A Diablo III könnyen tanulható lesz, ámde mesterévé már nehezebben válhatunk

2011. július 29.
2.7171
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
Irdatlan nehéz lesz - mint arra nemrégiben fény derült.
 

És mégis mindenki örömét leli majd benne, aki szívébe zárta a műfajt (vagy magát a franchise-ot). A látszólagos paradoxon mégis egy csapásra magától értetődővé válhat, ha engedjük, hogy a szülőatya Blizzard Entertainment szót kapjon, a hullámzó rajongótábor kérdéseit megválaszolandó. Ez alkalommal a vállalat közösségi igazgatója, Bashiok állt porondra, hogy lecsillapítsa a kedélyeket. No, de lássuk először a közösség álláspontját...

Közösség:
"Úgy gondolom, az emberek összekeverik a 'Könnyűséget' az 'Alkalmi' játékokkal és maguk elé képzelik a Dibalo 3 - Peggle kiadását. Ehhez hasonlóan sokan közülünk, akik régóta játszanak elfeledik, hogy a Kihívás nem egyenértékű az idegesítővel és frutsztrálóval."

Blizzard Entertainment:
"Az 'alkalmi' jelentése felől is számos szemlélet él. Mindenkinek mást jelent.

Az alkalmi - szerintünk - azt jelenti, hogy bármikor, bármelyik nap lehetőséged van belevetni magadat a játékba, hogy viszonylag kevés időt eltöltsél vele és valamiféle haladást is elérjél közben. A Diablo II egy alkalmi játék volt, miként a Diablo III is az lesz. Természetesen, itt is elüldögélhetsz majd a játék előtt 6 órát egyhuzamban, ha úgy kívánod, de a lehetőség, hogy bármikor belevethetjük magunkat, kinyírhatunk néhány szörnyet és ezáltal be is újíthatunk valamit (elejtett tárgyakat, Xp-t, a sztori is halad) 'alkalmi játékká' teszi. Persze, nem tarthatod majd a tempót azokkal az emberekkel, akik több időt szánnak rá, ám te továbbra is nagy léptékekben haladhatsz.

Ez teszi őt alkalmivá, csak azon múlik minden, ki mennyit időt hajlandó eltölteni vele."


A továbbiakban Bashiok elárulta, hogy eddigi játékaikhoz hasonlóan a Diablo III is könnyen elsajátítható lesz, de annál nehezebben válhat valaki a mesterévé. Aki tehát úgy dönt, hogy "Hardcore" nehézségi szinten tolja végig a játékot (mihelyst megjelent), az kellemetlen meglepetésben részesülhet. Először.
7 hozzászólás

Catilina

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Shade írta:
Emlékszek anno az Another Worldben vért izzadtam. És nem vittem végig, arra kellett még 10év. röhögő smiley
Őszintén? Én nem nagyon örülnék, ha egy játékot tíz év alatt tudnék végigvinni. Amúgy most vittem végig a Deus Ex első részét, az elég régi (igaz, nem 8 bites), de nem mondhatnám, hogy nehéz volt, csak élvezetes, nekem kb. ennyi az elvárásom a játékkal.

Annak sem örülnék annyira, ha elölről kellene kezdenem a játékot egy halál után, mert mondjuk csöngött a telefon, vagy nem tudnék menteni (mint a Magickában, amelyik ugyebár mai játék), amikor aludni megyek, mert másfél óra (oké, lehet, ez túlzás) játék menne kárba, és igaz, hogy azt a részt már hamarabb végig tudnám vinni, de azt hiszem, ötször-tízszer is meggondolnám, hogy belefogok-e újra a már látott fejezetbe, annak NAGYON kiemelkedő történetnek/játékmódnak kell lennie, hogy megtegyem).

Valami olyasmi kellene, hogy a mentőopciókat (pl. a figyelmeztetéseket, a térképjeleket ? sokan azok miatt is panaszkodnak, hogy elveszi a felfedezés örömét) ki lehessen kapcsolni, ha valaki szeret vért izzadni, aki viszont játszani szeret, az bekapcsolhatja.

