Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6

2010. január 06.
87.1451
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Protozoli profilja, adatai
Protozoli
Az egyik leghíresebb kínai novella, a Három királyág románca már nem egyszer volt alapja történelmi témájú játékoknak. Ilyen a jelenleg 11.részénél járó A három királyág románca című stratégia sorozat, valamint ennek különböző mellékjátékai, és itt vannak a Dynasty Warriors-ok is, a 6 epizóddal. Az előbb említett játékkal ellentétben a DW egy Hack and slash stílusú game, látványos küzdelmekkel, rengeteg játszható karakterrel és rpg jellegű fejlődéssel.
 



Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 1. kép



Start:
A főmenüben nézelődve észrevehetjük, hogy a játék komoly figyelmet fordít a történelemre és a szavahihetőségre, ugyanis egy külön menüpont foglalkozik ezekkel. Ha belépünk ide (Encyclopedia) , információkat kaphatunk a karaktereinkről, a Három királyság románcáról, a csataterekről, sőt még idővonal és tárgymutató is van. Akit komolyabban érdekel a játék, az itt sok időt fog eltölteni.
A főmenüben megtalálhatjuk a különböző játékmódokat is:
Mosuo mode: ez a fő játékmód
Free mode: a Musou-ban átvitt pályákon ebben a módban szabadon, bármelyik karakterrel játszhatunk
Challenge mode: különböző kihívásoknak vethetjük alá magunkat itt.


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 2. kép



A játékmenetről röviden:
Mint említettem, a játék Hack and Slash stílusú, ami annyit tesz: nincs más dolgunk, mint leölni az utunkba keveredő kínai katonákat, esetleg vezetőket, és a pályák után ez alapján kapunk értékelést és tapasztalati pontot. Szerencsére azért ennyire nem lineáris a játék, vannak különböző küldetések a pályákon, amiket végrehajtva plusz tapasztalat és esetleg egy jobb fegyver lehet a jutalmunk, valamint ezek teljesítésével nyithatunk meg újabb karaktereket. Továbbá a csatamezőn nem árt figyelni még a saját egységeinkre is, mert ha a főnökünk elbukik, a pályának is vége.


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 3. kép



Musou mód:
A musou mód a sztori módnak felel meg. Elindítása után választanunk kell a 3 fő család 3-3 karaktere közül, majd ezután 6 pályán kell bizonytanunk rátermettségünket. A szép az egészben az, hogy mindegyik karakternek más a története, és ez alapján alakulnak a pályák is, tehát nem egyszer van olyan a történetetben, hogy ugyanazon a pályán egyszer ellenségként, egyszer barátként szállunk hadba.
Megnyitható karakterként Musou módban mindegyik családnak +2 lehetséges (ezek közül egyik a vezér), és egyéb karakterként pedig további 2 harcos áll majd rendelkezésünkre a történetük végigjátszására.
A sztori lényege, hogy a 3 család háborújából nekünk kell kijönni győztesen. Tehát mindig az a család fog nyerni, akivel épp a játékot játszuk. (persze van kivétel)
Ez akkor válik érdekessé, amikor egy karakterrel megváltoztatjuk annak a csatának a kimenetelét, amit egy másik család tagjával már végigjátszottunk, és így egy teljesen új történetet kapunk. (Pl. Akinek ott meg kellene halnia, az nem hal meg, és így a vezér nem indul el bosszút állni stb.stb.) Annyi variáció van, ahány karakter, ezért a történet karakterenként mindig más és roppant mód érdekes.

A családtagok megnyitására több módszer is van. A família 4.karakteréhez (akinek még van musou módja) elég, ha a család valamelyik tagjával végigvisszük a sztorit. A 5. karakterhez (a vezérhez) viszont már legalább 3 családtaggal kell kijátszanunk a musou módot, ezután lesz elérhető. Továbbá Diao Chan-hoz, aki az egyéb karakterekhez tartozik, mindegyik családból legalább 1 completed musou-s szükséges. És a játék legerősebb harcosához, Lu Bu-hoz a 3 vezérrel kell kijátszanunk a játékot. (hozzájuk meg ugye kellenek a családtagok)

A sztorival rendelkező karakterek mindegyike különböző, mind mozdulatok, és fegyverek tekintetében, ellenben a többi karaktertől, akiket küldetések végrehajtásával oldhatunk fel.
Nekik a mozdulataik aköré csoportosulnak, hogy milyen fegyvert viselnek (pl. a szálfegyveres karakterek mozdulatai megegyeznek) Velük free mode-ban játszhatunk, de ugyanúgy lépnek szintet és kapnak új fegyvereket, mint a többiek, csak nekik annyira nincs kidolgozva, mint a fő embereké.


