A WarCraft világa 4. rész

2015. január 13.
101.9401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Nyiszti profilja, adatai
Nyiszti
Hosszabb szünet után itt a várt folytatás. A történések sokak számára innentől ismerősek lesznek. Elérkeztünk a játéktörténelem egy fontos pillanatához. Nem is húzom tovább az időt, fogadjátok szeretettel!


Az utolsó Őrző
Aegwynn fia, Medivh szépen cseperedett. Fogalma se volt róla micsoda erőt örökölt szüleitől és sajnos azt se tudta senki, hogy Sargeras gonosz lelke az anya testéből a gyermekbe költözött. A fiú két barátjával Llanenel, Azeroth hercegével és Anduin Lotharral, az Arathi vérvonal utolsó örökösével sokat járt kalandozni. Sok csínytevést követtek el, élték boldogan gyermekéveiket, a királyság lakói szerették a három rosszcsontot. Mikor Medivh betöltötte a 14 éves kort, felébredt benne a mérhetetlen hatalom és ezzel együtt a sötét úr is felfedte magát. Az ifjú varázsló sokévnyi kómába esett. Feleszmélvén az tapasztalta, hogy barátai és Ő is, már felnőtt ember. Elhatározta, hogy mágiáját az emberek védelmének szenteli, de a bukott Titán a háttérben folyamatosan mérgezte szívét, mely egyre sötétebb lett. Szépen fokozatosan hatalmába kerítette, a második invázió felé megtéve az első lépést.

A Horda felemelkedése
Eközben Draenoron, az árny tanács szövögette hálóját. Az Orkok elméjét átjárta a düh, egyre inkább agresszívabbak lettek. Méretes arénákat emeltek, ahol élethalál harcokat vívtak. Durotan, a Frostwolf klán vezetője, látta faja hanyatlását és próbálta figyelmeztetni a többieket, de szavai süket fülekre találtak. Gul'dan mesterétől azt a parancsot kapta, hogy idézze meg Mannorothot a pusztítót. A démon legyőzhetetlenséget kínált az immár brutális fajnak. Durotan és népe kivételével mindenki elfogadta az ajánlatot, nem tudván hogy az erő rabszolgasággal is jár. Ki iszik a bestia véréből felfokozott fizikumhoz jut, viszont ezáltal a pusztító és a Lángoló Légió rabszolgájává válik. Megalakult a Horda, a klánok szövetsége, együttes erővel csaknem teljesen kiirtották a Draenei népességet a bolygón, Kil'jaeden régi vágyát beteljesítve ezzel.

Medivh

Medivh


Azonban az Őslakosok harckedve nem csillapodott, s mivel nem volt kivel harcolniuk, lassan egymást kezdték marni. Sargeras erre a pillanatra várt. Medivh testét teljesen átvéve, kapcsolatba lépett az árny tanács boszorkánymesterével. Azeroth világáról számolt be neki, isteni hatalmat ígért, ha megtalálja Kalimdor tengerébe zárt fizikai testét. Gul'dan élt a lehetőséggel, a Horda élére Blackhandet állította bábjaként, és felkészítette az armadát az invázióra.

Első Háború
Medivh és az árny tanács megidézte a Dark Portalt, a két világot összekötő kaput. Durotan még mindig úgy gondolta, hogy népe rossz irányba tart, újra felemelte hangját a klánok vezetői között. Gul'dan nem merte likvidálni, hisz hatalmas tisztelet övezte, ezért a Frostwolf nemzetségét száműzte az új világba. Az Ork csapatok elkezdtek átszivárogni Azerothba, kisebb csaták alakultak ki Stormwind járőreivel. Llane királynak és Lothar parancsnoknak nem volt elegendő információja az ellenséges haderőről, fogalmuk sem volt róla, hogy mekkora háború vár rájuk. Több év telt el, mire a teljes flotta megérkezett az Emberek világába, elindult hát a hadjárat. Llane király úgy gondolta, nem elég erősek az Orkok, hogy leigázzák a földjeiket, Stormwind városába elbarikádozta magát.

