Notebook-krach

2011. szeptember 22.
42.3681
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Tibit profilja, adatai
Tibit
Körülbelül másfél éve, 2010 márciusában szereztem be egy ASUS N60DP típusú notebookot. Örültem, mint majom a farkának, mígnem körülbelül 1 hónapja jött a krach: kedvenc játékom futtatása közben a gép egyszercsak leállt, vagyis teljesen kikapcsolt magától. Mivel épp egy stratégiai játékot játszottam, nem vettem észre, hogy a gép baromira felhevült és a hangos játékbeli zene miatt a notebook hűtését sem hallottam. Visszakapcsolni nem bírtam, hát vártam. Egyik, az elkövetkező sztori alapján dilettáns WoW függő haverom mesélte még korábban, hogy ő be szokta dobni a notit a frigóba ilyen és hasonló esetekben. Természetesen én nem csináltam ilyet, mivel nem vagyok WoW függő.:)
 


A meglepetésözön következő fázisa még rosszabbul érintett: pár órás szemezgetés után megpróbáltam bekapcsolni a madárkát és nagy meglepetésemre elindult! Újból örültem, mint majom a farkának, azonban pár perc múlva a mogyorók már törötten hevertek szanaszét. Észrevettem, hogy a töltésmutató nem jelez, pedig be volt dugva a notitöltő. Egy rövidke nyomozás és a CSI sorozatban látható laboratóriumi módszerek segítségével sikerült kiderítenem a hiba okát. A kedves tajvani tervezőknek sikerült úgy megoldaniuk a csatlakozók elhelyezését, hogy az adapter dugója közvetlenül a hátul kiömlő meleglevegő mellett kapott helyet. Ez nálam azt a katasztrófát okozta, hogy a kiömlő forró levegő megolvasztotta a tápkábelt, és valószínűleg a belső ajzatát is, mivel az sem reagált, egy teljesen ép, másik tápkábel bedugásákor.

Maradt tehát a szervíz. Először felhívtam természetesen a hivatalos garanciaszervízt, mivel a gépre 2 év garanciát kaptam. Sietve kaptam fel az 50 éves szerbhorvát szótárt, hogy megnézzem a szakszavakat, azonban ha tudom, hogy miben lesz részem, hozzá sem nyúltam volna. A rövidke telefonbeszélgetés körülbelül abból állt, hogy elkezdtek engem meggyanusítani, hogy miattam lett baja a számítógépnek, célozgattak rá, hogy biztosan elejtettem, vagy leöntöttem valamivel, hiába mondtam nekik, hogy a gép magától hevült fel, egy teljesen ártalmatlan játék tolása közben. Végül a garanciális szervízből nem lett semmi. A véleményem a helyi szolgálatról ezzel ki is alakult, pedig egyik fő ok, hogy ezt a gépet vettem meg a jó ár-érték arányon kívül a garanciális feltételek voltak. Kár, hogy elfelejtetem adni nekik egy kis ízelítőt a magyar nyelv káromkodásából. Azt tudtam, hogy a tápkábelra nincs gari, de a gépet csak megnézhették és megmondhatták volna, hogy hajlandóak megjavítani-e vagy sem. Azonban a lesüléseknek még nem volt vége: elvittem az egyik helyi, nem hivatalos szervízbe, ahol körülbelül 1 hónapig volt benn a beteg. Állítólag az miatt, mert nem képesek beszerezni a megfelelő alkatrészt. Végül sorozatos telefonhívások kellettek ahhoz, hogy végre csináljanak is valamit a géppel, és így ma reggel átvehettem a gépet. A szervízszámlára a következőt írták: a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. Amit kicseréltek: a tápkábel megrongálódott részét és a csatlakozó aljazatát. Mindez került nekem, átszámítva 10-12 ezer forintomba. Nem sok, lehetett volna több is, mert például egy új adapter ára akár ennek duplájára is rúghat, de akkor is elszomorít, hogy a garanciának ezt mind állnia kellett volna. Ebből a pénzből kijött volna egy Battlefield 4 is akár. :(
Valószínű a gari lejárta előtt még eladom a gépet és beruházok egy olcsóbb netbookra, időm úgy sem fogja engedni a gamelést! :(
9 hozzászólás

skyman

14 éve, 11 hónapja és 11 napja

Tibit írta:
Hihetetlen, hogy mennyiszer nézik hülyének az embert. Van, hogy a szaküzletekben is dilettánsokat raknak oda a pulthoz, és ilyenkor sokszor előfordul, hogy egy mezei vásárló jobban ért a dologhoz, mint maga az eladó! És ilyenkor vicces beszélgetések szoktak előfordulni. mosolygó smiley

