Tekintve, hogy egy roppant hosszú gyűjteményről van szó, így inkább csak a lényegesebb pontokat foglalnánk össze. Kapásból kezdődtek ott a gondok, hogy 2017-ben, a Mass Effect: Andromeda megjelenése környékén fogalmuk sem volt a fejlesztőknek, hogy milyen jellegű játék legyen az Anthem, attól függetlenül, hogy voltak valóban ígéretes prototípusaik.
A megbeszélések rendszerint úgy értek véget, hogy nem jutottak dűlőre, miáltal a két főstúdió között egyre nagyobb volt a feszültség. Ezenfelül a Frostbite Engine használata kapcsán is kritikus hibák merültek fel.
Ami viszont igazán érdekes, hogy a játék valódi, teljes értékű fejlesztése az utóbbi másfél évben zajlott, a nyilatkozatok alapján a fejlesztők egy része azt sem tudta, milyen stílusú mű lesz az Anthem. Mindezek mellé jön még az is, hogy a BioWare-t egy krízishelyzetben lévő stúdióként jellemzik, ráadásul depressziós és szorongó alkalmazottakról szólnak a hírek, akik volt, hogy hetekre, akár hónapokra szabadságot vettek ki, hogy megbirkózzanak a stresszel, ám így is akadtak olyanok, akik végül nem tértek vissza a szünetről.
Miután a Kotaku lehozta ezt a cikket, a BioWare is reagált a vádakra. Gyakorlatilag nem tagadtak semmit, elmondták, hogy valóban stresszes volt a munkakörnyezet, azonban sosem volt szándékuk bárkivel is kiszúrni, sőt igyekeznek különösen odafigyelni az alkalmazottak egészségére és az Anthemet valóban egy csapatként hozták létre. Ennek ellenére nem tagadnak semmit, főleg annak képében, hogy ők is tudják, hogy milyen állapotban jelent meg végül a játék.