Dark Portal

Dark Portal


Hadvezére és barátja Lothar máshogy gondolta. Úgy hitte, hogy Medivh a probléma forrása, ezért el kell pusztítani. Uralkodója parancsa és saját megérzése között őrlődött. Döntött, csapataival és Khadgarral az utolsó őrző tanítványával elindultak, hogy legyőzzék az őrült varázslót. Karazhan erődítményében sikerült a két szövetségesnek megölnie a Sargeras elnyomása alatt lévő embert. A bukott Titán lelke a semmibe hullott, míg a felszabadult Medivhé hosszú éveken át egy másik síkon barangolt. Bár a sötét mágus elbukott, az Ork fenyegetés nem szűnt meg. Blackhand egyik parancsnoka, Orgrim Doomhammer látta faja egyre nagyobb züllöttségét. Durotan visszatért száműzetéséből, hogy újra figyelmeztesse népét. Az úton Gul'dan alattvalói meggyilkolták családjával együtt. Egyedül újszülött fia maradt életben, kit sorsára hagytak. Egy Ember megtalálja a csecsemőt és magához veszi, mit sem sejtve, hogy ez a fiú lesz a Horda leghatalmasabb vezére.

Orgrim, tudomást szerezve barátja haláláról, megöli Blackhandet és átveszi a Horda feletti irányítást. Azt hiszi, ezzel véget vet Mannoroth átkának. Az új hadvezér és csapatai elindulnak Stormwind bevehetetlen hitt városa felé. Llane király eközben orvgyilkosság áldozata lesz, amit az árny tanács egy félork bérgyilkosa követ el. Lothar és csapatai sietnek vissza városuk megmentésére, de mire megérkeznek, a város füstölgő romjait pillanthatják csak meg. Az Emberek súlyosan alábecsülték az zöldbőrűeket. A Horda folytatta Azeroth leigázását, a bujdosott utolsó Arathi vérvonal képviselője és követői megfogadják, visszaszerzik hazájukat!

Warcraft: Orcs & Humans
1994-ben megjelent a Blizzard üdvöskéje a WarCraft. A Westwood Studios a Command & Conquer és Dune (Dűne) sorozatának eme alkotás volt legnagyobb riválisa. Ezen címeknek köszönhetjük a ma ismert RTS (Real Time Strategy) műfajt.

WarCraft I.

WarCraft I.


A Warcaftban két fajjal játszhatunk, az Embereket és Orkokat. A két frakció egységei tulajdonságokban nagyon hasonlítanak egymásra, viszont ha az egyik oldal egysége valamiben erősebb (például sebzés), biztos másban gyengébb (lő táv). Tehát a játék balansza nagyon jó. A ma ismert játékelemek le lettek fektetve a címben. Kezdetben elsődleges célunk a gyűjtögetés, bázisunk fejlesztése, s mikor elég nyersanyaggal rendelkezünk, megkezdődhet a katonák képzése. Miután elég nagy seregünk, elindulhatunk leigázni ellenfelünket. Természetesen különböző taktikák már akkor is léteztek.

A rush már akkor is népszerű volt. Lényege, hogy minél gyorsabban egy kisebb haderőt előállítani, más teendőket kihagyva és a játék elején lerohanni az ellenséget. Abban az időben is, és mai napig sokszor vernek meg így engem, nem az én játékstílusom. Tudnék mesélni egypár mai napig kiábrándító vereséget :). A játéknak volt egy fő küldetés vonala a kampány, melyben megismerhettük a történetét. Játszhattunk külön meccseket is a mesterséges intelligencia vagy egymás ellen is, helyi hálózaton keresztül. A program jó volt, de az Igazi áttörésre a Warcraft II-ig várni kellett.

A Szövetség
Lothar és megmaradt népe északra hajózott, hogy figyelmeztessék a többi uralkodót az Ork veszélyre. Az fejedelmek összeültek és összefogtak, több ezer év után az Emberek egy zászló alatt vonultak csatába. A had élen Lord Lothar állt, parancsnokai: a paladin Uther Lightbrinnger (a fényhozó), Daelin Proudmoore a hajó flotta admirálisa és Turalyon, Lothar és Uther mentoráltja. Megalakult hát a Lordaeroni Szövetség. A négy vezető meggyőzte a Törpöket és Gnómokat, akinek az otthonuk közel volt a harcvonalhoz, hogy csatlakozzanak hozzájuk. A Tündék, nem kívántak beleavatkozni a történésekbe, viszont egykoron örök hűséget fogadtak az Arathi vérvonalnak, így egy kisebb csoport hozzájuk szegődött.

