A Dark Souls egy dark-fantasy RPG, TPS nézetben. Azt azonban megemlíteném az elején, hogy ez egy rétegjáték és egy kifejezetten hardcore rétegnek készült. Bizonyára sokan hallották már, hogy így nehéz, úgy nehéz, stb. A játék ugyanis NAGYON NEHÉZ! Nem próbáltam kontrollerrel, azonban billentyűzettel egy kicsit szokatlan az irányítás, de meglehet szokni. Nem is az irányítás teszi a játékot körülményessé, hanem maga a játékmenet. Hol is kezdjem?
A sztori nem nagy ördöngösség. Van a kis világ, ahol az emberek élik a mindennapjaikat, aztán hirtelen egy sötét, gonosz erő jelenik meg, ami rengeteg embert élőhalottá, pontosabban hollowwá változtat. Ennyiben összelehet foglalni az alapcselekményt. Új játék kezdésekor választhatunk többféle kaszt közül. A warrior-tól a Thief-ig (igen, tolvaj egy frontális harcra építő játékban. Hiszitek vagy sem, működik) van minden, csak bírjuk feldolgozni. Van egy alapvető HP és Stamina csíkunk. A Hp ugyebár az életet, a Stamina pedig a harcban felhasználható energiánkat mutatja. A Staminánkon múlik, hogy milyen gyorsan ütünk, képesek vagyunk-e hárítani egy támadást, vagy, hogy kitudunk-e térni egy támadás elől. Tehát taktikáznunk is kell. Ha körbe vesznek, nem fogunk tudni kaszálni, mint egy hülye, mert ha hátba támadnak, akkor sanszosan végünk van. Az AI valami piszokul kemény. A Boss fightok nagyon kemények. Volt Boss, amivel 6 másodpercet bírtam ki az első 10 alkalommal. Ezekből a harcokból azonban tanulunk is. Párszor meg kell halnunk, hogy egy ellenséget teljesen kiismerjünk. "Pár" Boss fightnak nevezett szenvedés után, azonban ráérez az ember és könnyedén kitér az ellenfél támadásai elől. Fontos a türelem, a megfontoltság. Ja, meg nem árt, ha odafigyelünk a környezetünkre, mert ha egy nagy kupac loot van a földön, nem biztos, hogy megússzuk harc, vagy halál nélkül. A megölt ellenfelekért lélekpontokat kapunk, amiket Item vásárlásra, javításra, vagy szintlépésre használhatunk. A szintlépéshez persze egy megadott mennyiségű lélekpont kell, szintenként egyre több. Szintet lépni egy-egy Bonfire-nél tudunk. Ezek checkpointként is működnek, valamint, itt visszanyerhetjük emberi formánkat. Lehet, hogy én voltam figyelmetlen, de 12 óra játék után, még mindig nem tudom, hogy milyen pluszt jelent az emberi forma. Talán a stamina mintha kicsivel lassabban csökkenne. Javítsatok ki, ha tévednék. Sőt, megkérek valakit, hogy ha tudja ezt a pluszt legyen szíves ossza meg velem. Visszatérve. Lesz egy rakat fegyverünk, egy, illetve kétkezes, de akár az alabárdot is használhatjuk egy kézzel, csak persze nem lesz olyan effektív, mint két kézzel. Csak mondjuk a bal kezünkben viszont használható lesz egy pajzs is. A fegyverekkel való védekezés nincs olyan hatékony, mintha pajzsot használnánk. Ilyenkor mindig elszenvedünk egy kis sérülést, pajzzsal viszont csak akkor, ha átütik a védelmünket. Ja, mielőtt elfelejtem. Remélem senki sem gondolta, hogy ő Boss harcban pajzzsal fog rajoskodni, mert egy nagyobb Boss-nál az egyenlő az öngyilkossággal. Komolyabb harcoknál inkább alkalmazzunk kitérést, ez gyakran jobb, mint a védekezés. Fegyvereken kívül még alkalmazhatunk Sorcery-t, átkokat, potion-öket, különböző segédeszközöket, amik méreg ellenállást, vagy extra védelmet adnak, kevés Hp esetén, vagy szimplán azonnal a legközelebbi Bonfire-höz juttatnak. Sajnos ezekre a tárgyakra szükségünk is lesz, hogy megmutassuk az ellenfeleinknek, hogy minket nem érdekel a törődésük. Nem árthat a fegyverek és páncélunk darabjainak fejlesztése, javítása sem. Ezeket Titanite Shardért és lélekpontokért végezhetjük el egy-egy kovácsnál, vagy egy javítószettel bonfire-nél. A halál fontos része a játéknak, hisz talán a leggyakrabban látott felirat a "You Died" lesz. A játék nagyon időigényes. A felszerelés javítása, az ellenfelek kiismerése és legyőzése is sok időt emészt fel, szóval napi 1 óra játékidővel neki se állj, mert nem jutsz sokáig egyhamar.
A játék hangulata brutális. A dark-fantasy atmoszféra megvan. A helyszíne, a szörnyek, meg úgy minden összepasszol. Nincs az embernek olyan érzése, hogy ez a helyszín felesleges, vagy nem illik a képbe. A zene nekem nagyon tetszik, feldobja a már így is nagyszerű hangulatot. Nem pusztán a hang ad hozzá a hangulathoz, hanem a látvány is. Minden jól néz ki.De mint minden konzolportnak, ennek is megvannak a hibái. Nekem ez főleg az optimalizálásban jelent meg. Helyenként brutál mód akadt, volt ahol meg futott 60 FPS-el. Arról nem is beszélek, hogy megjelenéskor nem írták át az Xbox gombokat billentyűzet gombokra. Vannak hülye hibái, de nem haragszok rá, mert egy baromira élvezetes játék, még ha az ember egy csomószor meg is hal benne. Most egy kis statisztika, hogy a hardcore játékosok kiröhöghessenek :D
Össz. játékidő: 11 óra, 35 perc
Halálok száma (számoltam): 76
A Dark Souls egy nehéz, de igazán élvezetes játék és igen könnyű a rabjává válni. Aki képes túltenni magát a klisés sztorin, egy igazán komplex játékot kap, amit tuti, hogy életre megjegyez. Szerintem abszolút megéri. Ráadásul, aki a PC-s verzióra ruház be, az egy kibővített verziót kap alapból. Csak ajánlani tudom.