Start:
Az első, aminek megírom a tesztjét, az az egyik kedvenc játékom, a Megaman Battle Network 5.része, ami a Gameboy Advance-re megjelent 2 verziót (Team Colonel és Team Protoman) egyesíti a Nintendo Ds játékgépre kiadott Megaman Battle Network 5 Double Team Ds címre keresztelt alkotásban. Azok kedvéért, akik nem ismernék a sorozatot, megpróbálom pár mondatban ismertetni, és leírom a legfontosabb jellemzőit:
Kezdjük talán a legelején. A történet a nem túl távoli jövőben játszódik, ahol mindent összeköt a nethálózat. Bárhol és bármikor csatlakozni lehet ide, és ez fontos szerepet játszik az emberek mindennapjaiban. De ez nem is annyira lényeges, amik minket érintenek, azok a NetNavi nevet viselő kiberharcosok. Ezek a virtuális lények rendkívül sokoldalúak: vannak, akik a netet megfertőző vírusoktól hivatottak tisztán tartani azt, sokan úgy dolgoznak, akár a gazdáik a valóságban, de a legfontosabbak a harcolásra termett navik.
A történet főszerepében Lan Hikari és netnavije, Megaman áll. A sorozat részeiben az ők kalandjaikat élhetjük át(őket írányítjuk). A séma egyszerű: mindig van valaki, aki szeretné átvenni a hatalmat a hálózat felett, és persze mi ezt nem hagyhatjuk. Ilyen bűnszervezet a WWW (3. világ), a Gospel vagy a Nebula. Persze a történet nem merül ki ennyiben, és ami a legjobban megtetszett a játékban, az a fordulatosság, a titkokra való fényderítés, magyarul: a játék sztorija rendkívül izgalmas és érdekes, sok grafikailag fejlettebb game elbújhat mögötte. Aki szeretne jobban belemerülni, annak javaslom, hogy játssza végig a Battle Network sorozat mind a 6 részét.
Első ránézésre:
Na akkor ez a kis bevezető után rátérhetünk a fő témára. A játék egy 2d-s dungeon crawler, tehát a legnagyobb részben szaladgálni fogunk, vírusokat ölünk, és persze erősítjük a netnavinket, hogy a történet előrehaladtával felbukkanó ellenségeket legyőzhessük. Így nagyon egyszerűnek és unalmasnak hangzik, de valójában rendkívül érdekes. Míg Lant a valóságos világban, addig Megamant a kibernetikus térben írányíthatjuk: itt találkozunk majd a vírusokkal, akik legyőzéséért pénzt vagy Battle Chip nevezetű kis mini módosító porgramot kapunk. Hogy mik is ezek? Hát igen, a játék egyik leglényegesebb tárgyai. A csatákban ugyanis Megaman nem csak a saját erejére számíthat, hanem Lannel meghatározott időközönként tölthetünk fel neki ilyen chipeket, amik majd valamilyen formában módosítják: ez lehet egy erősebb fegyver (pl.kard), ellenséget manipuláló, terepet módosító, másik netnavi adatait segítségül hívó, és még rengeteg féle-fajta. Ezekre majd később még kitérek.
Ami még így elsőre szemet szúr mindenkinek, hogy a játék kezdetekor 2 lehetséges opció közül választhatunk, mégpedig hogy ki legyen a vezető, Protoman, vagy Colonel? Ez a döntésünk a játékban felbukkanó csapattársainkat határozza meg, de erről is majd később.
Battle Chipek mókája:
Jack in! Megaman, execute! Amint becsatlakoztattuk Megamant a virtuális világba, onnantól bármikor összefuthatunk vírusokkal. Ilyenkor a kép átvált a csatatérre, ami egy 3X6os terület, ebböl 3X3 piros színű (itt mozoghatunk mi) és a másik 3X3as terület pedig kék, itt mozoghatnak a vírusok. A csata elején egyböl tölthetünk be chipeket(figyelni kell a kódjukra, nem tölthetünk be különbözőket ugyanabban a körben, kivétel P.A-nál). Miután jóváhagytuk, kezdödik a csata, ahol ezeket a chipeket használhatjuk. Van a képernyő felső részén egy custom nevezetű kis bar, ami azt jelzi, mikor tölthetünk be újabb chipeket. A csata addig folytatódik, amíg az ellenfeleknek vége nincs, rosszabb esetben pedig ha mi törlődünk. Egyszerre maximum 5 chipet tölthetünk be, s ezek helyére újabb chipek érkeznek a következő betöltési körben a folderünkből, amit a menüben módosíthatunk: a foldert teljes mértékben mi szabjuk meg, mi döntjük el, milyen chipeket rakunk be. A játékban rengeteg chip van, különböző eleműek és különböző típusúak(normal, mega, giga, dark)
Normal: ezek az átlagos chipek, ezekből van a legtöbb (200féle)
Mega: ezek már erősebbek a normal chipeknél, meg is van szabva, mennyit rakhatunk be a folderbe, továbbá ide tartoznak még a más navik adatait felhasználó chipek( ilyenkor a navi megjelenik az oldalunkon, és valamilyen támadást produkál)
Giga: a legerősebb chipek tartoznak ide, amikkel brutális sebzést lehet bevinni, számuk a folderben nagyon korlátozott (1 db)
Dark: a gigachipeknél is erősebbek, de használatuk kárt okoz a netnavinkben (1hp-val csökken a max hp-ja megamannek, és egyre gonoszabb lesz)
Érdekes dolog még a P.A(Program Advance)-nek nevezett jelenség is. Ezt akkor tudjuk megjátszani, ha 3 egymást követő kódú, de ugyanazt a chipet töltünk be a megfelelő sorrendbe. Pl.: Van épp a betöltésre váró chipek között 3db Cannon chip, egyik A-s kódú, a másik kettő B és C. Betöltjük őket (A->B->C), és lám, a 3 chip összeforr egy Gigacannon nevezetű chippé, amivel igen nagyot lehet sebezni. A P.A-kat megkönnyítheti, ha olyan chipet rakunk be regular chip-nek(ez azt jelenti, hogy minden csatában ott lesz a betöltendő chipek között), ami a P.A egyik darabja.
A játékban rengeteg időt fogunk eltölteni a chipek rendezgetésével, megszerzésével, és persze a tökéletes folder kialakításával.
Team Colonel, Team Protoman:
A játékban nagyon fontos szerep jut a csapatnak, amivel majd megtisztítjuk a netet a gonosz nebula uralma alól. Ugyanis Megaman egyedül kevés lenne ilyen méretű ellenséggel szemben, ezért mindkét verzióban kap maga mellé 6 társat, amelyek mindegyike rendelkezik valamilyen kis előtörténettel. (vannak, akik már felbukkantak az előző részekben) A csapattagok majd a történet előrehaladtával fognak csatlakozni hozzánk. Ha nem tudjátok eldönteni, melyik leadert szeretnétek, leírom, kinél ki csatlakozik:
--Protoman csapata, --Colonel csapata
1.--Magnetman, --Knightman
2.--Gyroman, --Shadowman
3.--Napalmman, --Tomahawkman
4.--Searchman, --Numberman
5.--Meddy, --Toadman
A neten bizonyos területeket majd liberate mission formájában fogunk megtisztítani, ez egy stratégiai harc, az összes netnavit, aki idáig csatlakozott írányíthatjuk itt, és fontos, hogy 3 kör áll rendelkezésre a vírusok és a főbb ellenfelek kitörlésére. Itt majd kiderül, mennyire jó a folderünk.
Továbbá a csapattagok képfájlját tárolhatjuk majd egy Party Battle System nevezetű programban (egyszerre max. 2-öt, de módosíthatjuk, amikor csak akarjuk az erre a célra kihelyezett gépnél) Ezek csatában fognak majd remekelni, mert amikor csak akarunk, lecserélhetjük Megamant a kiválasztott navire (egy csatában max. 3x, de lehet módosítani a navicustomizerben (lásd késöbb)) Továbbá érdekes és erős csapatcombo-kat is előhozhatunk.
Megaman:
Meg kell említeni a mi netnavinket, Megamant is, hisz ő nem egy közönséges netharcos. (nem akarom lelőni a történet fordulatait, ezért többet nem árulok el a "múltjáról")
Megaman erősítésére a legfontosabb eszköz ami a rendelkezésünkre áll, az a Navicustomizer nevezetű program. Ez egy 4x4es (később 5x5) felület, ahová programokat építhetünk be (persze szabályok itt is vannak) A beépített erősítőkkel növelhetjük kedvenc navink fegyverének az erejét, gyorsaságát, és a fegyver feltöltésének az idejét is csökkenthetjük (a fegyver feltöltésével erősebbet sebezhetünk) Sok fajta program van, különböző hatásokkal, amik a rendelkezésünkre állnak. (a Party Battle Systemben csapattársként kiválasztott 2 naviknek is van efféle erősítő programjuk, habár az nem ennyire összetett)
A navicustomizeren kívül a másik legfontosabb dolog a soul union. A csapattársak itt válnak igazán fontossá, hisz Megaman "lelke" egy-egy liberate mission után összekapcsolódik az új csapattaggal, és ezután már képes átvenni az erejét.
Hogy is kell ezt használni? Egyszerű. Mindegyik lelket egy bizonyos elemű chippel lehet aktiválni. Harcban ha bejön egy olyan elemű chip, ami szükséges hozzá (sajnos regular chippel nem lehet aktiválni), egyszerűen csak rábökünk a unite gombra, és máris Megaman összeolvad a kiválasztott navivel. Új képességeket kap, és a fegyver feltöltése is megváltozik, egy új erős támadássá válik.
A soulunion hatás 3 körig tart, de ezt is módosíthatjuk a navicustomizerben.
A soul union egy másik változata, amikor egy dark chippel hozzuk elő a hatást. Ezt Chaosunison-nak hívják, s csak 1 körig tart. Ebben az állapotban a fegyver feltöltése a darkchip-et magát jelenti, de nincs semmi hátránya (nem kapunk hp minuszt) A feltöltés azonban nem olyan könyű, mert minél többször próbáljuk meg feltölteni és előnni a dark chipet a körben, annál nehezebb lesz, és ha nem jól csináljuk, Megaman sötét énje előtör, és az ellenfél oldalán keseríti meg az életünket egy jó ideig. Sok gyakorlás kell, mire legalább 3x tudjuk használni egymás után.
Összegzés:
Grafika: 7/10 -- Sokak szerint nem túl jó a játék grafikája, de ez csak nézőpont kérdése. Én annyit mondok, a célnak tökéletesen megfelel.
Hang: 9/10 -- Tökéletesen átdolgozták a GBA-s verzió zenéit, sőt még Lan, Megaman, és Protoman/Colonel beszélnek is, ami további színt visz a játékba.
Játékmenet: 7/10 -- Aki szereti a mászkálós, tápolgatós rpg-ket, az élvezni fogja, aki nem, annak igazából nem is ajánlom, mert hamar rá fog unni a hatalmas labirintusokban való szaladgálásra, amit nagyon gyakran zavar meg vírusküzdelem.
Hangulat: 9/10 -- Tökéletes. Aki szereti az internet világát, a jó és a gonosz harcát, a barátság mindenható erejét, annak nagy élményt fog nyújtani.
Szavatosság: 9/10 -- A játékidő, ha nagyon sietsz, és csak a fontosabb dolgokat csinálod meg kb. úgy 15-20 óra, de ha kitérsz minden apróságra, akkor 40+. A játék a kijátszás után nem ér véget, rengeteg extra van benne, ami megoldásra vár. (az ügyesebbek még Bass-el is megküzdhetnek)
Végösszeg: 8.2/10
+: Nagyon jó kis játék: izgalmas történet, szinte végtelen játékidő, rengeteg chip, és a Ds lehetőségeit kihasználva kihívhatjuk a haverokat csatározni, na ki a jobb?
-: Igazából csak annak ajánlom, aki szereti ezt a stílust, akinek nem jön be a sok mászkálás és a néha idegesítő vírusküzdelmek, az hamar meg fogja unni.