Crysis 3 multiplayer betekintő

2013. február 24.
41.5011
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Neurotic profilja, adatai
Neurotic
Bár nem régóta nyúzom a Crysis 3 multiját gondoltam az eddigi észrevételeimet megosztom veletek. Első körben azt mondanám, hogy jó lett, de a továbbiakban elmesélem, hogy miért is lett rossz. Igen, tudom itt van némi ellentmondás, ezt majd a végén tisztázom.
 


Először nagy vonalakban. Aki játszott a Crysis 2 multival az itt is ki fog igazodni, mert azt kell mondjam bár vannak újítások az alap nem sokat változott. Vannak itt is classok, kioldható perkek, fegyverek, fegyvermodifikációk stb.

A nanoruhával kapcsolatban egy nagy változás van a kampányhoz képest: ugye ott úgy működik, hogy tudunk bekapcsolni láthatatlanságot vagy armort felváltva, ugorhatunk, üthetünk, rúghatunk nagyot, ez mind egy energiaforrásból táplálkozik. Magyarán szólva ha lopakodtunk egy csomót és elfogyott az energia akkor nincs armor sem úgyhogy bújhatunk egy sarokba amíg megint lesz szufla a ruciban. Így némileg taktikázni kellett ami külön játékstílust adott hozzá. Na most ez a multiban nem így van. A lopakodás és az armor kapott külön energiacsíkokat futkározni és ugrándozni pedig annyit tudunk amennyit nem szégyenlünk. Szóval mondhatjuk, hogy kapunk egy Call of Duty-t nanorucikkal. Nagyjából nem szól másról a játék csak rohangálunk körbe-körbe és felváltva nyomkodjuk a láthatatlanságot és az armort attól függően, hogy épp melyikben van spiritusz.

Na de nézzük a "tök új" játékmódokat sorban. Előrebocsátanám, hogy ha esetleg valamiben pontatlan lennék nyugodtan javítsatok ki, némelyik móddal elég felületes volt a találkozásom tekintve, hogy a legtöbben TDM-et játszanak, némelyik játékmódokhoz pedig elég nehéz találni normális pinggel rendelkező szervert.

Hunter

Ez a mód az amivel a bétában is találkozhattunk. Mondhatjuk, hogy a marketing háborúban egyik legerősebb fegyvere volt ez a Crysisnak és a egész meggyőző is volt. Az alapja az, hogy adott két csapat a CELL katonák és a Nanoruhások vagyis a Hunterek, magyarul a Vadászok. Ez utóbbi csapat jelentősen kevesebb létszámban, automatán láthatatlanra kapcsolt nanoruhával és gyorsasággal viszont csak egyetlen íjjal felszerelve. A másik csapat pedig tökig felfegyverezve viszont csak egy tár lőszerrel és egy száll pizsamában ... legalábbis a nanoruhához képest. A pályán elszórva találhatók pontok ahol a CELL katonák feltölthetik a lőszerüket. Akit egy Hunter megöl az szintén Hunter lesz és ő is beszállhat a vadászatba. Ha az összes CELL katona meghal vagy lejár az idő vége a játéknak. Aki tovább túlél vagy több embert öl meg több pontot kap.

Na most mindezzel egy probléma van ami már cseppet a bétában is aggasztó volt. Mégpedig, hogy eléggé ellaposodik a játék. Többnyire az történik, hogy a CELL katonák bevermelik magukat egy sarokba a pályán található elszórva néhány pajzs is azzal pedig nagyon jól bevédik magukat. Ha valaki jól használja baromi nehéz leszedni egy íjjal. A csapatmunka ebben kb ki is merül, hogy ezt egy helyen többen csinálják. A Hunterek meg rohangálhatnak köbe-körbe aztán vagy sikerül kipiszkálni őket vagy nem.

Spears

"Nevezzük bárhogy mit rózsának hívunk épp oly illatos" írta ezt le régen Shakespeare. Itt most elég helytálló, ez a mód ugyanis egy sima konquest. Vagyis van három pont amit egyenként el lehet foglalni, két csapat akik rohangálnak ezek között. Aki előbb eléri a 100 pontot nyer.

Crash Site

Ez pedig nem más mint egy sima "King of the hill". Leesik egy kapszula az égből amit a csapatoknak el kell foglalni és védeni. Amelyik csapat tovább tartja az nyer. A kapszula széle levehető és pajzsként használható, talán ennyi újítás azért van benne. Egy idő után másik kapszula esik az égből és annál is ugyanez a teendő.

Deathmatch

Ez azt hiszem nem igényel magyarázatot.

Team Deathmatch

Ez sem.

Assault

Itt két csapat van megint csak külön Nanoruhások és sima katonák. Itt most a Szuperkatonák csapata nem íjat kap hanem pisztolyt és a feladatuk sem a másik csapat likvidálása hanem a pályán elszórt pontokról, amolyan terminálfélékről adatok letöltése. Nem kell nagy hacker mutatványra számítani, csak melléjük kell állni. A másik csapat célja ezt megakadályozni.
Itt sem mondhatjuk, hogy feltalálták volna a spanyol viaszt, mert "Conquest Assault" móddal már találkozhattunk a Battlefield-ben is, ami lényegében ugyanez.

Extraction

Itt két csapat van és két ponton valami energiacella. Az egyik csapatnak védenie kell mindkét pontot, a másiknak ellopnia azt és elrohanni vele A pontból B pontba. A kör végén csere van és a védőkből lesznek a támadók. Ha nálad van egy ilyen cella akkor nem használhatsz más fegyvert csak a pisztolyodat, valamivel lassabban mozogsz, nem tudsz futni és (amit nem teljesen értek) nem tudsz célra tartani a pisztollyal csakis csípőből tüzelni. Akinek van rá lehetősége vegyen már bármilyen elemet egy boltban aztán mennyen el egy lőtérre és próbálja ki, hogy amíg egyik kezében az elem van a másikban lévő fegyverrel tud e rendesen célozni! Lehet az életben is így működik csak én vagyok tapasztalatlan.
Ez ha úgy vesszük egy picit aszimmetrikus Capture the flag, bár engem a Battlefield-es rushra is emlékeztet csak itt nem felrobbantani kell valamit hanem lenyúlni.

Capture the Relay

Na ha már emlegettem ... hármat találgathattok, hogy ez mi! Annyit segítek, hogy nem egy forradalmian új játékmód.

Na ennyi. Összegzés képpen mondhatjuk, hogy a Crysis 3 ezen a téren hozza a kötelezőt, mármint amit a cod diktál, de én személy szerint elég csalódott vagyok. Egyrészről mert pont ebből a multiból szeretne az EA egy cod klónt csinálni amiben sokkal több lehetőség is lenne. Másfelől én azért valamivel többet vártam, sokkal többet. Az összes játékmód arról szól, hogy körbe rohangálsz ... vagy van épp egyéb dolgod vagy nincs, de az fix, hogy meg kell ölni mindenkit.

Vannak azért egész jó ötletek is. Például a pályán elszórva vannak idegen hullák akiknél ott a fegyverük amit fel lehet venni és azzal osztani a halált. Persze ezek olyan marha nagyok, hogy szerintem inkább mókás ahogy valaki ugrál vele, egy szövegbuborékba fölé lehetne írni, hogy "nézd mekkora a fa ... izé fegyverem" :)

A másik érdekes dolog, hogy egyes pályákon egy légi jármű köröz amire fel lehet ugrani ha jól időzít az ember és a két oldalán egy-egy gépágyú van. Ez mind szép és jó lenne, ha valami értelem szerint közlekedne, de kb egy légi sínen mozog egyenletes ütemben ami legtöbbször nem igazodik a harchoz. Inkább egy városnéző légi túra az egész mint légi támogatás.

De ne csak a szám járjon, hogy miért nem voltak kreatívabbak játékmódok terén itt van néhány ötlet, amolyan képzeletbeli játékmódok:

Lone Hunter

Egy nanoruhás vadász van, teljes arzenállal. A többiek sima katonák. A katonáknak egy feladata van eljutni A pontból B pontba. Ha halál van nincs újraéledés. Aki a legtovább jut a legtöbb pontot kapja és következő körben vadász lehet. Persze erre megfelelő kialakítású pályára van szükség, hogy ne legyen az, hogy elhúznak a katonák a vérbe szegény hunterke meg lohol utánuk. Esetleg meg lehetne ezt bolondítani azzal, hogy nem A pontból B-be kell eljutniuk a katonáknak, hanem több külön pontra.

Mad run

Hasonló az előzőhöz csak itt felcserélődnek a szerepek. A katonák védenek és a nanoruhásnak kell eljutnia valahova. Ez a valahova lehet akár több hely is, hogy ne legyen az, hogy a katonák beállnak egy halomba és várják hanem egy területen kelljen szétszóródniuk és megtalálni.

Choosen One

Itt a pálya random pontjára lehetne tenni egy nanoruhát és aki megtalálja az felveszi aztán onnantól kezdve megindul a harc. Esetleg aki előtte öl valakit az mínusz pontot kaphatna, vagy meg lehetne bolondítani azzal, hogy egy darabig be lesz sülve a fegyvere így szabad préda az aki teamkillel. Aki megöli a nanoruhást az megörökli a rucit.
Ha kiderülne, hogy ez így nem elég balanszos kaphatna extra boostokat a nanorucis, hogy tovább bírja a túlerővel szemben.

Na inkább abbahagyom az ötletgyártást mert elég késő van már és úgy néz ki nem vagyok túl kreatív. Kommentbe nyomhatjátok a ti ötleteiteket esetleg elmondhatjátok miért baromságok az enyéim!

Elég hosszú kis mondóka lett, ráadásul még képek sincsenek benne. Ha valaki mégis végigolvassa annak emelem képzeletbeli kalapom! :)
7 hozzászólás

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

ti hogy játszotok a multival? Van valami crack?

válasz erre

Lac

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

A játékmódjaid tetszenek, házalhatnál velük valahol, szívesen nyomnám őket.

válasz erre

Marduk

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Neurotic írta:
Lehet, hogy hosszú lett, de így utólag egy csomó minden még ki is maradt belőle.
Szerintem egész korrekt összefoglaló lett. mosolygó smiley

válasz erre

Neurotic

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Lehet, hogy hosszú lett, de így utólag egy csomó minden még ki is maradt belőle.

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Jó lehet nagyon. Jó blog!

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Még az alapjátékot se próbáltam...szomorú smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 17 napja

Uhhhh ez verikorrekt betekintés a multiba!meglepett smiley Köszi szépen a rengeteg infót!

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljarDAVE profiljawiiliam profilja