A Penumbra Black Plague ott folytatja a sztorit, ahol az Overture abbahagyja. Konkrétabban mélyebbre merészkedünk a rejtélyes komplexumban, ahol újabb rémségekkel találkozunk majd...
Aki nem játszott az első résszel, ajánlom, hogy próbálja ki, de aki lusta kipróbálni, annak sem kell aggódni. A játék elején ugyanis kapunk egy kis átvezetőt, ami elmeséli mi történt az első részben.
Megjegyzés: Most nem a játék elején kapunk tutorialt, hanem aki akarja az külön megcsinálhatja a kb. 3 perces tutorialt.
A játék továbbra is egy túlélő-horror-kaland, csak most jóval nagyobb a rettegés faktor. A játék azonnal beledob a sűrűjébe, ugyanis egy cellában ébredünk, ahol nagyon alaposan körül kell néznünk, hogy megtaláljuk a kiutat. Nem sokkal később hogy kijutottunk a cellánkból, találkozunk is az első rémséggel, ami utánunk kutat. Ezekkel már nem érdemes szarozni, ugyanis van amelyiknek zseblámpája van.
A feladatunk, megtalálni édesapánkat, kideríteni miért szól a fejünkben egy rejtélyes hang: Clerence, valamint elhagyni a komplexumot. Ez persze közel sem egyszerű. Az Overture-el ellentétben itt NINCSENEK fegyvereink. itt tényleg csak elbújni, menekülni, vagy meghalni tudunk. Azonban, ha kezünkbe kerül néhány hordó azt hozzávághatjuk az ellenséghez lelassítva azt. A játékban még mindig találni puzzle részeket, sőt a játék elején találni egy puzzle részt, ami (szerintem) eléggé hajaz a Silent Hill környezetére. Fényforrásaink maradtak. A zseblámpa, amihez keresgetnünk kell az elemet, valamint a környezetünket megvilágító fényrúd. itt is jelen van a sötétben látás, szóval ha legugolunk sötétben, akkor a szemünk megszokja a sötétet és elég távolra elláthatunk vele.
A játék alatt még mindig a HPL engine 1 működik, és még mindig elég jól néz ki a játék. a Fényeffektek, az árnyékok, a valós fizika nagyszerű és az animációk is javultak.
a Hangulat sokkal hátborzongatóbb, lesznek helyzetek, amikor csak egy 3-4 szobás kis helységben kell megtalálnunk a módját, hogy hagyjuk helyben az ellenséget. Az aláfestő zene, a hangok szintén pozitívum és hozzátesznek a hangulathoz.
Az Inventory-t még mindig a TAB-al tudjuk behozni. Itt láthatjuk tárgyainkat, egészségünket, és az elemlámpa töltöttségét. lámpánkban már nekünk kell cserélni az elemet, ez már nem automatikus. Szintén oszthatunk ki tárgyakat gyorsbillentyűkre. Az Iventory behozása még mindig nem állítja meg a játékot! Erre érdemes odafigyelni.
Penumbra Black Plague szerintem egy fantasztikus horrorjáték, ami rendkívül jó szórakozásnak bizonyult. A játékba könnyen beleéli magát, az ember. Én nagyon jól szórakoztam vele, sőt időnként újra előveszem és végigviszem, hiába vittem végig. Egyedül azt sajnálom, hogy nem lehet hozzá custom story-kat készíteni, mint az Amnesiához. Oké az Amnesiához lehet Penumbra féle sztoy-t készíteni, de azért mégis az lenne az igazi, és a készítőknek sem tartana több ideig.
Na jöjjön a feketeleves :(
A Penumbra Requiem elé úgy ültem le, hogy simán kiviszem, ha olyan nagy élmény, mint a BP. De sajnos nem így lett. Jobb minél előbb leszögezni, a Requiem NEM HORROR! A Requiem (elvileg) arra hivatott, hogy lezárja történetet, bár én ezt nem így vártam. Az egész játék puzzle-ök tömkelege. Csak puzzle-ök, plusz egy két kiegészítés a sztorival kapcsolatban, ami nem rossz, csak nem így kellet volna tálalni.
A feladatunk lényegében, portálokhoz kulcsot találni, és helységből, helységbe barangolni, miközben kibontakozik a történet.
A játék jó befejezése (mert 2 befejezés van), konkrétan megzavart. Nem tudtam a befejezést hová tenni. Vagy ez azért van, hogy döntse el a játékos, hogy mi történt? Nem tudom, mindenesetre a cikk végén kifejtem, miért gondoltam ezt. Aki nem vitte végig a játékot, annak nem ajánlom az olvasást, ugyanis SPOILER TARTALOM!
Aki szeretne a két epizódra beruházni, az keresse a dobozos verziót. Media Markt-ban meglehet venni egy epizódot 990 Ft-ért. Az Anthology-t amiben bent van minden epizód, azt hiszem 2500Ft-ért meglehet venni.
Köszönöm, hogy elolvastad :)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na szóval. Mikor kimegyek a játék végén az ajtón és Philip a hajón tér magához. Akkor mi is történt pontosan? Csak álmodta az egészet? Vagy sikerült kijutnia? Vagy csak belebolondultunk abba, amit nem voltunk képesek megtenni Rőtért és az elménk zaklat? Aki akarja írja le a véleményét hsz-ben, hogy szerinte mi történt. De írja bele nagybetűvel, hogy SPOILER. Így talán nem fogják azok olvasgatni, akiket érdekel a sztori, csak nem vitték végig.