Orgrim vs Lothar

Orgrim vs Lothar


A Horda, Orgrim vezetésével tovább folytatta hadjáratát, hozzájuk is új fajok léptek be. Szülőhazájukból hatalmas termetű Ogrék érkeztek és régen elüldözött Zul'Amani Trollok is csatlakoztak. Egy rejtélyes varázstárgyat találtak a Demon Soult, az Ősök háborújában még Dragon Soulnak nevezték. Az Aspectek erejének egy része volt tárolva benne, a Légió elleni harc egy eltűnt fegyvere volt. A Horda az amulettel kényszeríteni tudta a vörös leviatánt, Alexstrasza sárkánykirálynőt, hogy erősítse őket. Megfenyegették, ha fiai és leányai nem csatlakoznak, összetörik tojásait.

A két fél közötti háború epikus erejű volt, az egész új kontinensre kiterjedt. A csaták földön, vízen és levegőben is egyaránt folytak. Az Orkok Quel'thalas erdőségeit is elérték, mit porig égettek, így az eddig vonakodó Elfek is hadba álltak. Hiába Azeroth összefogása, úgy tűnt a Horda felülemelkedik a Szövetségen. Gul'dannak azonban nem a hódítás volt a fő célja, epekedve áhított Sargeras fizikai testére, mely isteni hatalmat ígért számára. A hozzá hű csapatokkal, a regiment közel felével kihajózott, hogy megtalálja a sírhelyet. Orgrim őrjöngött, megparancsolta alattvalóinak, hogy a boszorkánymestert végezzék ki, a renegátokat hozzák vissza.

Gul'dan elérte célját, viszont a kripta kinyitásakor őrült démonokat szabadított ki, akik szétszabdalták őt és számos csatlósát. A megmaradt lázadok az elküldöttekkel visszatértek. Lord Lothar kihasználta a Horda belviszályait, ezzel az incidenssel időt nyert, összegyűjtötte megmaradt fegyveres erőit és végső ütközetbe vonultak. A megfogyatkozott Horda és szervezett Szövetség között immáron kiegyenlített küzdelem folyt. Az utolsó Arathi elesett a csatában, de Turalyon átvette az irányítást és sikerült győzedelmeskednie. Bezárták a Dark Portalt, hogy ne érkezzen további veszedelem. Az életben maradt ellenséget szigorúan őrzött munkatáborokban helyezték el.

A Kapu újra nyitva, Draenor leigázása!
A Szövetség sikere után, a veterán katonák a legyőzöttek felügyeletével töltötték idejüket. Nem sejtették, hogy újabb támadás készül ellenük. Draenoron Ner'zhul, Gul'dan mestere, összehívta a maradék Orkokat. Grommash "Grom" Hellscream és Kilrogg Deadeye a megmaradt két klán vezetője szövetkezett vele. Tervük az volt, hogy számos átjárót nyitnak más világokra, amit meghódítanak. Ehhez szükségük volt egy pár mágikus ereklyére, ami Azeroth földjén volt megtalálható. Újranyitották tehát a Dark Portalt, és csapatokat küldtek el a kincsek begyűjtésére. Amint megtaláltak őket, vissza is vonultak hazájukba. Terenas király, Lordaeron uralkodója aggódott az újabb inváziótól. Megbízta Turalyon a hőst és az akkor már főmágus Khadgart, ármádiájukkal menjenek át a másik világra és pusztítsák el véglegesen az ellenséget.

