Elnézést, hogy régen jelentkeztem bármivel is, de mint tudjuk akinek nem a suli annak a munka foglalja le az idejét na nekem kijutott az útobbi időben ezekből. Gyorsan essünk is neki, hogy milyen új dologgal is találkoztunk az útóbbi időben.
I. Unreal Engine 4.0
Részletesen nem fogok kitérni az engine-re hiszen azt megannyi oldalon taglalják, hogy miben jobb és miben más az elöző verziótól. Volt szerencsém kipróbálni és azt kell, hogy mondjam legalább 1 hónap kell mire kitanulom a miértjét. Az első nagyobb bajom az volt, hogy egyelőre csak fbx fájlokat támogat mármint ami a 3D modelleket illeti és aki egy kicsit is foglalkozott 3D-vel az tudja, hogy ennek a formátumnak mi a korlátai. Jelenleg iszonyat instabbil a cucc és bár nem tudom milyen parasztvakítás volt az x-en GB memória és videókártya a maximumról , egy mezei core i3 8GB RAM-al és egy kicsit öregecske Radeon 5770-el vígan futott ultra highon . Oké bekell vallani, hogy a jelenetem kb egy lapból max 40 textúrából és 2 modellből állt 1 fényforrásból....
Egy biztos amikor beraktam alá az egyik modellemet igencsak előjött az Unreal Engine 4.0 erőssége.. Emlékeztek mikor azt mondtuk, hogy az új enginek container alapúak csak bedobálom oszt jólvan ? Na itt vették a fáradtságot és kevesebb erőforrást evett mint az UDK = Unreal Engine 3.. Azért ez még a végén talán jó lesz és megérem, hogy a 8GB RAM mindenre elég lesz ( 640Kb mindenre elég ! XD - By Bill Gates ) na de ez becsülendő.. De mint mondtam az új enginet is tanulni kell így sajnos nem tudok nektek prealpha állapotú bemutatót mutatni ebből így előre sajnálom, majd talán nyár közepére ! :)
II- Unity Engine Pro 4
Mivel jövő héten lesz az innovációs nap az Óbudai Egyetem Alba Régia Egyetemi Központjában ezért kénytelen voltam menekülő útvonalak után nézni és nem volt más választásom mint a jó öreg Unity engine. Aki figyeli a chatboxot az tudja, hogy én nem akarok játékot fejleszteni egyszerűen csak egy bejárható 3D garázs jelenetet az eddigi modelljeimmel a későbbiekben tervezzem,hogy táblákkal ellátva bemutassam nektek a kezdetektől a jelennig mindent amolyan portfolioként se lenne utolsó szerintem..
Jelenleg 2 modellem sikerült berakni és mivel webalapú ezért illetve azért mert nem ismerem ezt a rendszert se nem lett valami csoda csili-vili de a célnak megfelelő.
Garazs bemutato
III.Animáció
Igen-igen ez lett volna az elsődleges cél a bemutatóra, de már látom lelki szemeim előtt, hogy nem lesz kész és ez inkább tapasztalat, mint hanyagság. Idáig elkészült kb 20 másodpercnyi animáció közel 3,5 nap alatt és én közel 5 percet terveztem, matekosok előnyben gyorsan utána számolhatnak, hogy mennyi időbe fog ez nekem fájni, viszont jó hír aki nem tud eljőnni a jövő heti előadásra, az előadás utáni napon felrakom a youtebe csatornámra és megnézhetetitek ti is, hogy mit sikerült alkotnom.
IV.Játék assetek
Hamarosan elkezdem a modelleimet átkonvertálni, kompatibilissé tenni bizonyos játékkokal így aki kedvet kap egy kis rfactor 1-2 , asseto corsa, stb... játékok modolásához az nyugodtan szóljon.
A jövőben belefogok szagolni újabb model fajtákba mint az organikus, illetve a zbrush rejtelmeibe szóval a jövőben nem csak autó modellek várhatóak tőlem.
Hamarosan új képekkel is jelentkezni fogok addig is stay tuned, sziasztok !