Sok más fejlesztőcsapathoz hasonlóan A Battlefield 3 alkotói sem kívánnak maguknak különösebb fejfájást okozni azzal, hogy lehetőséget adnak a köznép halomra lövésére: úgy vélik, ha ezt a hatalmat a játékosok kezébe adják, azok nagy valószínűséggel élnek is majd vele.
Patrick Bach egy interjúban hangot adott ama véleményének, mely szerint, mihelyst lehetőséget adunk a játékosoknak a jó és rossz közötti választásra, azok az esetek többségében inkább a rosszat választják.
"Amennyiben a játékosokat a jó és rossz dolog közti választás elé állítjuk, elvetemült dolgokat csinálnak, áttérnek a Sötét Oldalra, mert az emberek azt hiszik, menő huncutnak lenni, és sosem kapják el őket..."
"Amint egy hiteles játékban ott a kezedben a fegyver és előtted áll egy gyermek, mi történik? Nos, a játékos alighanem lelövi azt a gyereket."
"Minket okolnának. Olyan élményt kell létrehoznunk, amelyben nem adunk lehetőséget a játékosoknak arra, hogy rossz dolgokat vigyenek végbe."
"Valami olyat szeretnénk alkotni, ami valamivel érettebb. Az érett nem jelent egyet a véressel - néhány összekeverik a kettőt. A vérszomj valójában gyermetek dolog."