Az előző rész hatalmas sikereknek örvend még manapság is, az Eidos hivatalos fórumán a Tomb Raider után a legforgalmasabb téma mind a mai napig a Midway topicja. Lázasan szervezik amerikai rajongók a Midway búcsúztató partyt, hiszen elsiratják az elődöt és készülnek a legújabb tengeri csatákra a folytatásban. Mi pedig verhetjük is ezért a mellünket, hiszen büszkén mondogathatjuk, ezt bizony magyar srácok eszkábálták össze, magyar fejlesztőstúdióban.
2008 elején megjelent a Battlestations: Midway, ami hamar nagy sikereket könyvelhetett el, úgy a hazai, mint a nemzetközi piacokon. Főleg az amerikai játékosok imádták és főleg XBOX360-on. Ez nem meglepő, hisz az amcsi srácok zabálják a második világháborús produktumokat, mind filmben, mind játékban. És ha ez tengeri csata, akkor teljes a gyönyör! Az Eidos a sikereken felbuzdulva megrendelt a magyar fejlesztőcsapattól egy kiegészítést. A fejlesztés megkezdődött, de olyan sok újítás kezdett körvonalazódni, hogy elkeresztelték folytatásnak a készülő produktumot, a kiegészítő szót pedig gyorsan a szőnyeg alá söpörték. Megkezdődtek a Battlestations: Pacific munkálatai.
De nézzük is, milyen pluszokat kapunk az elődhöz képest. Új fizikai motor gondoskodik a sokkal élethűbb mozgásról. A Midwayben viszonylag könnyű irányítást lecserélték, most nehezebb megregulázni a kontrollert, de ezért cserében kapunk egy olyan fizikai motort, ami sokkal valósághűbb, sokkal érzékenyebb minden mozdításra, és valljuk be, már sokkal szebben is dolgozik. A grafika olyan szintű ráncfelvarráson esett át, hogy felesleges is ecsetelni a változásokat, gyakorlatilag teljesen más, az utóbbi idők legszebb tenger ábrázolását láttam a bemutatón. Érdekesség és jó ötlet, hogy repülővel nem kell visszamennünk mindig új bombáért, hanem "termelődik" repülés közben. Kaptunk multiplayer módot, ami nagyon nagy újítás, hisz a Midwayben ennek nyoma sem volt. És ami nagyon tetszett, harcolhatunk Japán színeiben is!
A Csendes óceáni csatákat természetesen leginkább víz fölött, vagy víz közelében vívjuk, így nem meglepő, hogy ennek ábrázolásán rengeteget csiszoltak a srácok. A hullámzó óceán szemet gyönyörködtető lett, teljesen valósághű képet kapunk. Szigetek közelében látható, ahogy a sziget partja szép lassan, fokozatosan eltűnik a vízben, nem csak úgy benne van. Nagyszerű látvány. Láthatunk a víz alatt repülő- és hajóroncsokat, és bár cápát nem fedeztem fel, de ki tudja, lehet, hogy még az is van! :)
A repülőgépeken láthatók még a szegecsek is, a dizájnerek nagyon kitettek magukért! A repülők orrán a szexi amcsi lányok természetesen ott figyelnek, ezek elmaradhatatlan kellékei egy második világháborús játéknak. Az orr részen elhelyezett festések, vagy matricák készítését ott jártunkkor személyesen is megfigyelhettük, épp egy ilyen festésén dolgozott az egyik dizájner hölgy. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy valós személyeket ábrázolnak ezek a festések. Az Eidos csinált egy világméretű versenyt, bárki beküldhette a saját, vagy a barátnője képét, ebből választottak ki néhányat, majd 40-es évekbeli matricákat gyártottak belőle.
A multiplayer mód ismét egy olyan újítás, ami mérföldkő az elődhöz képest. Ezt nem próbáltuk ki személyesen, de ami tudható erről a játékmódról, hogy egymás ellen és egymás mellett is harcolhatunk, na és van olyan is, hogy egy közös ellenséggel nézünk szembe.
A térképmód komoly újítása, hogy akár csak ezt használva is végig tudunk vinni egy egy küldetést úgy, hogy akár repülőbe sem szállunk. Az egységeinket tudjuk itt irányítani, a taktikai részt gyakorlatilag itt koordinálhatjuk. Komplett csapatokat mozgathatunk, de egyenként is utasíthatunk egységeket. A magam részéről ezt a módot megpróbálom majd minél kevesebbett használni, mert az akció sokkal jobban érdekel! :)
Legyünk japánok!
Fontos volt az a szemléletmód a játék megvalósításánál, hogy ne újrajátsszunk egy-egy csatát, hanem a "mi-lett-volna-ha" elvét követve indulnánk harcba. Így a csaták pörgősek és kiszámíthatatlanok lettek, tényleg nyerhetünk, vagy veszthetünk bármelyik fél oldalán is álljunk. A Midwayben ez nem így volt, hisz gyakorlatilag egy csata sorozatot kellett végigkövetnünk, aminek a végkimenetelét előre ismerjük. Hogy a japán kampány végén mi történik pontosan, nem sikerült kihúznunk a prezentációt tartó Szalacsi Botondból.
A fejlesztőstúdió kulisszatitkai
Kinek szól a Battlestations: Pacific