Marco: én tavaly március mínusz 1 hónap óta használom ezt a gépet, ugyanúgy mint te és még én sem észleltem akksiromlást, csak ezekután a failek után próbálok minél jobban vigyázni rá, hogy ne kelljen havonta majd szervízbe járni vele. szomorú smiley
Tibit ez sajnos sokszor előfordul. Néha Én is úgy vásárolok, hogy "tudod az a kék kis izé" vagy "várj megkeresem a polcon". Valóban ez néha hatalmas probléma.:/

válasz erre

Tibit

14 éve, 11 hónapja és 11 napja

skyman írta:
Azért ez a mondat odavág: "a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. " Gondolom Tibit erre magadtól is rájöttélröhögő smiley

Na igen, sok cég meg valóban híres a garancia nem törődésével. Természetesen kutya kötelességük lenne vállalni a javítást, de sajnos ez sokszor nem ilyen egyszerű. :/
Hihetetlen, hogy mennyiszer nézik hülyének az embert. Van, hogy a szaküzletekben is dilettánsokat raknak oda a pulthoz, és ilyenkor sokszor előfordul, hogy egy mezei vásárló jobban ért a dologhoz, mint maga az eladó! És ilyenkor vicces beszélgetések szoktak előfordulni. mosolygó smiley

Marco: én tavaly március mínusz 1 hónap óta használom ezt a gépet, ugyanúgy mint te és még én sem észleltem akksiromlást, csak ezekután a failek után próbálok minél jobban vigyázni rá, hogy ne kelljen havonta majd szervízbe járni vele. szomorú smiley

válasz erre

skyman

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Azért ez a mondat odavág: "a gép rengeteget áramot húz, és minden része nagyon felhevül használat közben. " Gondolom Tibit erre magadtól is rájöttélröhögő smiley

Na igen, sok cég meg valóban híres a garancia nem törődésével. Természetesen kutya kötelességük lenne vállalni a javítást, de sajnos ez sokszor nem ilyen egyszerű. :/

válasz erre

marco

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Tibit írta:
Nemsokára személyesen fogok látogatást tenni náluk, de pénzbeli kártérítésben nem reménykedem! Ártatlan kérdéseket fogok feltenni a garanciális feltételekről, így megtudva, hogy tényleg meg kellett volna-e javítaniuk a gépem. Ha igen, akkor ********. Továbbá nem tudnám igazolni, hogy hogyan szenvedtem kárt, illetve az egész dolgot. Ami azonban a legfontosabb: azzal, hogy elvittem egy nem hivatalos szervízbe, valószínű, hogy elestem a garanciától, mivel a notebookban elhelyeztek ilyen kis biztosító ragaszokat, amelyeken azt írja, hogy: ha elszakítod/eltéped, akkor a garancia nem érvényes, vagy valami ilyesmi. De hivatalos szervíznél majd minden kiderül, lehet, hogy egy degeneráltnak néznek majd az akcentusommal meg a hibáimmal, de ez legyen az ő bajuk.
Lac: én is gondolkodtam rajta, hogy veszek egy ilyen univerzális töltő, mert látszólag csak annak volt baja. Azonban szerencsére elvittem egyik haverhoz, akinek szintén ASUS-a van ugyanilyen csatlakozóval és nem működött. Vagyis az aljzat tuti elment. Már csak azt kellett volna kipróbálni, hogy az én töltőmmel volt-e baj, mert lehet, hogy a külső sérülések ellenére jó volt. Persze ilyenkor legjobb kicserélni, mert a belső vezeték is rongálódhatott és később okozott volna gondot. Egyébként itt horribilis összegbe kerül egy ilyen univerzális töltő, akár 100 euró is lehet. Geeeeeeez'!

Egyébként azt olvastam, hogy hasznos a notebookból kiszerelni az akkumulátort, mikor huzamosabb ideig töltővel használjuk. Annyi hátrányt említettek meg, hogy az áramszünetek ellen így védtelen a gép! Sztem jó akksióvó ötlet lehet.
Nekem mindig benne van az akksi. Az tény, hogy kímélőbb ha kiveszed, de 3-4 éves használatokkal sem vettem észre soha semmi komolyabb károsodást egyik laptopomnál sem, úgy hogy benne van. Mindez napi 16 óra használattal. Szerintem az akksik ez ellen már védve vannak, legalábbis a jobbak.

