Edward Del Castillo exkluzív interjú - beszélgetés a Heroes of Neverwinter készítőjével

2011. október 30.
69.7771
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Ugyan egy külső szemlélő számára könnyűnek tűnhet, értékelni egy játékot valójában nem egyszerű feladat. Sohasem szabad elfelednünk, hogy amikor ezrével ütjük le a billentyűket, hogy ti, olvasók minél hamarabb tájékozódhassatok a legújabb tesztünk alanyáról, akkor kritikus szemmel kell a játékok minden szegmensét kielemeznünk, és sokszor bizony fáj, hogyha egy-egy aktuális kedvencünkről is rosszakat kell írnunk.
 


Néhány nappal ezelőtt olvashattátok a D&D: Heroes of Neverwinterről szóló tesztünket, amelyből bárki leszűrhette, hogy ugyan a játék nem volt rám olyan nagy hatással, hogy még hosszú hónapok, évek múlva is róla beszéljek, elismertem, hogy számos olyan tulajdonsággal bír, amik miatt könnyen mások kedvencévé válhat. A cikknek azonban volt egy nagy hibája, nevezetesen az, hogy a béta verzió került kritikus nagyítóm alá, nem pedig a majdan megjelenő végleges változat. Mivel a Game Channel berkeiben nem megengedhető dolog a hiba, a Heroes of Neverwinter teljes verziója pedig még messze van, ezért úgy gondoltuk, hogy ha mi nem tudjuk megmondani, hogy mi lesz a kész játékban, akkor kerítünk valakit, aki igen.

Választásunk Edward Del Castillo-ra, a játékot fejlesztő Liquid Entertainment egyik alapítójára esett, aki változatos kínzásaink után nagy nehezen megtört, és mindent elmondott, amit tudni szerettünk volna. Lássuk hát!

GC: A Liquid Entertainment nem mai csapat, számos szoftver áll már mögötte. A D&D: Heroes of Neverwinter megalkotása mégis új kihívást jelentett, hiszen ez a csapat első Facebookra megjelenő játéka. Minek köszönhető a "közösségi háló" felé való nyitás?

Ed: A D&D-vel nőttem fel, sokkal több időt töltöttem vele, mint bármely más játékkal. Ahogy felnőttem, családom és munkám lett, egyre kevesebb időm jutott a játékra, nem beszélve arról, hogy sokkal nehezebbé vált partnereket találnom a klasszikus papír alapú játékhoz. Eleinte a videojátékokkal töltöttem be az így keletkezett űrt, majd az MMO-k következtek, de valami mindig is hiányzott. Mind hasonlított a Dungeons & Dragons-ra, de egyik sem volt valójában az. Idővel azon kezdtem el agyalni, hogy hol lehetne a klasszikus D&D élményt biztosítani. Egy olyan helyet szerettem volna találni, ahol a játék sok rajongója jelen van, mint amilyenek a képregény boltok voltak a nyolcvanas években. Fontos volt még emellett, hogy ne kelljen egyrészt fizetnie annak, aki játszani szeretne, másrészt pedig nagy fájlok telepítésével foglalkoznia. A Facebook adta magát. Egy D&D-hez hasonló közösségi játék számára nem is lehetne jobb helyet találni, mint egy nagy közösségi háló. Hogy innen mi lesz belőle, az már csak a rajongókon múlik.

GC: Nem féltek a D&D világának hű rajongóitól, akik esetleg azt a véleményt osztják, mely szerint a "Facebookos játékok mind bénák, és kipróbálni sem éri meg őket"?

Ed: Egyáltalán nem. A D&D esetében mindig is a tartalom volt a fontos, nem pedig a forma. Okosnak kell lenned ahhoz, hogy képes legyél a fejedben játszani a játékot, túl a bonyolult szabályokon és a gyérül faragott dobókockákon. Ha valakik megértik ezt, akkor azok a nem mások lesznek, mint ezek a rajongók. Ezeknek a játékosoknak köszönhetjük a papíralapú játékipart és a videojátékokat, éppen ezért bosszant az, hogy elhanyagolták őket az utóbbi időben tomboló "casual őrületben". Ezek a játékosok fent vannak a Facebookon, és megérdemlik, hogy valami igazán király dologgal játszhassanak. Ezt akarom én megadni nekik. Egyszerűen fogalmazva azt szeretném elérni, hogy ez a játék legyen a leghitelesebb online D&D játék. Csupán annyit kell tennünk, hogy szólunk ezeknek az embereknek, hogy van egy játék a Facebookon, ami igenis megérdemli, hogy játszanak vele, és ki fogják próbálni.

GC: Jelenleg mindössze négy játszható faj van a játékban. Tervezitek, hogy kibővítitek a listát a végleges verzióig?

Ed: Ha rajtam múlna a dolog, a játék soha nem érné el a végleges verziót, mint ahogy maga a D&D sem fogja. A rövidtávú terveink között szerepelnek az olyan kiegészítések, mint amilyenek az új fajok és osztályok, de hosszútávon a csillagos ég a határ. Ha a rajongók kellően támogatják a játékot, akkor az folyamatosan fejlődni, nőni fog, s egyre közelebb fog kerülni a valódi D&D élményhez. Tervezünk még valós idejű kooperatív módot, és olyan DM (kalandmester) eszközöket is, amikkel egy teljes kampányt fel lehet építeni a játékon belül. Ugye mennyire királyul hangzik mindez? A tervek meg régen tisztázódtak a fejemben, mostantól minden a játékosokon áll. Ha támogatják a játékot, akkor minden valóra fog válni.

GC: Tízes szinttől a játékosok megkötések nélkül elkészíthetik a saját katakombájukat, egyfajta kalandmesterré válva így. Tervezitek, hogy korlátozzátok ezt a funkciót, például azzal, hogy csak egy bizonyos ideig marad ingyenes?

Ed: Még semmi sem dőlt el. Jelenleg túl sok mindent adunk ingyen, viszont nem szeretnénk átesni a ló túloldalára sem, éppen ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a játékosok az elérhető legmagasabb minőséget kapják a pénzükért. Úgy tervezzük, hogy nem időben, hanem darabszámban határozzuk meg az ingyenes katakombakészítést, s egy bizonyos mennyiség után kell majd csak fizetni érte. De mint mondtam, még semmi sem dőlt el - úgyhogy jobb, ha még ma nekiláttok az építgetésnek!

GC: Milyen gyakran tervezitek a játék frissítését? Ez alatt nem annyira a hibák javítását értem, mindinkább az új tartalmak megjelenését.

Ed: Egészen addig fogjuk új dolgokkal táplálni a játékot, amíg lesznek rajongóink. Már dolgozunk az újdonságokon, a napokban is megjelent egy kis apróság. Amíg a rajongók támogatnak minket, addig lesznek új tartalmak.

GC: Tervezitek, hogy a játékon belül is megünneplitek a valós eseményeket (például a Karácsonyt és a Húsvétot), vagy a D&D egy keménykalapos "kizárólag fantasy" játék lesz?

Ed: Épp most jelent meg egy kis kiegészítés Halloween alkalmából. Eleinte ezek csak egyszerűbb figyelmességek lesznek, de megfelelő támogatás mellett, ezek egyre összetettebbek lehetnek a későbbiekben. Az új tartalmak fejlesztési állandó részét képezik a játék készítésének.

GC: A legtöbb Facebook játék egy "teljes munkaidős" játékost igényel, azaz ha valóban jól akarunk egy-egy ilyen programban teljesíteni, akkor sok időt kell előtte töltenünk. Véleményed szerint a Heroes of Neverwinter is efféle alkotás, vagy pedig azok is teljes mértékben élvezhetik, akik nem szeretnék teljes mértékben feláldozni a szabadidejüket. Teljes mértékű élvezet alatt azt értem, hogy nem fog elmulasztani rövid ideig élő ajánlatokat, vagy, hogy az állandóan játszó társaik túl sokat fejlődnek egy nap alatt.

Ed: Az állandó játék a birkáknak való, és nem szeretném, hogy az én alkotásom olyan legyen, ami megköveteli azt. Egy olyan játékot szeretnék, amivel akkor játszol, amikor úgy tartja a kedved. Az egész fejlesztői gárda az ilyen dolgok ellen van, és nem hisszük, hogy a játékosok szeretnék. Az ugyan elképzelhető, hogy valamikor majd lesznek olyan dolgok, mint például egy tárgy csak éjfél környékén bukkan fel a boltban, vagy éppen egy szörny csak szombatonként jelenik meg, de úgy hisszük, hogy az ilyen elemek inkább a játék javára vannak, hiszen senki nem tesz ezzel nagy előnyre szert, ellenben poén lehet a sztori szempontjából.

GC: Végső kérdés. Tervezitek, hogy egy saját oldalra költöztetitek a játékot, vagy a Heroes of Neverwinter csakis a Facebookon fog élni?

Ed: Egyelőre nem tudni, és ez inkább az Atarin múlik, mintsem rajtunk. Nekem mindkét opció megfelel.

Edward Del Castillo exkluzív interjú - beszélgetés a Heroes of Neverwinter készítőjével - 2. kép

Mint az a fenti sorokból tisztán kivehető, a Liquid Entertainmetnek még számos terve akad a játékkal, s hogy mi valósul meg belőlük, az csak a játékosokon múlik. Személy szerint ajánlom kipróbálását, hiszen személy szerint úgy vélem, hogy még közel sem tökéletesen, ha hihetünk a csapatnak, hamarosan a leghitelesebb D&D játékot köszönhetjük a Heroes of Neverwinter személyében. Köszönjük Ednek, hogy a rendelkezésünkre állt, és segített eloszlatni a játék egyes részeit borító homályt. Aki kedvet kapott egy kis goblinvadászathoz, annak nincs más dolga, minthogy belevesse magát az egyik legősibb fantasy-ba, aki pedig úgy érzi, hogy még tájékozódna egy kicsit, annak ajánlom, hogy olvassa el a Heroes of Neverwinter bétatesztünket, melyet ide kattintva érhet el.
11 hozzászólás

Vendég

14 éve, 9 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
Manapság rengetegen fejlesztenek a közösségi oldalakra. Semmi értelmét nem látom, szerintem ezzel nagyon sok felhasználót vesztenek, hiszen sokkal több internetet használó van, mint facebook használó...
Jogos. Én se értem ezt a nagy közösségi háló mizériát. Egyik oldalon sem vagyok regelve és egy ilyen játék miatt nem is fogok. Pedig ha lenne önálló oldalon, biztos játszanám...

válasz erre

Vendég

14 éve, 9 hónapja és 4 napja

Manapság rengetegen fejlesztenek a közösségi oldalakra. Semmi értelmét nem látom, szerintem ezzel nagyon sok felhasználót vesztenek, hiszen sokkal több internetet használó van, mint facebook használó...

válasz erre

Vendég

14 éve, 9 hónapja és 26 napja

De jó fejek.mosolygó smiley Remélem sok ilyen facebookos cuccal kijönnek még.

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 2 napja

Az milyen király lehet hogy ezen nőtt fel, most meg ő fejleszti. Irigylésre méltó helyzet...mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 3 napja

Rendesen összerakott kis riport, örömmel olvastam!

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
Kár hogy saját oldalt nem terveznek neki. Nincs az az isten hogy azon a ****on regisztráljak.
miért? nem rossz a facebook sokkal jobb mint iwiw

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 3 napja

Kár hogy saját oldalt nem terveznek neki. Nincs az az isten hogy azon a ****on regisztráljak.

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 4 napja

Érdekelt volna hogy G+-ra kihozzák-e.

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 4 napja

Király interjú, az arcnak komoly gaming múltja van.

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 4 napja

Nagyon tetszett hogy belekérdeztél, hogy miért a Facebook.mosolygó smiley

Amúgy amit válaszolt Ed, hogy csak szólni kell az embereknek, és kipróbálják, szerintem nem állja meg a helyét. Én pl a telefonomon kívűl semminek nem engedtem és nem is fogom, hogy csatlakozzon a fiókomhoz. Így engem pl már el is veszítettek, mint játékost. Pedig mindenképp kipróbáltam volna.

válasz erre

Vendég

14 éve, 10 hónapja és 4 napja

Na ez nem semmi. Köszi ezt az olvasmányos interjút srácok!

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja