SOMA
Az első játék habár 2015 előtt biztos, hogy nem jelenik meg, azért említést érdemel. A SOMA ugyanis a Frictional Games nextgen horrorjátéka lesz PS4-re és PC-re. A csapat ugyanarra törekszik, mint a Penumbra, vagy az Amnesia esetében: Valós fizika, hátborzongató atmoszféra, jó történet, plusz elfogadható látvány. Mint már mondtam, sok információ még nincs a játékról, pusztán csak amiket itt leírtam és a gameplay trailer, ami az írás alatt megtekinthető lesz. Aki kedvet kapott kísérje figyelemmel a Frictional Games munkásságát, mert van egy olyan érzésem, hogy ez az a játék lesz, amire megéri várni.
The Evil Within
Shinji Mikami, a Resident Evil széria megalkotója, számomra egy fontos ember a játéktörténelemben. A Resident Evil első 4 része ugyanis a kedvenceim közé tartozik mai napig is. Shinji Mikami célja az Evil Within-el az, hogy újra elhozza nekünk azt a borzongást, amit az első RE részeknél átélhettünk. A látványért az ID Tech 5-ös motorjának megtuningolt változata (ez hajtotta a Rage-et is) felel. A trailerekből és a képekből kiderül, hogy a hangulatra nem lehet panasz, a szörnyek kinézete kellőképpen beteg, valamint a hanganyag is nagyon jó. A játékban lopakodnunk, menekülnünk kell, de nem maradnak ki a lőfegyverek, vagy a trükkös robbanószeres csapdák sem. Kellemes érzés, hogy nem fogunk regenerálódni, hanem injekciókkal, gyógyszerekkel tudjuk életerőnket növelni. Lehetőségünk lesz üldözőink elől elrejtőzni is. Ez sok esetben életmentő lehet. Az Evil Within érdekes alkotás lesz. Ha képes megtartani, amit ígér, akkor egy borzasztó, félelmetes kalandban lehet részünk. A játék 2014-ben fog megjelenni jelen és következő generációs konzolokra, valamint PC-re. Az írás alatt megtekinthető egy 12 perces gameplay videó a játékról.
#video#http://www.youtube.com/v/MMKhoHl9BnE?hl=hu_HU&version=3&rel=0#videoforras#http://www.youtube.com/v/MMKhoHl9BnE?hl=hu_HU&version=3&rel=0#videovege#
The Piano
A The Piano egy psziho-horror kalandnak ígérkezik. A történet központjában egy depresszióba esett férfi áll, aki meg van győződve arról, hogy ő okozta testvérei halálát. A 3 zongorista testvér egy hét alatt életét veszti. Az utolsó testvér depresszióba esik, majd öngyilkosságot követ el. Ez persze nem úgy sül el, ahogy tervezte, mert a tudata még mindig földhöz ragadt. A sztorit kulcsok és szimbolikus tárgyak gyűjtögetésével visszük előre. Az atmoszféra kellőképpen nyomasztó. A fekete-fehér világ és a flashback részek hozzáadnak a már amúgy is hátborzongató élményhez. A játék alatt szóló zongoramuzsika épp annyira teszi a környezetet depresszívvé, amennyire ez szükséges. A játékot a Unity motor hajtja, de a grafika szerintem passzol ehhez a témához. A játék béta verziója ITT megtalálható. Én is épp most játszom a béta verziót. A hangulata megfogja az embert. Ez a depresszív érzet nagyon könnyen átjön. Én cska ajánlani tudom.
Thanatophobia
A Thanatophobia, igyekszik az Old School Third-Person (külső nézetes) horrorjátékok hajazva (Silent Hill, Resident Evil), kellemes élményt okozni számunkra. A történet 3 részre van osztva, tehát 3 különböző perspektívából szemlélhetjük az eseményeket. A játék nem a harcokra, inkább a történetre és a nyomasztó hangulat megteremtésére törekszik. Szükségünk lesz fegyverekre, melyekkel különböző ronda rémségek száját kenhetjük el. A játék statikus kameraállásai néhol a Fűrész filmeket idézik. A hangulat nagyszerű, a grafikára az Unreal Engine 3 által nem lehet panasz, a hangok pedig nagyon depresszív érzetet keltenek. Lesznek puzzle részek, valamint kapunk egy komplett Inventory-t, dialógus rendszert. A 3 történeti szál nem csak a perspektívában tér el, hanem környezetre is másnak hatnak. Mindegyik epizódban 1-1 főkarakter legdurvább félelmeit élhetjük át. A játék megjelenése még várat magára. Talán a jövő év elején kézhez kaphatjuk. A trailer az írás alatt elérhető.
#video#http://www.youtube.com/v/A-YoZlX03As?hl=hu_HU&version=3&rel=0#videoforras#http://www.youtube.com/v/A-YoZlX03As?hl=hu_HU&version=3&rel=0#videovege#
Cry of Fear
A Cry of Fear egy Half Life modnak indult, azonban mostanra standalone játékká nőtte ki magát. A készítőknek nem ez az első játékuk. A Team Psykskallar-nak köszönhetjük még a Resident Evil: Cold Blood, és az Arfraid of Monsters modokat is. A Cry of Fear egy eléggé intenzív túlélő-horror kaland. Főhősük Simon egy stockholm-i sikátorban ébred egy éjjel, tarkóján ütésnyomokkal. Simon nem érti mi történt. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy a városban elszabadul a pokol. Különböző rémségek támadnak ránk, nehezítve a túlélést. A telefonunkkal világíthatunk, különböző ütőfegyverekkel pedig megkeseríthetjük a dögök életét. Találni persze lőfegyvereket is. Ezeket érdemes megbecsülni, ugyanis nincs belőlük túl sok, és életet menthetnek esetenként. A játékban elszórt diktafonoknál tudunk menteni. Ezek persze nem túl gyakoriak, ezzel nehezítve a játékot. A Cry of Fear-ben nem regenerálódunk, szóval ez is odafigyelést igényel.
A sok nehezítésből adódik, hogy a játék nagyon körülményes tud lenni, és helyenként eléggé nehéz. A szörnyek ugyanis eléggé kiszámíthatatlanok, szóval sosem tudhatjuk mikor fognak a nyakunkba ugrani. Szörnyek változatosak. A kisebb minionokon át a bossok-ig jópár van belőlük. Vannak helyzetek, amikor csak menekülni tudunk, konfrontálódni nem, igaz ebből nincs olyan sok. A Cry of Fear hangulatos, érdekes, és kellőképpen hátborzongató. Egy-két alkalommal közel álltam a szívrohamhoz, ugyanis a hangok is nagyon a toppon vannak. A játék több befejezést tartogat, tehát megéri újrajátszani. Van egy 4 fős CO-OP mód is, ahol szörnyeket irthatunk vállt vállnak vetve. Itt fontos a csapatmunka, ugyanis mocskosul nehéz összmunka nélkül boldogulni. A Cry of Fear egy fantasztikus játék, és remek időtöltés. Én jól szórakoztam vele. Cska ajánlani tudom. Akit érdekel a játék, Steamen megtalálja INGYEN. Szóval szerintem abszolút megéri.
Köszönöm, hogy elolvastad. :D