Viszont a garit biztos elevsztetted, ha nem hivatalos szervízbe vitted.szomorú smiley

válasz erre

Tibit

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Nemsokára személyesen fogok látogatást tenni náluk, de pénzbeli kártérítésben nem reménykedem! Ártatlan kérdéseket fogok feltenni a garanciális feltételekről, így megtudva, hogy tényleg meg kellett volna-e javítaniuk a gépem. Ha igen, akkor ********. Továbbá nem tudnám igazolni, hogy hogyan szenvedtem kárt, illetve az egész dolgot. Ami azonban a legfontosabb: azzal, hogy elvittem egy nem hivatalos szervízbe, valószínű, hogy elestem a garanciától, mivel a notebookban elhelyeztek ilyen kis biztosító ragaszokat, amelyeken azt írja, hogy: ha elszakítod/eltéped, akkor a garancia nem érvényes, vagy valami ilyesmi. De hivatalos szervíznél majd minden kiderül, lehet, hogy egy degeneráltnak néznek majd az akcentusommal meg a hibáimmal, de ez legyen az ő bajuk.
Lac: én is gondolkodtam rajta, hogy veszek egy ilyen univerzális töltő, mert látszólag csak annak volt baja. Azonban szerencsére elvittem egyik haverhoz, akinek szintén ASUS-a van ugyanilyen csatlakozóval és nem működött. Vagyis az aljzat tuti elment. Már csak azt kellett volna kipróbálni, hogy az én töltőmmel volt-e baj, mert lehet, hogy a külső sérülések ellenére jó volt. Persze ilyenkor legjobb kicserélni, mert a belső vezeték is rongálódhatott és később okozott volna gondot. Egyébként itt horribilis összegbe kerül egy ilyen univerzális töltő, akár 100 euró is lehet. Geeeeeeez'!

Egyébként azt olvastam, hogy hasznos a notebookból kiszerelni az akkumulátort, mikor huzamosabb ideig töltővel használjuk. Annyi hátrányt említettek meg, hogy az áramszünetek ellen így védtelen a gép! Sztem jó akksióvó ötlet lehet.

válasz erre

marco

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Így van, ezt gariban mindenképp meg kellett volna csinálniuk. Ne hagy annyiban a dolgot. Ha Magyarországi történet lenne, tudnék szólni nekik, de oda a határon túl sajna nincs kapcsolatom.szomorú smiley

Mindenképp keresd meg a központi céget. Ilyen esetekben ki szoktak jönni a gépért és haza is viszik neked ha kész. Legalábbis a Dell pl...

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Am ezt gariban mindenképpen állnia kellett volna az Asusnak. Mindenképpen vedd fel a fogyasztóvédelemmel a kapcsolatot, de előtte az Asus országodbéli központjával és mondd el, mi történt. Meg kell téríteniük a kárt. Egy laptop nem éghet le, ennyi. Legközelebb meggyullad az asztalon, akkor meg azt mondják, hogy biztos felgyújtottad?mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Lac írta:
Én ugyan saját hibámból, de szintén szívtam a töltővel. Kijövetel előtt kevesebb mint egy héttel tönkrement a laptopom töltője, s mivel nem volt már időm sem a garanciával foglalkozni (már ha egyáltalán az vonatkozik rá), valamint pénzem sem eredeti Acer kábelt rendelni, ezért bezúgtam a legközelebbi infó boltba, és vettem egy univerzális töltőt.
Tényleg univerzális töltő volt. Két hónapig bírtam használni, mielőtt egy kattanással leégett a nyáklapja, előtte azonban aktívan dolgozott benne a multitasking, magyarul leölte az akkumlátoromat is. Kijövetelkor a gépem 1.5 órát bírt netezéssel, két hét múlva már csak 20 percet. Most 10 percről beszélhetünk csak...
Az nagyon durva!meglepett smiley

válasz erre

Lac

14 éve, 11 hónapja és 12 napja

Én ugyan saját hibámból, de szintén szívtam a töltővel. Kijövetel előtt kevesebb mint egy héttel tönkrement a laptopom töltője, s mivel nem volt már időm sem a garanciával foglalkozni (már ha egyáltalán az vonatkozik rá), valamint pénzem sem eredeti Acer kábelt rendelni, ezért bezúgtam a legközelebbi infó boltba, és vettem egy univerzális töltőt.
Tényleg univerzális töltő volt. Két hónapig bírtam használni, mielőtt egy kattanással leégett a nyáklapja, előtte azonban aktívan dolgozott benne a multitasking, magyarul leölte az akkumlátoromat is. Kijövetelkor a gépem 1.5 órát bírt netezéssel, két hét múlva már csak 20 percet. Most 10 percről beszélhetünk csak...

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profilja