Assassins Creed 1, pipa

2016. december 12.
30.1301
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
totyak profilja, adatai
totyak
Pár hete úgy döntöttem nekem is ideje nekiállni végre és lepörgetni az Assassin?s Creed sorozatot, elvégre alapvetően átlagon felüli játékokként vannak értékelve. Konzolra, használtan szinte már az ember után dobják őket, így az első pár részt beszereztem.


Ma értem a végére az első epizódnak, ami ahhoz képest, hogy már 9 éves, nem is fest olyan rosszul, még PS3-on sem. Sajnos nagyjából ennyi pozitívumot tudok a játék mellett felsorakoztatni.

Amikor elkezdtem játszani, kissé laposnak éreztem az egészet, nem pörgött a történet, nem éreztem, hogy haladok valamerre. Aztán az öreg bölcs Masyaf-ban büntiből elvette az assassin cuccaimat, nekem meg bizonyítanom kellett a rátermettségem kisebb feladatokkal, illetve 9 személy meggyilkolásával.

Ezen a ponton, kb. úgy a második, harmadik orvgyilkosságig, bevallom, élveztem a játékot. Aztán jött a következő, meg a következő, amiknél ugyanabba a pár városba kellett bejutnom, ugyanúgy kellett infókat szereznem, tehát unalomba fulladt az egész számomra.

A toronymászós, körbenézős dolog egyenesen bosszantott. Vicc, hogy csak így lehet informátorokat találni ahhoz, hogy megtaláljam a célszemélyt. Mondanom sem kell, nem kerestem fel minden tornyot és nem gyűjtöttem be minden infót, csak a minimális hármat, ami elegendő volt, hogy az Assassin irodában megkapjam a célpont pontos helyzetét. Pörgettem a játékot, ahogy tudtam.

Csak sajnos nem mindig ment olyan gyorsan, ahogy én szerettem volna. Az egy dolog, hogy a fő ellenfelek erősebbek, mint a többi npc ellenfél, ezt megszokhattuk más játékokban is, de hogy ennyire csal a játék, az nevetséges. Néha alig bírtam legyőzni az adott személyt. Próbáltam nem szemtől-szembe, hanem lopakodva legyűrni őket, viszont többnyire ez nem volt kivitelezhető, vagy csak én bénáztam.

Ha egymagában sikerült is volna elkapni, akkor is ott volt milliom egy segítője, akik körbevettek és jobbról-balról is vágtak, alig volt esélyem. Ha el akartam szaladni, szerencsétlen karakterem azt is nehezen fogta fel, mindenáron harcolni akart. Ha elmenekültem, katonák hada eredet a nyomomba és meglepő módon mindenhova követni tudtak. Persze néha nem volt nehéz, mert a karakterem elakadt mindenféle kiálló tárgyakban, házfalban.

Felmásztam a ház oldalán, utánam jöttek, átugrottam a tetőn, utánam jöttek. Komolyan elgondolkoztam rajta, hogy Altair minek tanulta évekig az assassin mesterséget, ha ezeknek a mezei katonáknak így zsigerből megy a dolog. Szénakazalban elbújni, padon sunyulni, vagy a tetőkön levő bódékban rejtőzni csak időhúzás volt. Amint kiléptem a biztonságot rejtő zugból, máris villogott pirosan a jelző, hogy veszélyben vagyok.

Megpróbáltam imádkozva közlekedni, úgy ugyanis érdekes módon nem vettek észre, talán papnak hittek. Azt leszámítva, hogy így bitang lassan lehet haladni, még az a veszély is fennáll, hogy kéregető nőcskék odapattannak eléd és mozdulni sem tudsz tőlük. Ha nem kéregetők állnak az utadba, akkor meg bolondok (részegek?), akik fellöknek. Ekkor megszakad az imádkozás, a katonák meg hogy-hegynem, rögtön észrevesznek.

Megint jöhet a harc, vagy a tök felesleges menekülés. Harc közben persze voltak jobb pillanataim, amikor egész jól ment a mészárlás. 10-15 katonát úgy levágtam, mint a sicc. Aztán a többi falhoz szorított, a kamera meg megbolondult és semmit nem láttam, csak a növényzetet, vagy falat nagytotálból. Tucatszor előfordult az ilyen is.

Összességében szerintem ez egy elég közepes játék és őszintén szólva nem is értem, hogy ilyen kezdés után hogy lett ennyire népszerű és hogy élt meg ennyi részt. Persze ezt mai fejjel írom, mert most játszottam, lehet, hogy 2007-ben ez a játék még ezekkel a bosszantó hibákkal együtt is kiemelkedőnek számított.

Ráadásul számomra elég egyértelmű, hogy már az első rész készítésekor a következőre is gyúrtak a fejlesztők, hiszen gyakorlatilag félbemaradt a játék, nem lett egy konkrét lezárása. Legalábbis, ami a jelenben játszódó eseményeket illeti.

Többen is felhívták a figyelmemet, hogy nem biztos, hogy jó ötlet egymás után darálni az epizódokat, mert monotonitásba fullad az egész. Ha a többi is ilyen lesz, mint az első, akkor csak az akaraterőm hajt majd előre, mert élvezni nem fogom a játékot. Mindenesetre tovább folytatom.
11 hozzászólás

totyak

7 éve, 11 hónapja és 2 napja

kpal írta:
Így ennyi rész után vissza nézve fapadosnak tűnik természetesen , de nekem tetszik mivel ez volt az első ilyen játék.

De remek írás lett. mosolygó smiley
A rengeteg bosszantó hiba miatt szerintem 2007-ben is fintorogtak azért az emberek, de az tény, hogy akkor ez a fajta játék viszonylagos újdonságot mutatott (voltak ugye PoP epizódok szintén az Ubi-tól, de azok azért nem pontosan ezt a stílust képviselték), talán jobban elnézték neki az emberek.

válasz erre

kpal

7 éve, 11 hónapja és 7 napja

Így ennyi rész után vissza nézve fapadosnak tűnik természetesen , de nekem tetszik mivel ez volt az első ilyen játék.

De remek írás lett. mosolygó smiley

válasz erre

Turbie

7 éve, 11 hónapja és 13 napja

RyutheStaR írta:
Anno azért szerették, mert új volt. De egyébként a 2. részt istenítik nagyon sokan, azóta nőtt meg nagyon a rajongótábora. Én sem értem, hogy mit esznek rajta ennyire, de egyébként tény, hogy a rohadt sok hibái ellenére van élvezhető AC játék, amit a feléig nem igen unsz meg remélhetőleg. röhögő smiley
*rohadt sok hibája

válasz erre

totyak

7 éve, 11 hónapja és 22 napja

Imperator írta:
Egyetértek veled és az alattam szólókkal is, az első rész egy kín volt végigvinni, annyira önismétlő és unalmas volt. Viszont a 2. rész hatalmas színvonalbeli ugrás lett, a történet, a játékmenet változatos és hangulatos, a főhősnek végre van személyisége stb. Az ezt követő részek pedig szerintem ízlés dolga, hogy mennyire jók vagy rosszak, például a Black Flag egy fantasztikus kalózjáték, de az AC hangulat nem érződik, a Unity meg jó is lehetett volna, hogyha nem lenne tele megszámlálhatatlan buggal.
Itt az első részben az is probléma volt, hogy nem jött át a kor hangulata. Hiába voltunk assassinok, hiába voltunk a keresztes háborúk korában, ebből semmit nem éreztem. A jelenkori részek meg azért voltak laposak, mert csak a laborban voltunk. Ahogy néztem, a többi, újabb epizódokban ezzel talán annyira nem lesz gond, átjön majd a kor hangulata és ez sokat tud rajtuk dobni.

Azt el is felejtettem írni a blogba, pedig ez is kiborított, főleg, mikor egy hajón kellett merényletet végrehajtanom: Altair nem tud úszni. Beleesett a vízbe és Game Over. Milyen nevetséges lehetett ez már 2007-ben is.

válasz erre

Imperator

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

Egyetértek veled és az alattam szólókkal is, az első rész egy kín volt végigvinni, annyira önismétlő és unalmas volt. Viszont a 2. rész hatalmas színvonalbeli ugrás lett, a történet, a játékmenet változatos és hangulatos, a főhősnek végre van személyisége stb. Az ezt követő részek pedig szerintem ízlés dolga, hogy mennyire jók vagy rosszak, például a Black Flag egy fantasztikus kalózjáték, de az AC hangulat nem érződik, a Unity meg jó is lehetett volna, hogyha nem lenne tele megszámlálhatatlan buggal.

válasz erre

Tommy

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

totyak írta:
A hozzászólásokból úgy látom még van remény, hogy nem unom halálra magam, szuper röhögő smiley Mivel most értelemszerűen a második rész jön és ketten is írjátok, hogy az korrektebb, így egyelőre nem tartok a dologtól. Azt remélem én is, hogy ahogy haladunk előre a korokban, kicsit változatosabb lesz a táj, fejlődik a grafika és a küldetések és akkor nem lesz gond.
Szerintem a második rész a legjobb és a legnagyobb is, viszont nagy változásokra ne számíts. Épp abban **** hogy nem újított eleget. röhögő smiley

válasz erre

totyak

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

A hozzászólásokból úgy látom még van remény, hogy nem unom halálra magam, szuper röhögő smiley Mivel most értelemszerűen a második rész jön és ketten is írjátok, hogy az korrektebb, így egyelőre nem tartok a dologtól. Azt remélem én is, hogy ahogy haladunk előre a korokban, kicsit változatosabb lesz a táj, fejlődik a grafika és a küldetések és akkor nem lesz gond.

válasz erre

RyutheStaR

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

Anno azért szerették, mert új volt. De egyébként a 2. részt istenítik nagyon sokan, azóta nőtt meg nagyon a rajongótábora. Én sem értem, hogy mit esznek rajta ennyire, de egyébként tény, hogy a rohadt sok hibái ellenére van élvezhető AC játék, amit a feléig nem igen unsz meg remélhetőleg. röhögő smiley

válasz erre

wegh

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

A sorozatból én egyedül a 2. részt és annak kiegészítőit imádtam, a többit nagyon hamar meguntam. Az első rész meg kifejezetten monoton, fantáziátlan. A Syndicate vonz egyedül az újabb részek közül, azt lehet kipróbálom majd, ha lesz egy kis időm mosolygó smiley A blog meg jó lett kacsintó smiley

válasz erre

rDAVE

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

Én többször nekimentem, de mindig ráhagytam, pedig dobozos, eredeti. röhögő smiley Black Flag és Syndicate sokkal szórakoztatóbb. Előbbiben jó móka kalózkodni, utóbbiban meg jól eltalálták a régi londoni hangulatot és illik a két főszereplőhöz is. Haver még a 3.-at mondta, hogy sztoriját szerette. Az egyetlen AC amiért teljes árat fizettem az a China volt. röhögő smiley Többit csak cseréltem vagy kölcsönkaptam.

válasz erre

Patrik94

7 éve, 11 hónapja és 23 napja

De jó volt ezt most így olvasni! mosolygó smiley Amit végig mondasz benne, hibák, azok mind a nagyon buta MI-re vezethetők vissza, ami sajnos még most is jellemzi az AC játékokat. szomorú smiley

Kitartás a többi részhez, lesz ez még rosszabb is. röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
fighterlaci profilja