A múltkori blog bejegyezésemben ,megemlítettem ,hogy hobbi szinten modellezek és bár nem tudom ,hogy mennyire hobbi az már ,ha a szabadidőm nagy részét modellezéssel töltöm és alig marad másra pl : film , játék stb..
A lényeg amiért most megírom a mostani cikket egyszerű , van aki felkapja egyszerűen a fejét ,hogy milyen programmal érdemes neki állni, honnan nézzen tutorialokat. Az első lépésekben szeretnék segíteni , majd a cikk végén bemutatom az első 2014-es munkámat is ( ami hozzá teszem nem teljesen új ) .
Anno 2011-ben én az Autodesk 3DS MAX 2010-el kezdtem , de mint az EA vagy Activision , minden évben megjelenteti az új verziókat ,ami általában valami újdonságot tartalmaz , van amiért jobb ,de van amiért a pokolban kívánja az ember az újabb verziókat. Csak egy egyszerű példát mutatok , a gép amin dolgozok az egy Intel Core i3-3220 , 8GB DDR3 RAM , Ati Radeon HD5770 Vapor-x. Alap modellezési célokra ,ahol nem 10 millió polygont kell megjeleníteni teljesen alkalmas ezt bizton állítom ,vagyis állítom egészen addig amíg a 3DS MAX 2010-et használom , ugyanis a későbbi verziók annyira instabilak ,hogy hajlamosak különböző hibákkal leállni. Jelenleg a 2012-et használom ennek az egyetlen magyarázata a pluginokban és a render enginekben rejlik ,de feljebb nem léptem nem véletlen , hiszen a kiadó esküszik arra ,hogy a 2014-es verzió majdnem 3x gyorsabb viewporttal rendelkezik , ez a valóságban sajnos nem így van.
(Lehet nálam valami driver gond is lehet , vagy csak egyszerűen később majd kikell próbálnom CUDA-s kárátyval.
Tehát , ha a MAX-al akarunk dolgozni , vagy legalább elkezdeni megtanulni az alapokat én mindenképpen a 2010-es verziót ajánlom , mindenkinek , első lépésben pedig olyan tárgyak modellezésével kezdjük amik egyszerűbbek pl : toll, egy teás bögre stb..
Saját tapasztalat ,aki olvasta az előző cikkemet , látta az Audi TT-t benne , az volt az első próbálkozásom és majdnem 1 hónapig tartott megcsinálni ,úgy ,hogy legalább 3x de inkább 4x kezdtem újra , ergo az elején nagyon türelem játék.
Jó tanácsként mondom azt is ,hogy merjünk bátran kérdezni, keressük meg azokat az embereket , akik építő jellegű kritikával képesek segíteni , sajnos kis hazánkban hajlamosak az emberek egyből rávágni valamire ,hogy az s.r. Párdon ,hogy leírtam ,de ez is személyes tapasztalat volt és amikor megkérdeztem ,hogy miért akkor semmi válasz nem volt.
Tehát akit érdekel ,hogy-hogyan épül fel egy 3D-s modell vagy épp elakarja készíteni azt és van egy kis türelme én bátran ajánlom mindenkinek!
Akit pedig érdekel tutorial , közösség az dobhat egy pm-et!
A cikk elején megemlítettem ,hogy elkészült 2014 első modellem , ami részben igaz, hiszen egy újra modellezésről van szó , rengeteg hiba javításról és még azért nem végleges mert apró részletek lesznek rajta javítva , plusz még lesz cockpit is . Addig itt van félkészen , illetve van egy meglepi Forma1-es is ?