Az Outlast egy túlélő-horror játék, ahol kihasználhatjuk a környezetünket elég szépen.
a történetben Miles Upshur riportert alakítjuk, aki egy colorado-i elmegyógyintézetet, a Mount Massive elmegyógyintézetet megy meglátogatni kutatás céljából. Ugyanis az elmegyógyintézet falain belül elvileg borzalmas dolgok történtek. A helyszínre érve láthatjuk, hogy katonai terepjárók is vannak a helyszínen, szóval semmi jó nem sülhet ki a dologból. Miután bejutottunk a játék nemsoká' bele is dob a sűrűjébe. Nem "tépi" annyit az ember idegeit, mint az Amnesia.
Tehát a feladatunk az, hogy kiderítsük mi történt az elmegyógyintézetben. Persze ez nem olyan egyszerű, ugyanis jó pár rémség próbál akadályozni minket feladatunk során.
Lényegében FPS nézetben kalandozgatunk egy elég nagy épületben, ahol gyakran a környezetünket is kell használnunk minimálisabb parkour feladatokhoz is.
Látványért az Unreal Engine 3 felel. A játék ennek köszönhetően fantasztikusan néz ki. sajnos nekem csak 1280x1024-es felbontásban volt szerencsém élvezni a monitorom miatt. Az optimalizálás is egész jó. 1 GB-os GT430-as videókártyámmal, 4 GB RAM-mal, egy Intel Quad Core Q8800 (2,3 GHz) maximális beállításokkal elfutott. pedig nem mai konfig.
A hangok is fantasztikusak. Átjön az "elborult" elmegyógyintézet fíling. Ha interakcióba lépünk tárgyakkal, láthatjuk, ahogy a kezünk és az egész testünk interakcióba lép. A mozgásanimációk is nagyon részletesek.
A játékban lámpa híján a kameránknak az éjszakai funkcióját fogjuk használni. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon gyorsan eszi az elemet, szóval a nagy kutatás közben az elemekre is figyelni kell. Egyszerre 10 elem lehet nálunk maximum, bár a játék végéig kevésszer fog egy kezdő 10 elemet összefarmolni magának.
Jó pár újítás is bekerült a játékba. Például futás közben hátratudunk nézni, anélkül, hogy megfordulnánk. személy szerint ennek örültem, mert az Amnesiában rendszeresen fordultam meg, miközben üldöztek. Bár emiatt sokszor meg is haltam.
Valamint el is tudunk bújni ágyak alá, szekrényekben is. Persze, ha nincs szerencsénk, akkor a szörnyek kiszúrják, hogy lapulunk és kirángatnak rejtekhelyünkről. üldözések közben az ajtókat ajánlott bevágni az üldözők előtt, ha egy kis előnyt akarunk szerezni.
Találhatunk jegyzeteket, amikből kideríthetjük, hogy mi történt az intézetben. De vannak kis jegyzetek, amiket Miles ír fel, ha például egy meghatározott dolgot rögzítünk a kamerával (tömegsír, írás a falon, stb.)
A helyzet azonban az, hogy kicsit csalódtam a játékban. Egy idő után nálam elszállt a rettegésfaktor. Egyszerűen a játék nem volt félelmetes a rengeteg megszokottá vált menekülés után. De aztán a játék folyamatosan kompenzál, így visszahozza a hangulatot. De sajnos a végén ez ismét elmegy. Én legalábbis így éltem meg.
Ennek ellenére az Outlast egy remek játék. A játékmenet fantasztikus és pörgős, de még nyomasztó is. Szóval én nyitott vagy a Red Barrels további projektjeire is. Remélem még lesz bőven.
Aki úgy dönt beruház a játékra, az megtalálhatja Steamen 19 Euró jelenleg, szóval elég kedvezően hozzá lehet jutni. De ha valaki megvárja a PS4-et az a konzol nyitócímeként beszerezheti. Aki beszerzi, az egy nagyszerű és hátborzongató élménynek lesz tanúja.
Köszönöm, hogy elolvastad :D