ALAPLAP: GYGABYTE P67 DS3-B3
PROCESSZOR: INTEL SANDY BRIDGE 2500K 3.3 GHz @ 3.9 GHz TURBO
MEMÓRIA: 4*2 GB DDR3
VIDEÓKÁRTYA: NVIDIA GEFORCE GTX 460 1GB DDR5 256 BIT MSI OC EDITION @725 MHZ
TÁPEGYSÉG: THERMALTAKE 650 W 80%+
HÁTTÉRTÁR: 60 GB SSD + 1 TB + 2TB
MONITOROK: 24" FHD 16:9 + 19" 1280*1024 (5:4)
Ház és egyéb alkatrészek adatai nem számítanak játéknál ezért nem tüntetem fel. A játékot minden esetben Windows 7 Ultimate 64 bit-en Win feladatkezelő Teljesítmény ablak, MSI Afterburner és Fraps segítségével mutatom be. Valósidejű monitorozást a 19" os monitoromon látom.
Íme egy kép a játék beállításáról:
Fps nyerhető a teljes képernyő móddal, mivel így nem kell a játék alatt a gépnek a többi ablakkal és asztallal foglalkoznia. Az MSAA 4* anti aliasing beállítás az egyik leg erőforrásigényesebb beállítás ha csak pár fps kell a játék akadálymentes futatásához, ezt érdemse először csökkenteni,azonban nagyban romlik az élek minősége ha a játék nem natív (maximális) felbontásban fut.
A renderelés processzorigényesebb folyamat de mivel grafikai valósidejű renderről van szó így a videókártyát is dolgoztatja. Rendelés felelős az arcoknál a bőrtónusért és egyéb részletgazdagabb objektumok pontos kidolgozásáért. Képkockasebességet gyengébb grafikus kártyával rendelkező gépeken érdemes 30ra korlátozni, ezzel a beállítással kiküszöbölhető az fps érték ugrálása ami folyamatosabb képet eredményez mintha pl.: 40 és 110 fps között ugrálna folyamatosan a játék. Így a monitorra adott kép és a videókártya által kiküldött kép szinkronban lesz és nem lesz fps ugrásnál vízszintes csík a képernyőn.
Várakozás függőleges képszinkron, azaz a V-SYNC (vertical syncron)hivatott ezt kiküszöbölni érdemes bekapcsolni ha játék stabilan tud 30 vagy 60fpst produkálni. Így kevésbé dolgoztatja a videókártyát is, mivel ha ki van kapcsolva több 100 fps is lehet játék alatt a kép igy nagyobb mint a monitor Herz száma és gyors képmozgásnál,főleg FPS eknél töredezik a kép. V-SYNC kikapcsolásával a videókártya mindig 100% használatban van. Windows Aero Win Vista,7 és 8 esetében fordul elő. FPS nyerhető a kikapcsolásával illetve pár MB memóriát is felszabadít.
Driverből természetesen erőltethető pl.: anizotróp szűrő növelése csökkentése, még nagyobb élsimítás, de ezeket én most alapon hagytam azonban ha driverből jobb képjavítókat erőltetünk a játékra az valóban nyújthat minőségbeli javulást. Legjobb példa erre: NFS SHIFT 2 UNLEASHED.
A játék a meccs alatt mind a 4 magot használta,nagyjából 40-60% között.
RAM-ból a teljes rendszer nem érte el az 1.4 GB-ot.
A VSYNC és 60fps korlátozás miatt érdemes megfigyelni hogy a videókártya csökkentett órajelen és 40% körüli kihasználtságnál is képes hozni a 60 fpst. Csak akkor ugrott fel 71%-ra egy pillanatig mikor órajelent növelt. Végig 405 és 726 MHz váltakozott. Videókártya memóriából maximum 406 MB-ot kért enni a játék látható hogy a FULL HD felbontáshoz elegendő egy középkategóriás mai kártya 512 MB rammal,azonban ma már minden kártya legalább 1GB VRAM-mal van ellátva.
A típusában azonban nagy gyorsulás érhető el a DDR5 ös chipekkel, mivel gyorsabban tud üríteni memóriát. Nagy látótávolságú játékoknál ez különösen észrevehető.Pl.: GTA4, Borderlands2
Egy mai 15Ft körüli videókártyával a játék már komolyabb grafikai butítások nélkül is futtatható stabil 30 fps-sel 2 magos CPU val@3GHz és 2GB RAM-mal.
Nem árt figyelembe venni hogy HD és FullHD között 2X annyi pixelkülönbség van,tehát a videókártyát és VRAMot, illetve a számítások miatt a processzort is közel 2szer jobban dolgoztatja elméletben.
Erre jó példa lesz a TOMB RAIDER (2013) ahol a játék ultimate eálításokkal TRESSFX-el 37 fps körül fut HDban,míg Full HDban kifogy az 1GB VRAM-ból és butítás nélkül ez a konfig csak 10 fps-t képes produkálni.
Pár kép a játékból: