A szám alatta marad ugyan a cég által eltervezett 100 milliós forgalomnak, azonban így is messze felülmúlja a versenytársak eredményeit. Az Apple tavaly áprilisban indította el iTunes szolgáltatását, amely azóta bebizonyította, hogy van piaca a pénzért forgalmazott digitális zenének.
Kezdetben egy csupán 200 ezres katalógusból kínáltak zenét számonként 99 centért, ma pedig a több mint 700 ezer felvételt tartalmazó listáról 2 millió 700 ezer dalt adnak el hetente. A sikerben jelentős szerepet játszanak a páratlanul népszerű iPod mp3 lejátszók, amelyek legújabb változatának, az iPod mini-nek éppen azért kellett elhalasztani az Amerikán kívüli premierjét, mert az ottani piacon jelentős extra-kereslet mutatkozott irántuk. További fontos előrelépés, hogy az Apple a minap bocsátotta ki iTunes médialejátszó szoftverének legújabb változatát, amely egyéb új funkciók mellett képes a Microsoft Windows WMA formátumú zeneszámok azonnali AAC formátumba való átkonvertálására.
Az egyelőre még csak az Egyesült Államokban elérhető iTunes nemzetközi, Európában is hozzáférhető változatát még az idén szeretnék beindítani, az Amerikában szintén népszerű Napster pedig ugyancsak még 2004-ben, lehetőleg az Apple-t megelőzve tervezi megjelenését az öreg kontinens piacán.
Kapcsolódó linkek:
iTunes site