Na most. A legtöbb játékban erre ma is megvan a lehetőség. Csak nem az a baj, hogy a kísértés erősebb, és azért a többség mégis él segédlettel? (jó, jó, ez talán gonosz volt, és biztos vannak játékok, amelyekben nem lehet kikapcsolni).

válasz erre

Hobbikocka

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Catilina írta:
Melyik játék az, amelyik szerintetek annak idején kihívás volt? Melyiket tartjátok az etalonnak a jó nehéz, és mégsem frusztráló? Nem kötekedés, ne értsetek félre, csak olyan sokszor olvasom ezt, kíváncsi vagyok rá, mit értetek rajta pontosan.
Én nem a 8 bitesekből, hanem kissé későbbiekből mondok párat hasraütésszerűen: Z, Clive Barker's Undying max nehézségi fokozaton, Commandos: Beyond the Call Of Duty (ha tényleg kommandózva csináltad és nem a sarokban kempelve pisztollyal).

Igaz, hogy ezeket is csak ki kellett ismerni, utána már inkább csak oda kellett figyelni és lehetett benne haladni. Ami a mostaniakban nem tetszik, hogy sokszor annyira a seggem alá tolják a megoldást. Pl. jön egy RTS-ben az ellenfél légi egységekkel, akkor rögtön szólnak, hogy "építs gyorsan légvédelmi tornyokat a kanyonhoz". Sokszor úgy érzem, mintha minden küldetés tutorial lenne, nagyon szájbarágósan elmagyarázzák a dolgokat, nem hagyják, hogy én találjam ki a megoldást.

válasz erre

Shade

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

marco írta:
A 8 bites korszakból gyakorlatilag bármelyik játékot mondhatnánk. Manapság sem egy fps, sem egy horror játék nem jelent kihívást, mert nincs benne. Anno - és akkor most nem is 8 bitest mondok - például egy Alone in the Dark kegyetlen nehéz tudott lenni. És bizony meg lehetett benne halni... Nem úgy mint most, egy fps-ben ronggyá lőnek, de két másodperc múlva full életerőd van...
Emlékszek anno az Another Worldben vért izzadtam. És nem vittem végig, arra kellett még 10év. röhögő smiley

válasz erre

marco

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Catilina írta:
Melyik játék az, amelyik szerintetek annak idején kihívás volt? Melyiket tartjátok az etalonnak a jó nehéz, és mégsem frusztráló? Nem kötekedés, ne értsetek félre, csak olyan sokszor olvasom ezt, kíváncsi vagyok rá, mit értetek rajta pontosan.
A 8 bites korszakból gyakorlatilag bármelyik játékot mondhatnánk. Manapság sem egy fps, sem egy horror játék nem jelent kihívást, mert nincs benne. Anno - és akkor most nem is 8 bitest mondok - például egy Alone in the Dark kegyetlen nehéz tudott lenni. És bizony meg lehetett benne halni... Nem úgy mint most, egy fps-ben ronggyá lőnek, de két másodperc múlva full életerőd van...

válasz erre

Catilina

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Melyik játék az, amelyik szerintetek annak idején kihívás volt? Melyiket tartjátok az etalonnak a jó nehéz, és mégsem frusztráló? Nem kötekedés, ne értsetek félre, csak olyan sokszor olvasom ezt, kíváncsi vagyok rá, mit értetek rajta pontosan.

válasz erre

marco

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Hobbikocka írta:
Na végre! Manapság játékok nagy része sajna nem jelent kihívást szomorú smiley.
Igen, sajnos nagyjából a játékok 0%-a jelent valamilyen kihívást egyáltalán.szomorú smiley

válasz erre

Hobbikocka

15 éve, 1 hónapja és 5 napja

Na végre! Manapság játékok nagy része sajna nem jelent kihívást szomorú smiley.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profiljatotyak profilja