Wrath of Turalyon (Alkotó:Boros-Szikszai)

Wrath of Turalyon (Alkotó:Boros-Szikszai)


Draenor csatatérré változott, a szövetségnek nem sikerült megállítania Ner'zhult, elkezdtek megnyílni az átjárok a bolygón! Ennek a mágiának viszont ára volt, monumentális erőket szabadított fel, a portálok szétszaggatták a bolygót. A Szövetség próbált visszavonulni, de a Horda Két hadvezére rájött, hogy egyetlen esélyük, ha ők is menekülnek, így a kapu előtt csata alakult ki. Az Orkoknak sikerült átvágni magukat és elmenekültek. A boszorkánymester és társai az egyik megnyitott portálon távoztak. Turalyon és Khadgart elkésett, a Dark Portalon keresztül Azerotha is áramlott a fékezhetetlen mágikus energia. A Szövetség Draenori csapata feláldozta magát! Lezárták a menekülő utat míg ők hátramaradtak, hogy biztosítsák szülőföldjük épségét.

Warcraft II
1995-ben megjelent a Warcraft II: Tides of Darkness és egy évre rá kiegészítő csomagja a Warcraft II: Beyond the Dark Portal. A program követte az előző kitaposott ösvényét. Kicsit feljavították az alap formulát, szebb grafikát, több és változatosabb egységeket és pörgősebb játékmenetet kapott. RTS fanoknak kötelező darab mai napig. A játékban már a történetben szereplő hősöket is irányíthattuk, ezzel a későbbiekben egy műfaj alapköveit fektette le. Biztos sok olvasó emlékszik az informatikai órán, Teleházakban (igen, régen ilyen is volt), LAN-on átélt csatákra. Később kijött egy Battle.net változat is, ahol már interneten keresztül is, ismeretlenek ellen is győzedelmeskedhettünk és ennek köszönhetően világklasszissá válhatott a WarCraft. Remélem, előbb-utóbb jön egy manapság oly divatos HD változat, biztos lenne helye a piacon.

Még nincs vége...

WarCraft II

WarCraft II


Következő részünkben a Warcraft III eseményeit vesszük górcső alá, hisz a Lángoló Légió nem az a feladós fajta. Ígérem, az új írásra nem kell ennyit várni és elnézésetek kérem, hogy a mostani eddig tartott. Tudjátok az ünnepek meg mi egy más. Hozzáfűznivalót, véleményt szokásosan lent megtehetitek.
10 hozzászólás

teglasdavid

10 éve, 5 hónapja és 19 napja

Az összes WárCráft jó!röhögő smiley

válasz erre

fox107

10 éve, 6 hónapja és 27 napja

Nekem megvan a Warcraft I. Az jó dolog szrintetek??? Tudom h "lelehet tölteni"... de az eredeti jobb!!! Nem???

válasz erre

Nyiszti

10 éve, 11 hónapja és 12 napja

zender írta:
Ismét nagyon olvasmányos lett!mosolygó smiley

Több játékkal is van tervben ilyen sorozat vagy ez Warcraft-exkluzív?
több mosolygó smiley

válasz erre

zender

10 éve, 11 hónapja és 12 napja

Ismét nagyon olvasmányos lett!mosolygó smiley

Több játékkal is van tervben ilyen sorozat vagy ez Warcraft-exkluzív?

válasz erre

Reeper

10 éve, 11 hónapja és 12 napja

Jó a cikk, így tovább mosolygó smiley

válasz erre

Gólem

10 éve, 11 hónapja és 15 napja

Nagyon komolyan felépített világa van. Ledöbbenek tőle.

válasz erre

Mordorer

10 éve, 11 hónapja és 17 napja

Ismét iszonyat hangulatos írás erről a világról! Nem győzőm eleget dícsérni ezt a sorozatot, ha nem lenne, szinte semmit nem tudnék róla!röhögő smiley

Pedig azt hittem ismerem.

válasz erre

Bese

10 éve, 11 hónapja és 17 napja

Szuperek ezek az összefoglalók! Nagyon jól meg lehet ismerni a játékot belőle, várom a következőt!mosolygó smiley

válasz erre

Hentes

10 éve, 11 hónapja és 18 napja

Warcraft 2 volt a legjobb rész mind közül! Imádtam.

És nagyon jó hogy újra megy a sorozat, szeretem olvasni.mosolygó smiley

válasz erre

zolika1994

10 éve, 11 hónapja és 18 napja

Köszi az újabb írást! Imádom olvasni őket!

Külön kiemelendő, hogy Boros-Szikszait megjelölted az egyik képnél kacsintó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profilja