Néhány nappal ezelőtt olvashattátok a D&D: Heroes of Neverwinterről szóló tesztünket, amelyből bárki leszűrhette, hogy ugyan a játék nem volt rám olyan nagy hatással, hogy még hosszú hónapok, évek múlva is róla beszéljek, elismertem, hogy számos olyan tulajdonsággal bír, amik miatt könnyen mások kedvencévé válhat. A cikknek azonban volt egy nagy hibája, nevezetesen az, hogy a béta verzió került kritikus nagyítóm alá, nem pedig a majdan megjelenő végleges változat. Mivel a Game Channel berkeiben nem megengedhető dolog a hiba, a Heroes of Neverwinter teljes verziója pedig még messze van, ezért úgy gondoltuk, hogy ha mi nem tudjuk megmondani, hogy mi lesz a kész játékban, akkor kerítünk valakit, aki igen.
Választásunk Edward Del Castillo-ra, a játékot fejlesztő Liquid Entertainment egyik alapítójára esett, aki változatos kínzásaink után nagy nehezen megtört, és mindent elmondott, amit tudni szerettünk volna. Lássuk hát!
GC: A Liquid Entertainment nem mai csapat, számos szoftver áll már mögötte. A D&D: Heroes of Neverwinter megalkotása mégis új kihívást jelentett, hiszen ez a csapat első Facebookra megjelenő játéka. Minek köszönhető a "közösségi háló" felé való nyitás?
Ed: A D&D-vel nőttem fel, sokkal több időt töltöttem vele, mint bármely más játékkal. Ahogy felnőttem, családom és munkám lett, egyre kevesebb időm jutott a játékra, nem beszélve arról, hogy sokkal nehezebbé vált partnereket találnom a klasszikus papír alapú játékhoz. Eleinte a videojátékokkal töltöttem be az így keletkezett űrt, majd az MMO-k következtek, de valami mindig is hiányzott. Mind hasonlított a Dungeons & Dragons-ra, de egyik sem volt valójában az. Idővel azon kezdtem el agyalni, hogy hol lehetne a klasszikus D&D élményt biztosítani. Egy olyan helyet szerettem volna találni, ahol a játék sok rajongója jelen van, mint amilyenek a képregény boltok voltak a nyolcvanas években. Fontos volt még emellett, hogy ne kelljen egyrészt fizetnie annak, aki játszani szeretne, másrészt pedig nagy fájlok telepítésével foglalkoznia. A Facebook adta magát. Egy D&D-hez hasonló közösségi játék számára nem is lehetne jobb helyet találni, mint egy nagy közösségi háló. Hogy innen mi lesz belőle, az már csak a rajongókon múlik.
GC: Nem féltek a D&D világának hű rajongóitól, akik esetleg azt a véleményt osztják, mely szerint a "Facebookos játékok mind bénák, és kipróbálni sem éri meg őket"?
Ed: Egyáltalán nem. A D&D esetében mindig is a tartalom volt a fontos, nem pedig a forma. Okosnak kell lenned ahhoz, hogy képes legyél a fejedben játszani a játékot, túl a bonyolult szabályokon és a gyérül faragott dobókockákon. Ha valakik megértik ezt, akkor azok a nem mások lesznek, mint ezek a rajongók. Ezeknek a játékosoknak köszönhetjük a papíralapú játékipart és a videojátékokat, éppen ezért bosszant az, hogy elhanyagolták őket az utóbbi időben tomboló "casual őrületben". Ezek a játékosok fent vannak a Facebookon, és megérdemlik, hogy valami igazán király dologgal játszhassanak. Ezt akarom én megadni nekik. Egyszerűen fogalmazva azt szeretném elérni, hogy ez a játék legyen a leghitelesebb online D&D játék. Csupán annyit kell tennünk, hogy szólunk ezeknek az embereknek, hogy van egy játék a Facebookon, ami igenis megérdemli, hogy játszanak vele, és ki fogják próbálni.
GC: Jelenleg mindössze négy játszható faj van a játékban. Tervezitek, hogy kibővítitek a listát a végleges verzióig?
Ed: Ha rajtam múlna a dolog, a játék soha nem érné el a végleges verziót, mint ahogy maga a D&D sem fogja. A rövidtávú terveink között szerepelnek az olyan kiegészítések, mint amilyenek az új fajok és osztályok, de hosszútávon a csillagos ég a határ. Ha a rajongók kellően támogatják a játékot, akkor az folyamatosan fejlődni, nőni fog, s egyre közelebb fog kerülni a valódi D&D élményhez. Tervezünk még valós idejű kooperatív módot, és olyan DM (kalandmester) eszközöket is, amikkel egy teljes kampányt fel lehet építeni a játékon belül. Ugye mennyire királyul hangzik mindez? A tervek meg régen tisztázódtak a fejemben, mostantól minden a játékosokon áll. Ha támogatják a játékot, akkor minden valóra fog válni.
GC: Tízes szinttől a játékosok megkötések nélkül elkészíthetik a saját katakombájukat, egyfajta kalandmesterré válva így. Tervezitek, hogy korlátozzátok ezt a funkciót, például azzal, hogy csak egy bizonyos ideig marad ingyenes?
Ed: Még semmi sem dőlt el. Jelenleg túl sok mindent adunk ingyen, viszont nem szeretnénk átesni a ló túloldalára sem, éppen ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a játékosok az elérhető legmagasabb minőséget kapják a pénzükért. Úgy tervezzük, hogy nem időben, hanem darabszámban határozzuk meg az ingyenes katakombakészítést, s egy bizonyos mennyiség után kell majd csak fizetni érte. De mint mondtam, még semmi sem dőlt el - úgyhogy jobb, ha még ma nekiláttok az építgetésnek!
GC: Milyen gyakran tervezitek a játék frissítését? Ez alatt nem annyira a hibák javítását értem, mindinkább az új tartalmak megjelenését.
Ed: Egészen addig fogjuk új dolgokkal táplálni a játékot, amíg lesznek rajongóink. Már dolgozunk az újdonságokon, a napokban is megjelent egy kis apróság. Amíg a rajongók támogatnak minket, addig lesznek új tartalmak.
GC: Tervezitek, hogy a játékon belül is megünneplitek a valós eseményeket (például a Karácsonyt és a Húsvétot), vagy a D&D egy keménykalapos "kizárólag fantasy" játék lesz?
Ed: Épp most jelent meg egy kis kiegészítés Halloween alkalmából. Eleinte ezek csak egyszerűbb figyelmességek lesznek, de megfelelő támogatás mellett, ezek egyre összetettebbek lehetnek a későbbiekben. Az új tartalmak fejlesztési állandó részét képezik a játék készítésének.
GC: A legtöbb Facebook játék egy "teljes munkaidős" játékost igényel, azaz ha valóban jól akarunk egy-egy ilyen programban teljesíteni, akkor sok időt kell előtte töltenünk. Véleményed szerint a Heroes of Neverwinter is efféle alkotás, vagy pedig azok is teljes mértékben élvezhetik, akik nem szeretnék teljes mértékben feláldozni a szabadidejüket. Teljes mértékű élvezet alatt azt értem, hogy nem fog elmulasztani rövid ideig élő ajánlatokat, vagy, hogy az állandóan játszó társaik túl sokat fejlődnek egy nap alatt.
Ed: Az állandó játék a birkáknak való, és nem szeretném, hogy az én alkotásom olyan legyen, ami megköveteli azt. Egy olyan játékot szeretnék, amivel akkor játszol, amikor úgy tartja a kedved. Az egész fejlesztői gárda az ilyen dolgok ellen van, és nem hisszük, hogy a játékosok szeretnék. Az ugyan elképzelhető, hogy valamikor majd lesznek olyan dolgok, mint például egy tárgy csak éjfél környékén bukkan fel a boltban, vagy éppen egy szörny csak szombatonként jelenik meg, de úgy hisszük, hogy az ilyen elemek inkább a játék javára vannak, hiszen senki nem tesz ezzel nagy előnyre szert, ellenben poén lehet a sztori szempontjából.
GC: Végső kérdés. Tervezitek, hogy egy saját oldalra költöztetitek a játékot, vagy a Heroes of Neverwinter csakis a Facebookon fog élni?
Ed: Egyelőre nem tudni, és ez inkább az Atarin múlik, mintsem rajtunk. Nekem mindkét opció megfelel.