Pár dolgot azért érdemes leszögezni. A HunZ sok dologban különbözik az eredeti Infestation-től. Az meg nem kis oltás, hogy van pár bug, ami a szerveren már orvosolva van, az eredeti játékban meg még nincs. Játékmenetet tekintve konkrét változás nincs. Pusztán a skill fát tervezik EXP-s skill elosztás helyett egy szintlépéses rendszerre átalakítani, valamint a PvE és a PvP külön van választva. Ez persze sok embernek nem tetszik, de a kezdő játékosokat nem fogják az első 10 percben fejbe lőni mesterlövész puskával, vagy valami egyébbel. Ha valaki eleget tápolt a PvE szerveren, átviheti az eszközeit a PvP-re, ahol egyértelműen nem a zombik fogják jelenteni a problémát. Az átvitelt biztonsági zónákban oldhatjuk meg, ahol betudjuk tenni dolgainkat a globál Inventory-ba, a globálból pedig a másik karakterünkre (mivel PvE-re és PvP-re külön karaktereket kell készíteni). Maximum 5 karaktert tudunk létrehozni. Ez szerintem bőven elég. Egy idő után szükség lesz több karakterre, ugyanis ha valaki még nem tapasztalta ki a játékot az párszor meg fog halni. Miután meghal egy karakter 10 percet kell várni, hogy újraéleszthessük. Ilyenkor pedig előhúzhatunk egy másik karaktert és azzal csapathatunk tovább.
A játékmenetet tekintve az Infestation lényegében a DayZ-re hajaz. Kezdetben ajánlott a lopakodás, de ha menő gyerekek vagyunk, akkor be is szaladhatunk az adott loot-lelőhelyre, végtére is YOLO. Pusztakézzel nem tudunk harcolni, ezért ajánlott egy ütőfegyver beszerzése. Ütőfegyvernek megteszi akár egy zseblámpa is, bár szerintem a többség a baltával és a kalapáccsal jobban boldogul. Lőfegyverből is akad. A pisztolyoktól, a gépfegyvereken és a nehéz gépfegyvereken, a shotgunok-ig és a snajper puskáig van minden. Fegyvereinkre aggathatunk különböző kisebb extrákat (hangtompító, különböző célkeresztek, elülső markolat, különböző lőszertípusok, stb.). A Loot fegyverekből, kajából, gyógyszerekből, és ruhákból áll. A gyógyszerek a HP növelésére és a vérzés elállítására használhatóak, plusz még ott a vakcina, ami a fertőzésünket szünteti meg, vagy csökkenti azt. Megfertőződhetünk a zombik által, de még a kaja által is, szóval nem árt vigyázni! A kisebb páncélok, sisakok nyújtanak egy kis védelmet a dögökkel szemben, szóval ajánlott egyet-egyet felszedni belőlük. Amit viszont kifejezetten utálok, azok a kalapok. Rengeteg kalapot dob a játék. Amikor gyógyszer kéne, mert mondjuk mindjárt elvérzek, akkor nesze egy svájci sapka.
Nem kifejezetten ronda a játék, a grafika elfogadható, a fegyverek viszont nagyon szépen kivannak dolgozva. Mivel egy nagy mapot kell betöltenie a játéknak, bejelentkezés után csak egy töltőképernyőt kell kivárnunk. Nekem azonban elég sokat szokott állni a játék betöltés után. Mondjuk ezt szerintem felróhatom a konfigom hibájának. A hangok is kifejezetten jók. Bár néha azonban előfordul, hogy egy zombi többnek hallatszik. Lőfegyverekkel óvatosan kell bánunk, mert ránk zúdulhat az egész állatkert, ha Rambo hadviselésbe kezdünk. Az eredetivel ellentétben, valahogy ezzel igen jól tudtam szórakozni. Lehet azért, mert ingyenes, lehet, hogy szimplán az értelmes játékosok (többnyire). Azt még megemlíteném, hogy a szerver még béta fázisban van, szóval, bugok még vannak. Meg a zombik viselkedése is eléggé szélsőséges. Néha epikusan jó helyzeteket tudok összehozni, máskor bekerítenek és meghalok. Ennek ellenére nagyon szeretem és sok időt töltök Coloradóban loot után kutatva. Aki nem játszott még DayZ-vel, de érdekli a téma, szerintem kezdje ezzel, vagy akár az eredeti verzióval. De először ezt javaslom, végtére is ingyenes. A szerver készítői is folyamatosan adnak ki patcheket. 1-2 naponta mindig megjelenik egy kisebb patch. Talán hamarosan a béta állapotnak is vége lesz. Akit érdekel a szerver és szeretné kipróbálni, azITT elérheti a szerver hivatalos weblapját.
Köszönöm, hogy elolvastad! :D