ha a játékosok átéreznék a lövéseket és az azokra való reagálást, pontosan és stílusosan, és érezhessék az eredmény ízét."
Nelson elárulta, hogy valamennyi legendás Bullet-Time mozdulat visszatér, ugyanakkor a jelenség még részletesebb és összetettebb lesz. Ez annak köszönhető, hogy a fejlesztők habozás nélkül bevetették a RAGE motort, és számtalan animációs tool-t is - mindez lehetővé teszi, hogy Max realisztikusan reagáljon környezetére, az őt ért hatásokra.
"A játékosnak elképesztő mértékű kontrollja lesz a karakter felett futás és célzás közben is" - tette hozzá Nelson, kitérvén arra, hogy a játékban minden egyes lövedéknek saját röppályabeli, gyorsasági stb. tulajdonsága lesz, továbbá minden fegyver a lehető legpontosabban lesz lemodellezve.