Grafika tippek part 1- FIFA 13

2013. július 19.
46.1741
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
drift3r91 profilja, adatai
drift3r91
Sziasztok! Ahogy ígértem első játékom a FIFA 13 lesz, amit most megmutatok,hogy fut egy adott konfigon, amely a következő:
 


ALAPLAP: GYGABYTE P67 DS3-B3
PROCESSZOR: INTEL SANDY BRIDGE 2500K 3.3 GHz @ 3.9 GHz TURBO
MEMÓRIA: 4*2 GB DDR3
VIDEÓKÁRTYA: NVIDIA GEFORCE GTX 460 1GB DDR5 256 BIT MSI OC EDITION @725 MHZ
TÁPEGYSÉG: THERMALTAKE 650 W 80%+
HÁTTÉRTÁR: 60 GB SSD + 1 TB + 2TB
MONITOROK: 24" FHD 16:9 + 19" 1280*1024 (5:4)

Ház és egyéb alkatrészek adatai nem számítanak játéknál ezért nem tüntetem fel. A játékot minden esetben Windows 7 Ultimate 64 bit-en Win feladatkezelő Teljesítmény ablak, MSI Afterburner és Fraps segítségével mutatom be. Valósidejű monitorozást a 19" os monitoromon látom.
Íme egy kép a játék beállításáról:

Fps nyerhető a teljes képernyő móddal, mivel így nem kell a játék alatt a gépnek a többi ablakkal és asztallal foglalkoznia. Az MSAA 4* anti aliasing beállítás az egyik leg erőforrásigényesebb beállítás ha csak pár fps kell a játék akadálymentes futatásához, ezt érdemse először csökkenteni,azonban nagyban romlik az élek minősége ha a játék nem natív (maximális) felbontásban fut.

A renderelés processzorigényesebb folyamat de mivel grafikai valósidejű renderről van szó így a videókártyát is dolgoztatja. Rendelés felelős az arcoknál a bőrtónusért és egyéb részletgazdagabb objektumok pontos kidolgozásáért. Képkockasebességet gyengébb grafikus kártyával rendelkező gépeken érdemes 30ra korlátozni, ezzel a beállítással kiküszöbölhető az fps érték ugrálása ami folyamatosabb képet eredményez mintha pl.: 40 és 110 fps között ugrálna folyamatosan a játék. Így a monitorra adott kép és a videókártya által kiküldött kép szinkronban lesz és nem lesz fps ugrásnál vízszintes csík a képernyőn.

Várakozás függőleges képszinkron, azaz a V-SYNC (vertical syncron)hivatott ezt kiküszöbölni érdemes bekapcsolni ha játék stabilan tud 30 vagy 60fpst produkálni. Így kevésbé dolgoztatja a videókártyát is, mivel ha ki van kapcsolva több 100 fps is lehet játék alatt a kép igy nagyobb mint a monitor Herz száma és gyors képmozgásnál,főleg FPS eknél töredezik a kép. V-SYNC kikapcsolásával a videókártya mindig 100% használatban van. Windows Aero Win Vista,7 és 8 esetében fordul elő. FPS nyerhető a kikapcsolásával illetve pár MB memóriát is felszabadít.

Driverből természetesen erőltethető pl.: anizotróp szűrő növelése csökkentése, még nagyobb élsimítás, de ezeket én most alapon hagytam azonban ha driverből jobb képjavítókat erőltetünk a játékra az valóban nyújthat minőségbeli javulást. Legjobb példa erre: NFS SHIFT 2 UNLEASHED.

A játék a meccs alatt mind a 4 magot használta,nagyjából 40-60% között.
RAM-ból a teljes rendszer nem érte el az 1.4 GB-ot.

A VSYNC és 60fps korlátozás miatt érdemes megfigyelni hogy a videókártya csökkentett órajelen és 40% körüli kihasználtságnál is képes hozni a 60 fpst. Csak akkor ugrott fel 71%-ra egy pillanatig mikor órajelent növelt. Végig 405 és 726 MHz váltakozott. Videókártya memóriából maximum 406 MB-ot kért enni a játék látható hogy a FULL HD felbontáshoz elegendő egy középkategóriás mai kártya 512 MB rammal,azonban ma már minden kártya legalább 1GB VRAM-mal van ellátva.

A típusában azonban nagy gyorsulás érhető el a DDR5 ös chipekkel, mivel gyorsabban tud üríteni memóriát. Nagy látótávolságú játékoknál ez különösen észrevehető.Pl.: GTA4, Borderlands2

Egy mai 15Ft körüli videókártyával a játék már komolyabb grafikai butítások nélkül is futtatható stabil 30 fps-sel 2 magos CPU val@3GHz és 2GB RAM-mal.

Nem árt figyelembe venni hogy HD és FullHD között 2X annyi pixelkülönbség van,tehát a videókártyát és VRAMot, illetve a számítások miatt a processzort is közel 2szer jobban dolgoztatja elméletben.
Erre jó példa lesz a TOMB RAIDER (2013) ahol a játék ultimate eálításokkal TRESSFX-el 37 fps körül fut HDban,míg Full HDban kifogy az 1GB VRAM-ból és butítás nélkül ez a konfig csak 10 fps-t képes produkálni.

Pár kép a játékból:

Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 2. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 3. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 4. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 5. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 6. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 7. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 8. kép

4 hozzászólás

sasikaa

12 éve, 11 hónapja és 20 napja

Na ez a cikk faja lett! Gratula érte! Én is tanulok belőle pedig már rég játszottam vele, nem is keveset! Szép írás! mosolygó smiley

válasz erre

jezzahun

12 éve, 11 hónapja és 20 napja

azért a fifa nem a legszebb játékok közé sorolható. nekem is elfut max grafika környékén pedig nincs is túl jó gépem..

válasz erre

DoubleW

12 éve, 11 hónapja és 20 napja

Király blog lettmosolygó smiley Csak így tovább drift! Nagyon jól leirod hogy mit miért érdemes ki/be kapcsolni. Hajrá!mosolygó smiley Várjuk a többi blogodat ismosolygó smiley

válasz erre

drift3r91

12 éve, 11 hónapja és 20 napja

FCB-MU
Profi szint 2-0

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja