Mai naptól elkezdek egy új blogsorozatot ez pedig a Top 8 kedvenc nevet viseli.
Remélem tetszeni fog nektek!
Legyen az első top 8-am a kedvenc autóim:
8:Toyota Corolla AE86
Mindenki Hacsi-Roku-ként ismeri. Kis súly,jó fordulékonyság, kezdő Driftereknek első autónak tökéletes. Súlya 900 KG körüli,ezt a súlyt egy 1.6-os 4 hengeres hajtja 120-130 lóerővel ami miatt egy kis zsebrakéta a kicsike. Két féle változata van az egyik a Levin a másik pedig a Sprinter Trueno. Különbség a kettő között annyi hogy még a Levin fix lámpás a Trueno felnyíló lámpát kapott. Szép kis autó,megbízható. Ezért szeretem.
7:Audi RS2 Avant
Ezt a szépséget az Audi a Porschéval együtt fejlesztette ki,ez volt az Audi első RS nevet viselő autója. 5 hengeres 2.2 literes turbós motorjából 315 lóerőt képes leadni. 5mp alatti százas sprintje nagyon szép mivel maga az autó 1600 kg-ot is meghaladja. Szép autó,remek 5 hengeres van a orrában és persze a quattro meghajtás.Egyetlen kedvenc Audim
6:Honda Civic Type R 1997
Régóta szeretem a Hondát. Fateromnak is volt már egy pár Hondája,most sajnos túl kellet adni neki rajta,de még mindig ott a szívében a Honda iránti szeretet. Ez a Civic a hatodik generációba tartozik,az első Civic ami a Type R jelet viseli. Motorja 1.6 literes szívó, 182 lóerővel. Ez hogy tudták megoldani a Honda mérnökei? Magas fordulat számmal és alacsony nyomatékkal. Cirka 155Nm-es nyomatéka van és 8 ezres fordulat. Sokan poént csinálnak ebből,pedig nagyon jó kis motor,lelkes,jól húz na és a hangja.. Csodás. Ezért is szeretem.
5:Mclaren F1
Beteszek már egy igazi szuper autót is a felsorolásba,nem akarom megkapni a JDM bérenc plecsnit.. :)
Ezt a járgányt a nagy múlttal rendelkező Forma 1-es csapat Mclaren készítette.6 évig gyártották 1992-1998 között. Ez volt a maga kora leggyorsabb autója a maga 391 km/órás végsebességével. Egy V12-es BMW motor hajtja ami 627 lőerős. A BMW csak a Mclaren kérésére csinálta ezt a motort. A motorteret tiszta aranyfóliával vonták be a legjobb hőelvezetés érdekében. Semmi turbó se kompresszor,csak szívó motorról beszélünk. Könnyű súlya miatt ilyen gyors. Másik érdekessége hogy a vezető pozíció középre került hogy minél jobban kilásson a vezető a kocsiból,így 3 személyes lett. Emiatt az autó miatt változtattak akkoriban törvényt hogy meglehessen csinálni.Ennek a járgánynak volt a világon az első teljesen szénszál-erősítésű karosszériája. És még egy érdekesség. Tudjátok miért lett F1 a neve? Azt mondják mert a Ferrari F40-nél 40 szer jobb.. :) Érdekes autó,nagyon szép és drága és még mai szemmel is nagyon gyors. Inkább ez mint egy Bugatti.. :)
4:Lancia Delta Integrale Evoluzione II
A lancia nagyon ott volt a rally világában,nem egy autója nyert már sok-sok rally-t. Ott van a Lancia Stratos ami ismert volt a V6-os Ferrari motorjáról,ott a 037 ami a Lancia hátsókerekes rally szőrnyetege volt, és itt mind közül a legifjabb a Delta.
4 kerék meghajtású, 2 literes turbós motorral. 215 lóerős teljesítmény leadására képes.
Szépséges egy járgány és ő is beállt a Rally győztes Lancia autók közé. Mivel olasz és Lanciáról van szó ez a két szó sajnos nem a megbízhatóság szinonimája ezért nagyon de nagyon figyelni kell a járgányra. Érdekessége hogy csináltak belőle egy kabrió változatot is ami most a Museo Nazionale dell'Automobile-ben látható.
3: Nissan Skyline GT-R R32
Az első JDM autó amit megszerettem. Ez az autó sokáig nem volt ismert,míg nem a sokak által ismert Halálos Iramban című filmben az R34-es változatot meg nem látták. Remek egy gép,akkoriban Ferrari verőnek is nevezték. Az első Skyline GT-R (PGC10) 1969-ban adták ki,2 literes soros 6 hengeres motor hajtja 160 lóerővel. Ez a R32-es változat a harmadik generációs Skyline. 2,6 literes soros hathengeres turbós motorral ami 313 lóerőt teljesít.5 sebességes váltóval 4 kerék meghajtással,okos elektronikával megfűszerezve. Számomra ez a legjobb változat mivel nincs telepakolva felesleges cuccokkal.
2: Mitsubishi Lancer Evolution IX MR
A Mitsubishi megalkotta a Lancer-t ami egy 4 ajtós szedán. Családok részére nagyon jó,mivel sok hely és nagy csomagtere van. De kijöttek a nagy sikerű Evo szériával ami igazából egy közúti Rally autó. A Mitsubishi sokáig szerepelt a WRC-ben kisebb-nagyobb sikerrel. Nekem leginkább a IX EVO tetszik,abból is az MR változat ami más felniket,üléseket és 6 sebességes váltót jelent. Soros 4 hengeres motorja van 2 literes turbós 287 lóerős. Szép járgány,JDM fanok egyik kedvenc tunning alanya. Ez is remekül használható családi autónak,mivel 4 ajtós és nagy a csomagtere.. :)
1: Ford Escort Cosworh RS
Most jöjjön a számomra NO. 1 autó amit a legjobban bírok.
Ha az escort név felcsendűl,mindenkinek egyből az a kép ugrik be hogy egy dízel járgány amit munkások vezetnek,le van harcolva,már talán a kipufogó is leér a aszfaltra a sok súly miatt,de én nem erre gondolok hanem a Cosworh változatra. 1992-ben kezdték el a gyártását. Rally-ban szerepelt és elég jó eredményeket ért el. Az "utcai" változatban egy 2 literes 4 hengeres turbós motor található 220 lóerővel,ami a képzeletbeli 235 km/ órás végsebességre gyorsítja fel. Nagy hátsó szárnya és a kerékívek is feltűnőek rajta, ezért is tetszik nagyon. Ennek az első kiadásnak volt egy nagy problémája. Még pedig a hatalmas turbójuk alacsony fordulaton. Ezt azzal tudták orvosolni hogy egy kisebb turbót tettek bele ami miatt 210 lóerőre csökkent a teljesítménye. Sok Cosworth tulaj ezért Turbo Anti lag-ot szerelt a kocsiba. Érdekessége hogy készűlt belőle egy Luxury kivitel ami minimum 40 kilóval volt nehezebb. A Cosworth a munkás szuperautója.. :)
Ez volt a Top 8 kedvenc autóm,remélem tetszett az olvasmány. Későbbiekben is csinálok majd ilyen top 8 blogot,remélem lesz rá igény.. :)
Jezzahun