És mégis mindenki örömét leli majd benne, aki szívébe zárta a műfajt (vagy magát a franchise-ot). A látszólagos paradoxon mégis egy csapásra magától értetődővé válhat, ha engedjük, hogy a szülőatya Blizzard Entertainment szót kapjon, a hullámzó rajongótábor kérdéseit megválaszolandó. Ez alkalommal a vállalat közösségi igazgatója, Bashiok állt porondra, hogy lecsillapítsa a kedélyeket. No, de lássuk először a közösség álláspontját...
Közösség:
"Úgy gondolom, az emberek összekeverik a 'Könnyűséget' az 'Alkalmi' játékokkal és maguk elé képzelik a Dibalo 3 - Peggle kiadását. Ehhez hasonlóan sokan közülünk, akik régóta játszanak elfeledik, hogy a Kihívás nem egyenértékű az idegesítővel és frutsztrálóval."
Blizzard Entertainment:
"Az 'alkalmi' jelentése felől is számos szemlélet él. Mindenkinek mást jelent.
Az alkalmi - szerintünk - azt jelenti, hogy bármikor, bármelyik nap lehetőséged van belevetni magadat a játékba, hogy viszonylag kevés időt eltöltsél vele és valamiféle haladást is elérjél közben. A Diablo II egy alkalmi játék volt, miként a Diablo III is az lesz. Természetesen, itt is elüldögélhetsz majd a játék előtt 6 órát egyhuzamban, ha úgy kívánod, de a lehetőség, hogy bármikor belevethetjük magunkat, kinyírhatunk néhány szörnyet és ezáltal be is újíthatunk valamit (elejtett tárgyakat, Xp-t, a sztori is halad) 'alkalmi játékká' teszi. Persze, nem tarthatod majd a tempót azokkal az emberekkel, akik több időt szánnak rá, ám te továbbra is nagy léptékekben haladhatsz.
Ez teszi őt alkalmivá, csak azon múlik minden, ki mennyit időt hajlandó eltölteni vele."
A továbbiakban Bashiok elárulta, hogy eddigi játékaikhoz hasonlóan a Diablo III is könnyen elsajátítható lesz, de annál nehezebben válhat valaki a mesterévé. Aki tehát úgy dönt, hogy "Hardcore" nehézségi szinten tolja végig a játékot (mihelyst megjelent), az kellemetlen meglepetésben részesülhet. Először.