Ez történetesen a "belépő" ára miatt van, azonban az egyik indie iOS-os fejlesztő szerint a UK BAFTA kifejezetten azzal a célzattal született, hogy elrettentse a kisebb független játékokat az ipartól.
Kevesen tudják, de a BAFTA bizony nem ingyen foglalja arany keretbe az egyes neveket, ugyanis a fejlesztők kötelesek belépőt fizetni, ha címüket is jegyeztetni óhatják - a Rockstar elsősorban EZÉRT nem nyert soha semmilyen BAFTA díjat, noha nem egy "reformer" alkotást felmutatott már élete során: a vállalat ugyanis nem hajlandó pénzt áldozni rá.
A játékokat be kell nyújtania a kiadóknak vagy fejlesztőknek a BAFTÁRA, úgy 475 font belépővel egyetemben, amely magában foglalja a 255 fontos regisztrációs díjat, amennyiben ez az első alkalmad" - magyarázza az egyik független iOS-központú fejlesztő, Ste Pickford.
"Ez egy jelentéktelen összeg az AAA-s konzolos címek marketinges büdzséje esetében, ugyanakkor jelentős pénzösszeg olyan számára, aki önmaga ad ki egy remek kis iOS címet vagy egy innovatív Flash játékot fejlesztett, a díjnak pedig szemlátomást az a célja, hogy elátortalanítsa a kisebb játékokat."
A helyzetet tovább vázolandó Pickford mindezt a filmes díjakra is rávetítette. Elmagyarázta, hogy egy "elegáns, kisebb költségvetésű film, mint a Király Beszéde" például gond nélkül bezsebelheti a színészi és rendezői díjakat, míg egy "nagy, ostoba, feltűnő film, mint a Transformers 3 nagy valószínűséggel a technikai díjakat takarítja be"; ugyanakkor a videojáték-díjak esetében ez másképp játszódna le: itt a Transofmers 3 vinne mindent.
Mindezt mérlegelve Pickfordék arra az elhatározásra jutottak, hogy inkább megtartják a 475 fontot, és nem jegyeztetik a Magnetic Billiards: Blueprint nevű alkotásukat a BAFTA listán, hiszen annak ilyen feltételek mellett "esélye sincs győzni".
Lássuk be, ha a Pickford játéka nem is fogja mindenestül átformálni az ipar arculatát, sok igazság (de még több igazságtalanság) van abban, amit mond.