Games Convention: első nap

2008. augusztus 21.
71.2581
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
Megkezdődött a Games Convention, és bár a szerdai napon még csak az újságírókat várta a rendezvény tárt kapukkal, azért emberekből így sem szenvedtek hiányt a Lipcsei kiállítócsarnokok. A rengeteg, közönség által is kipróbálható nagy név mellett ma egyértelműen a Fallout 3-é, valamint a Sony-é volt a főszerep, de egy újságíró ismerősnek köszönhetően egy zárt ajtók mögötti Aion bemutatóra is sikerült bejutnom. A következő sorokban tehát ez a három téma kap szerepet, az ?apróbb?, idén érkező, és civil személyek által kipróbálható játékokkal kapcsolatos tapasztalataimat a lipcsei út után osztom meg veletek.

/>
Games Convention: első nap - 2. kép

A Fallout 3 standja talán az egyik legstílusosabb a rendezvényen, egy hatalmas, közel nyolcvan négyzetméteres, folyosókkal átszőtt kiállító terem az egyik csarnok közepén. A bejáratnál a Vault 101-es ruhába öltözött boothbabe-k és legények várták a kíváncsi közönséget. A sorban álló tömeget végül egy hatalmas kapun engedték be, majd az ötvenes évek ereklyéivel teleaggatott labirintusszerű folyosórendszeren vezették keresztül a konkrét bemutatóig. Itt aztán többször felszólítottak mindenkit, hogy a kamerákat kapcsolják ki, majd megkezdődött a várva várt játékbemutató.


Games Convention: első nap - 3. kép

Ami elsőre teljesen egyértelmű, hogy a Bethesda fejlesztői az Oblivion egy továbbfejlesztett engine-jét használják. Ez persze egyáltalán nem baj, bár sokan az ellenkezőjét gondolják a dologról. 2008-ban azonban nem igazán ildomos teljesen a gyökerekhez, jelen esetben egy közel tíz éves játékhoz száz százalékig visszanyúlni. Véleményem szerint jól fest a játék, bár közel nem olyan részletes a grafika, mint ahogy ezt a mai korban elvárnánk egy-két játék alapján. Azonban ha figyelembe vesszük azt, hogy az Oblivionhoz hasonlóan teljesen szabadon bejárható az egész terület, akkor összhatásilag teljességgel elégedettek lehetünk a végeredménnyel.

A bemutató elején rögtön elrepült a karakterünk mellett egy propagandarobot, ami az Enclave tulajdona, és folyamatosan sugározza a híreket, illetve a különböző zenéket a nagyvilágból. De nem csak ennyi a szerepe: ha valaki balhéba kerül, azonnal riasztja az Enclave katonáit, akik egy hatalmas helikopterrel sietnek a helyszínre, hogy rendet tegyenek. Nem érdemes velük ujjat húzni, hiszen a játék talán legkeményebb ellenfelei. De nem csak tőlük kell tartani, hiszen a városban a lehető legkülönfélébb ellenfelek mellett a biztonsági berendezések is fejfájást tudnak okozni. Ezeket a szerkezeteket azonban a közelben lévő számítógépek segítségével meg lehet hackelni, aminek hatására nem csak minket, hanem a körzetben minden élőlényt megtámadnak. A hackelés igen érdekes, a számítógépen egy nagy karakterhalmazból kell kikeresni a jelszót, ráadásul ha párszor rosszat választunk, akkor csúnyán pórul lehet járni.


Games Convention: első nap - 4. kép

A PIP boy ismét fontos szerepet játszik, hiszen a karakterünket ezen a rendszeren keresztül tudjuk fejleszteni szintlépéskor. A Fallout 2-höz hasonlóan itt is vannak perkek, azaz szintenként lehet egy újabb különleges képességet választani. A Pip boy továbbá egy új szolgáltatással is bővül: a propagandarobotok frekvenciájára ráhangolhatjuk, és így bármikor hallgathatjuk az aktuális híreket, illetve a zenéket. A sérüléseket is a kis szerkezet segítségével tudjuk enyhíteni. A sebesülés mértéke most is keményen befolyásolja a karakterünk teljesítményét: törött kézzel nehezebb a célzás, törött lábbal pedig a haladási sebesség fog megváltozni, ezért érdemes ezeket minél hamarabb meggyógyítani a Stimpackok segítségével.

A Fallout 3 harcrendszere eléggé egyéni, de szokható. Lehet valós idejű, azaz sima FPS stílusban is lehet nyomni, de egyértelműen megkönnyíti a dolgot a pillanatnyi időmegállítás, ami a Falloutok eddigi körökre osztott harcrendszerét igyekszik felidézni. Ilyenkor kiválaszthatjuk, hogy melyik ellenfél milyen testrészét szeretnénk eltalálni. Nem feltétlenül kell konkrétan a gaz ellenre célozni: ha a földön hever egy gránát a körzetben, arra is rálőhetünk az időmegállítás segítségével. Ha a találat sikeres, akkor egy lövéssel több embert is megölhetünk, persze csak ha a hatótávon belül vannak. Ami még érdekes volt az a Fatman nevű fegyver, ami egy mini atombomba. Nevéből adódóan masszív pusztításra képes, de a sugárzás ránk is kihatással lehet, ezért jól meg kell fontolni, hogy mikor használjuk.

Games Convention: első nap - 5. kép

A következő, immár zárt ajtók mögött zajló bemutató az NCSoft AION vevű MMORPG-je volt, amiről keveset hallottam ez idáig, de a bemutató alapján egészen ígéretesnek tűnt. A koreai fejlesztők röviden összefoglalták a történetet, amely a keleti és a nyugati kultúra elemeit vegyíti össze egy nagy adag misztikummal megfűszerezve. Két világ van, a sötét és a világos, de egyik rész sem nevezhető igazán se rossznak, se jónak. A világos oldal lakói arrogánsak és szépek, a világuk pedig maga a nagy giccsparádé a mediterrán jellegű tájaival és tengerpartjaival. A sötét oldal teremtényeinek csak kopár vidékek és barlangrendszerek jutnak, de ettől függetlenül nem kell alábecsülni őket, hiszen ugyanolyan nemes lelkű harcosaik lehetnek, mint az ellenséges frakcióknak. Hogy az általunk választott hős hogy néz ki, és milyen jelleme van, az csak rajtunk múlik. Az összetett karaktergenerálásnak köszönhetően nem lesz két ugyanolyan teremtmény az online harcmezőn.


Games Convention: első nap - 6. kép

A kezelőfelület első ránézésre egy az egyben a WoW irányítását idézi. Újdonságnak számít, hogy egy kaszt megtanulhat olyan képességeket is, amit egyébként nem. Előfordulhat, hogy azzal szembesülünk egy mágusnak nekirontva, hogy egy hatalmas pallossal nézünk farkasszemet. Szintén üdvözlendő, hogy van egy bizonyos DP méterünk, ami a csaták alatt folyamatosan nő, és ha eléri a maximumot, akkor egy igen látványos és területre is ható csapást tudunk mérni az ellenfeleinkre. Mondanom sem kell, hogy nagyobb csaták előtt igen jól jöhet egy ilyen képesség, ezért tényleg meg kell fontolni a használatát.


Games Convention: első nap - 7. kép

További érdekesség még az úgynevezett Polymorph system, ami azt takarja, hogy az általunk irányított karakter különböző állatokká tud átváltozni, igaz csak küldetések során. Itt bemutatták, ahogy egy harcos átváltozik papagájjá, majd elrepül egy kalózhajóig, hogy ott kihalgasson egy beszélgetést. Ám egy másik papagáj észrevette, hogy hősünk nem igazi madár, így azonnal meg is támadták volna pórul járt hősünket, de sajnos a bemutató ezen része itt véget ért. Amit még meg kell említeni az az, hogy minden karakter képes repülni, de csak korlátozott ideig, és azt is csak hosszas tanulás után. Mivel a világ szigetekből épül fel, ezért mindenképpen el kell sajátítani a repülés folyamatát, és mivel mindenki más távra és magasságra tud felszállni, ezért a harcok alatt akár taktikai szerepet is kaphat ez a képesség.


Games Convention: első nap - 8. kép

Grafikailag a karakterek jól néznek ki, és a táj sem nevezhető csúnyának, azonban néhány helyen igencsak látszott, hogy fejlesztés alatt áll a program. Azt is szívesen láttam volna, hogy nem csak egyetlen, ember által irányított karakter rohangál a képernyőn, hanem jóval több, de sajnos erre nem volt lehetőség. Mindenesetre az AION tényleg egy jónak tűnő MMORPG, ha az ígéreteket beváltják, akkor még akár sikeres is lehet.


Games Convention: első nap - 9. kép

A végére hagytam a Sony standot, ahol a következő feliratok vártak minket: Resistance 2, Killzone 2, Motorstorm, valamint egy új bejelentés. Amikor a sajtótájékoztató megkezdődött, még hallani lehetett a körzetben a különböző találgatásokat: talán a Shadow of Colossus új része, vagy az Uncharted 2 hivatalos bejelentése lesz a hatalmas attrakció, amit a Sony fejesei be fognak jelenteni. Aztán jött a csalódás: Az óriási hír hardware részről a PSP 3000, ami egy mikrofonnal és egy kicsit színesebb képernyővel ellátott PSP, egy 80 Gigás és egy 160 gigás PS3, az előző 399 euróért, utóbbi 449 Euróért (plusz 70 euró értékű Downloadable Content). Ami egy kicsit fontosabb hardware-s fejlsztés, az a csatolható keypad, amit 8 nyelven fognak kiadni, és ami touch inputtal is rendelkezik, azaz az egeret helyettesíti a PS3-nál.


Games Convention: első nap - 10. kép

A másik bejelentés, amire mindenki epekedve várt, az a software fronton történt, és amire az angol kollégák mellettem igencsak összenéztek. De nem csak ők, hanem szinte mindenki értetlenül állt az új produktumok előtt. Singstar, minden mennyiségben, lesz itt új Disney verzió a rajzfilmek nagy slágereivel, meg nemsokára visszafelé is kompatibilis lesz a PS2-es verziókkal rövid időn belül, továbbá egy új, teljesen innovatív játék, az EYEPET. Az EYEPET egy PSEYE-ra fejlesztett ?játék? ami a ?social gameing image?-jét akarja erősíteni a Sonynak. Aki úgy gondolja, hogy már nem divat a házi kedvencek tartása, az most az EYEPET segítségével egy ostoba kis majomkutyát nevelgethet a nappalijában, aminek rajzolhat, amit simogathat, és amivel a Sony szerint egy egész család fog boldogan szórakozni. Szerintem elég nagy kapufa, de körbenézve a teremben nem csak én gondolhattam így.

Games Convention: első nap - 11. kép

A prezentáció felhozatalánál enyhítő körülménynek számított a Heavy Rain rövid bemutatója, amit tényleges tapsvihar követett, és ami után mindenki úgy érezte, hogy kicsit kárpótolva van a virtuális szőrcsomó és a Singstar ötezredik része/kiegészítője után. Remélhetőleg erről a projektről részletesebben is be tudok számolni a következő három nap során.

Ezeken kívül még rengeteg élménnyel gazdagodhattam az első, inkább újságíróknak szóló bemutatók alatt, amiről mindenképpen be fogok számolni nektek, de csak a rendezvény után. A következő napokban a kiemeltebb termékekkel fogtok találkozni a Game Channel oldalán, de ha vége a GC-nek, akkor egy nagy összefoglalót is olvashattok majd, minden szépségről és keserűségről, amivel Lipcsében találkozhattam.
1 hozzászólás

Vendég

18 éve, 2 hónapja és 1 napja

Huh, hát a Fo3at én már nagyon várom, most hogy olvastam róla infókat, még jobban!mosolygó smiley

válasz erre
 
Minden hír, videó és cikk
GC 08
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja