Battlestations: Pacific - kipróbáltuk

2009. május 05.
77.0531
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
A magyar Eidos Hungary 56 fős stábja az utóbbi hónapokban keményen belehúzott, hogy sikerüljön időben kijönniük a legújabb második világháborús produktummal, a Battlestations: Midway folytatásával. A megfeszített munka meghozta a gyümölcsét, a Battlestations: Pacific demója néhány napja elérhető PC-re és XBOX360-ra. Május derekán pedig a végleges játék is napvilágot lát. A Battlestations: Pacific megjelenése előtt egy kis bemutatóra hívott meg minket a fejlesztőcsapat, és Szalacsi Botond előadásában belepillanthattunk a hamarosan kapható játék újdonságaiba, majd ki is próbáltuk a játékot. Elöljáróban csak annyit mondok: nem gyenge.
 


Az előző rész hatalmas sikereknek örvend még manapság is, az Eidos hivatalos fórumán a Tomb Raider után a legforgalmasabb téma mind a mai napig a Midway topicja. Lázasan szervezik amerikai rajongók a Midway búcsúztató partyt, hiszen elsiratják az elődöt és készülnek a legújabb tengeri csatákra a folytatásban. Mi pedig verhetjük is ezért a mellünket, hiszen büszkén mondogathatjuk, ezt bizony magyar srácok eszkábálták össze, magyar fejlesztőstúdióban.

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 2. kép

Kiegészítőből folytatás
2008 elején megjelent a Battlestations: Midway, ami hamar nagy sikereket könyvelhetett el, úgy a hazai, mint a nemzetközi piacokon. Főleg az amerikai játékosok imádták és főleg XBOX360-on. Ez nem meglepő, hisz az amcsi srácok zabálják a második világháborús produktumokat, mind filmben, mind játékban. És ha ez tengeri csata, akkor teljes a gyönyör! Az Eidos a sikereken felbuzdulva megrendelt a magyar fejlesztőcsapattól egy kiegészítést. A fejlesztés megkezdődött, de olyan sok újítás kezdett körvonalazódni, hogy elkeresztelték folytatásnak a készülő produktumot, a kiegészítő szót pedig gyorsan a szőnyeg alá söpörték. Megkezdődtek a Battlestations: Pacific munkálatai.

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 3. kép

Battlestations: Pacific - újdonságok
De nézzük is, milyen pluszokat kapunk az elődhöz képest. Új fizikai motor gondoskodik a sokkal élethűbb mozgásról. A Midwayben viszonylag könnyű irányítást lecserélték, most nehezebb megregulázni a kontrollert, de ezért cserében kapunk egy olyan fizikai motort, ami sokkal valósághűbb, sokkal érzékenyebb minden mozdításra, és valljuk be, már sokkal szebben is dolgozik. A grafika olyan szintű ráncfelvarráson esett át, hogy felesleges is ecsetelni a változásokat, gyakorlatilag teljesen más, az utóbbi idők legszebb tenger ábrázolását láttam a bemutatón. Érdekesség és jó ötlet, hogy repülővel nem kell visszamennünk mindig új bombáért, hanem "termelődik" repülés közben. Kaptunk multiplayer módot, ami nagyon nagy újítás, hisz a Midwayben ennek nyoma sem volt. És ami nagyon tetszett, harcolhatunk Japán színeiben is!

A Csendes óceáni csatákat természetesen leginkább víz fölött, vagy víz közelében vívjuk, így nem meglepő, hogy ennek ábrázolásán rengeteget csiszoltak a srácok. A hullámzó óceán szemet gyönyörködtető lett, teljesen valósághű képet kapunk. Szigetek közelében látható, ahogy a sziget partja szép lassan, fokozatosan eltűnik a vízben, nem csak úgy benne van. Nagyszerű látvány. Láthatunk a víz alatt repülő- és hajóroncsokat, és bár cápát nem fedeztem fel, de ki tudja, lehet, hogy még az is van! :)

A repülőgépeken láthatók még a szegecsek is, a dizájnerek nagyon kitettek magukért! A repülők orrán a szexi amcsi lányok természetesen ott figyelnek, ezek elmaradhatatlan kellékei egy második világháborús játéknak. Az orr részen elhelyezett festések, vagy matricák készítését ott jártunkkor személyesen is megfigyelhettük, épp egy ilyen festésén dolgozott az egyik dizájner hölgy. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy valós személyeket ábrázolnak ezek a festések. Az Eidos csinált egy világméretű versenyt, bárki beküldhette a saját, vagy a barátnője képét, ebből választottak ki néhányat, majd 40-es évekbeli matricákat gyártottak belőle.

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 4. kép

Az egységek sebzését is komolyan átdolgozták, nem csak kap egy találatot egy hajó, repülő, vagy tengeralattjáró, hanem adott helyeken adott sebzést lehet adni és kapni is. Hajóknál ez nagyon látványos, ha kilövünk például egy lövegtornyot, akkor az felrobban, harcképtelenné válik, de ettől még nem süllyed el a hajó, hanem a többi egységgel még ugyanúgy kűzd. Apropó süllyedés, nem csak elmerül egy hajó, hanem ennek is megvan a fizikai modellezése. De ez már csak hab a tortán.

A multiplayer mód ismét egy olyan újítás, ami mérföldkő az elődhöz képest. Ezt nem próbáltuk ki személyesen, de ami tudható erről a játékmódról, hogy egymás ellen és egymás mellett is harcolhatunk, na és van olyan is, hogy egy közös ellenséggel nézünk szembe.

A térképmód komoly újítása, hogy akár csak ezt használva is végig tudunk vinni egy egy küldetést úgy, hogy akár repülőbe sem szállunk. Az egységeinket tudjuk itt irányítani, a taktikai részt gyakorlatilag itt koordinálhatjuk. Komplett csapatokat mozgathatunk, de egyenként is utasíthatunk egységeket. A magam részéről ezt a módot megpróbálom majd minél kevesebbett használni, mert az akció sokkal jobban érdekel! :)

Legyünk japánok!

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 5. kép

A Battlestations: Pacific egyik legfontosabb újítása, hogy mostantól a Japán egységeket is irányíthatjuk, legyen az akár tengeri, vagy légi hadviselés. A repülőknél kuriózum, hogy akár kamikaze egységeket is irányíthatunk, igaz ennek megszerzéséért végig kell játszani a japán kampányt. A Yokosuka MXY-7 Ohka "Baka" nekivezetésével egy amerikai csatahajónak komoly sérüléseket tudunk okozni, de feláldozzuk magunkat. Bár ez nem akkora probléma, hisz a játékban nem egy hőst kell játszanunk, akivel végigvisszük a pályákat. A Pacificben már kötelékekről beszélünk és komplex irányításról, hisz nem személyek vannak, gyakorlatilag egyik repülőből bármikor áthuppanhatunk a másikba (repülés közben természetesen), így nem kell attól tartani, hogy elhalálozunk idő előtt... A cockpit nézet nagyon tetszett, mindenfelé forgathatjuk a fejünket, tényleg élethű.

Fontos volt az a szemléletmód a játék megvalósításánál, hogy ne újrajátsszunk egy-egy csatát, hanem a "mi-lett-volna-ha" elvét követve indulnánk harcba. Így a csaták pörgősek és kiszámíthatatlanok lettek, tényleg nyerhetünk, vagy veszthetünk bármelyik fél oldalán is álljunk. A Midwayben ez nem így volt, hisz gyakorlatilag egy csata sorozatot kellett végigkövetnünk, aminek a végkimenetelét előre ismerjük. Hogy a japán kampány végén mi történik pontosan, nem sikerült kihúznunk a prezentációt tartó Szalacsi Botondból.

A fejlesztőstúdió kulisszatitkai

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 6. kép

Amikor sikerült végre kirángatni a kezenk közül a kontrollereket, Sörös Attila, a hazai Eidos feje körbevezetett minket a birodalmukban. Megtudtuk, hogy a Midway befejezésekor harminc fő dolgozott a fejlesztőstúdióban, most majdnem a duplája, 57 fő gondoskodik arról, hogy megfelelő produktummal kápráztassanak el minket. Láthattuk, hogy van lány is a csapatban, bár a létszámuk minimális, de léteznek!:) A tesztelő helyiségben még most is lázas munka folyt és bár fotóznunk itt nem nagyon volt szabad, egy képet azért mégis sikerült megörökítenünk. Ezt bizonyíték gyanánt Ti is láthatjátok: Nem is kockák!

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 7. kép

A végső simítások még folytak ottjártunkkor, még készültek kisebb rajzok, de a csapat nagy része azért már megérdemelt pihenőjén volt. Az elmúlt pár hónapban nem telt el szombati munka nélkül egy hét sem, természetes, hogy kijár a pihenés.

Kinek szól a Battlestations: Pacific

Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 8. kép

Nem Hawx és nem Ace Combat. A játéknak nem is célja, hogy csak akcióból álljon egy egy pálya. Itt bizony taktika is kell, hiszen csapatok irányítása van a kezünkben. Persze akár térkép és a köteléknek dirigálás nélkül is meg lehet nyerni nem egy küldetést, de van, ahol elkerülhetetlen időnként a mapre lépni. Ha szereted a második világháborús játékokat, nagyon be fog jönni. Ha a taktikázást szereted, Neked készült. Ha csak repkednél és irtanád az ellent, a Te játékod. Ha csak passziánszozni szeretsz, akkor nem biztos hogy tetszeni fog. Mindenki másnak azonban kötelező darab. Május 15-én a boltok polcain.


Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 9. kép


Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 10. kép


Battlestations: Pacific - kipróbáltuk - 11. kép

8 hozzászólás

Vendég

15 éve, 1 hónapja és 10 napja

De komoly játék lett ez, nagyon kár érte, hogy lehasalt.szomorú smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 1 napja

jomeglepett smileymeglepett smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 1 napja

micsináltok

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 1 napja

sziasztok

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 6 napja

nem értek semit eböl

válasz erre

Maniac

17 éve, 6 hónapja és 7 napja

Helyes-helyes!röhögő smiley Ez nálam is ott lesz a polcon!mosolygó smiley

válasz erre

Tibit

17 éve, 6 hónapja és 7 napja

Kiírtam a nevét, be lesz rá fizetve!kacsintó smiley

válasz erre

kevlár

17 éve, 6 hónapja és 8 napja

hogyan lehet ezt le tölteni?????röhögő smiley:

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Magnumpi profilja