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 4. kép



Játékmechanizmus:
Nagyjából átlátható eddig a játék felépítése, de magáról a csatáról még nem esett komolyabb szó. Minden pálya előtt választhatunk fegyvert és lovat, átnézhetjük a csatamezőt, megkukkanthatjuk az ellenséges és szövetséges erőket, megnézhetjük a mellékküldetéseket és végül a nyerési-vesztési feltételeket. Ha minden megvan, bele is vághatunk a küzdelembe.

A csatamező legfontosabb kelléke a jobb-felső minimap. Itt nyomon követhetjük a saját egységeink és az ellenség mozgását, továbbá láthatjuk, melyik vár-őrposzt kinek az uralma alatt áll. Mi pedig megkapjuk azt a szabadságot, hogy bárhová mehetünk a harcmezőn, bármit csinálhatunk, ha az hozzásegít minket a győzelemhez.
Nézzük sorjában:
-várak és őrposztok: legfontosabb feladatuk lelassítani az ellenséget. Egy vár elfoglalalása elég kényes dolog, ugyanis le kell verjük az ott tartózkodó egységeket (a képernyő tetején számolja a game) Nem tart túl hosszú ideig, de sokszor előfordul, hogy épp e miatt csúszik ki a kezünk közül a csata végkimenetele, mert miközben mi ott hentelünk, nem vesszük észre, hogy a vezérünket meg pont akkor ölik le.
Az őrposztok sokkal gyengébbek, nem sok kihívást jelentenek, itt általában íjászok tartózkodnak.
-ellenséges egységek: fő feladatunk likvidálni őket. Egy egység általában rengeteg katonából, tisztekből és 1 vezérből épül fel, amiből ha megöljük a vezért, a sereg elmenekül. Ezért csata közben érdemes rájuk koncentrálni, nem csak az előbb leírtak miatt, hanem mert elég erősek is.
-baráti egységek: ugyanazok, mint az ellenségesek, csak ők barátok
-tárgyak, fokozók, élettöltők: a megölt ellenségek gyakran hagynak maguk után olyan tárgyakat, ami ideiglenesen megnövelik a támadásunk erősségét, védelmünket, vagy megnövelik a mozgásunk gyorsaságát, stb., ezeket érdemes felszedni, mert sokat segíthetnek

A csata folyamán mindenki mozgolódik, nem árt figyelni. Továbbá szinte minden pályán rengeteg beépített ?történés? is van. Ilyen például, amikor az egyik csatában, a harc közepén megjelennek a Wu família tüzes íjászai, és felperzselik a Shu főtábort. Wu oldalon játszva örülni fogunk ennek, ellenben a Shu családdal, akiknél ilyenkor sietni kell vissza, nehogy megöljék a vezért.


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 5. kép



És hogy egyedül mit tehetünk egy egész hadsereg ellen? Egyszerű a válasz, vagyis inkább a teendő. Fuss be közéjük, és kezd el darabolni őket, amíg egy sem marad állva. A Dynasty Warriors lényegében erről szól. (nem ritka, hogy egy-egy pálya után 2000-nél több ellenséggel végeztem!)


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 6. kép



Sajnos a játék legnagyobb hibája is itt rejlik. Az előző részekkel ellentétben itt nem tudunk különböző combokat végrehajtani, ha más sorrendben nyomjuk meg a normal és a charged attack gombot. E-helyett van egy renbu nevezetű mérce a képernyő bal szélén, ami folyamatosan növekszik, mialatt mi ütlegelünk, és csökken, ha épp pihenünk. Több fokozata van, 1-es szintről indul, utána 2-es, majd 3-as, és végül végtelen szintbe lép. Minél magasabban van, annál erősebb, hosszabb és látványosabb lesz a támadásunk. Tehát míg 1?-es renbu-nál alig csak, hogy kalimpálunk az attack gomb folyamatos nyomkodásával, végtelen szintnél már tömegpusztítóak vagyunk ugyanezen gombbal.

Van egy mérce az életerőnk alatt, ami ha feltöltődik, használhatjuk a különleges Musou támadást. Ez a legpusztítóbb ütéssorozatunk, és sérthetetlenek is vagyunk alatta, tehát érdemes szorult helyzetre tartogatni. Pusztítóbb változata a True Musou, ami akkor jön elő, ha kevés életerőnk van. (vannak fegyverek, ami segtségével a sima Musou-nk mindig True Musounak számít)


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 7. kép



A csatában sokat segíthetnek még a specilis képességeink, amiknek szintén sok fajtája van, de sajnos nem egyediek, több karakternek is ugyanaz van. Ilyen például a Swift Attack, ami azonnal végtelen szintre tolja a Renbu mércénket, vagy a Volley, ami használata után nyílzápor érkezik körénk, sebezve az ott tartózkodó ellenségeket.
Ezeket a képességeket Tome-ok felszedésével és azok aktiválásával tudjuk előhozni.

Karaktereink még rendelkeznek egy képességfával is, ami minden karakternek máshogy néz ki, de lényegében ugyanaz, kivéve pár képességet. Általában a legtöbb alaptulajdonságokat növel, de vannak spéci cuccok is (alapból 1 tome-al kezdünk, gyorsabban úszunk, a vadállatok nem támadnak meg, kevés életerőnél megnő a támadásunk stb.) de a legfontosabb, a renbu rangok megnyitása is itt található. (amíg ezek nincsenek a birtokunkban, nem mehet a renbunk lv2, majd lv3 fölé.)
Képességpontokat átvitt pályák után kapunk, valamint megcsinált mellékküldetések is adnak 1-1 pontot.
Egy karakter maximum szintje 50 lehet. (25.szintnél megkapjuk a 2. öltözéket), általában ilyenkor, vagy már hamarabb, az összes képességünkre jut pont.


Minél jobban teljesítjük a pályát, annál jobb fegyvert kapunk. Sőt, még lovakat is szerezhetünk, amik ugyanúgy lépik a szinteket, mint mi.


Tárgyak, lovak és miegymás
Ahhoz, hogy minél eredményesebb harcosokká váljunk, elengedhetetlen a megfelelő felszerelés. A harcmezőn, vezérek elintézése után, valamint pálya végi összegzésnél kaphatunk jobbnál jobb fegyvereket, valamint harci pacikat.
A fegyverek tulajdonságait véletlenszerüen dobja össze a progi, ezért rengeteg különféle harci eszköz van, továbbá ez biztosítja azt is, hogy a free game-s karakterek is egyediek legyenek.
A fegyvereknek 3 fő típusa van: standard, skill és strength (musou-s karaktereknél mindháromnak más a megjelenése, a többieknél ugyanúgy néznek ki)
-skill: ezekkel a fegyverekkel gyorsabb a támadás, de gyengébb a sebzés
-strength: lassabbak, de erősebbek a másik kettőnél
-standard: ez az arany középút
Továbbá a fegyverek rendelkezhetnek különféle elementál beállítottsággal (pl. a tüzes felgyújtja az ellenséget, az elektromos bénítja stb.), és képességekkel. (pl: Berserk: növeli a sebzést, de csökkenti a védelmet; Mystic Seal: növeli az elementáli sebzést; Arrow Sight: támadás közben elütjük a felént tartó nyílvesszőket; és még sorolhatnám, mert jó sok van)

Lovainkat is kiképezhetjük, ehhez nincs szükség másra, mint a hátáról való harcolásra.
A lovak maximum szintje 5, és szintlépéskor ők is kapnak kisebb képességeket, valamint elementális(!) tulajdonságokat. Nincs abban semmi furcsa, amikor a nagy harcos belovagolva a tömegbe szó szerint szétrobbantja a gyülekezetet.

?See, I?m more than just a pretty face!?
Az előbbi idézetem Diao Chan-tól kölcsönöztem, aki, miután kivégzünk egy ellenséges vezért, huncutan megjegyzi.


Protozoli játéktesztjei: Dynasty Warriors 6  - 8. kép



A játékban ez nagyon tetszett, hogy minden karakternek (a free módosoknak is!) külön megcsinálták a szöveget, amit akkor mondanak, ha elintézünk egy vezért vagy elfoglalunk egy várat. Sokat dob az amúgy is kaotikus, de kiváló hangulaton.

Így a teszt végére mindenki jól láthatja, hogy a Dynasty Warriors 6 az még mindig Dynasty Warriors. Hiába kell figyelnünk a csatamezőn, és hiába kellenek a stratégiai érzékek a döntésnél, hogy épp hova is mennyünk, a játék lényege még mindig a kaszabolás, az őrült hangulat fenntartása, és a játék élvezete, ami sajnos kétélű fegyver lett itt a 6. részben.


Összegzés:

Grafika: 8/10 ? A grafikus motor rengeteg elemet kezel egyszerre, és mégis, a fő textúrákat szépre megtudták csinálni úgy, hogy közben a program nem lassul be, bár ennek az az ára, hogy a sok katona pedig elég gyengén néz ki

Hang: 8/10 ? A zene részben a sorozat elődeiből, részben újjonnan komponáltakból áll, nekem bejöttek, bár egy-kettőn kívül a többi elég feledhető, a legjobban a beszólások tetszettek, amiket karakterenként egyedire és ötletesre csináltak

Játékmenet: 5/10 ? A játékmenet nem kérdéses: akinek bejön, az játszani fog vele, akinek nem, az meg fél óra után elhajítja a játékot. A hack and slash stílus mindig is kétélű fegyver volt: sokan borzalmasnak találhatják, hogy az egész játék lényegében csak ész nélküli öldöklés

Hangulat: 10/10 -- Tökéletesen kaotikus, olyan, mintha egy középkori csatában lennénk. Már csak ezért megéri kipróbálni

Szavatosság: 4/10 ? Rengeteg megnyitható karakter és történet, különböző harc-stílusok és fegyverek biztosítják a hosszú játékidőt azoknak, akik le tudják nyelni a békát (ami itt nem más, mint hogy mindvégig csak 1 gombot kell nyomjunk a csatákban)

Végösszeg: 7/10
+: A DW 6 az egyik kedvencem játékom lett, mivel a sok karakter és a történet sokszínűsége teljesen elvarázsolt. A csaták nagyon jók, nincs megadott útvonal, úgy nyerünk, ahogy akarunk, valamint a harcosok ötletesek, és megfelelően eltúlzottak is.

-: Szörnyű, amikor szembesülünk azzal, hogy igazából csak 1 gombot kell nyomnunk mindvégig, amikor ellenséget ölünk. Ez olyan monotonitást ad a játéknak, hogy akit nem fogott meg valami más a játékban, az biztos elő nem veszi soha többé

A játék introja:

Nézd nagyban ezt a videót!






Gameplay videó:
#video#http://www.youtube.com/v/71lmnuPvb3g&hl=en_US&fs=1&#videoforras#http://www.youtube.com/v/71lmnuPvb3g&hl=en_US&fs=1&#videovege#

Nézd nagyban ezt a videót!



8 hozzászólás

Vendég

14 éve, 9 hónapja és 27 napja

Nagyon állat játék.
röhögő smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 10 hónapja és 7 napja

nagyon jó a dynasty warriors 6menő smiley

válasz erre

Protozoli

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

marco írta:
Hack & slash kedvelőknek kötelező darab. Az leírás nagyszerű, egy fájvossal azonnal jutalmaztam!kacsintó smiley
Thx, örülök, hogy tetszett. mosolygó smiley
(és a nagymester elismerése mindennél többet ér nálamröhögő smiley)

válasz erre

Protozoli

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

Igen, ez most a legújabb, de PS3-ra és Xbox360-ra egy DW6-Empires nevezetű rész jelent meg, amiben van egy pár új dolog.

válasz erre

Vendég

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

a hatodik most az utolsó aktuális rész?

válasz erre

Vendég

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

Nagyon nagy játék, már régóta kerestem hozzá egy összefoglaló tesztet. Köszi!

válasz erre

Vendég

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

csatlakozom nagyon jó teszt

válasz erre

marco

16 éve, 9 hónapja és 24 napja

Hack & slash kedvelőknek kötelező darab. Az leírás nagyszerű, egy fájvossal azonnal jutalmaztam!kacsintó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja