Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem

2013. augusztus 23.
44.2351
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
DaNyEE profilja, adatai
DaNyEE
Vannak szerepjátékok, amiket több év után is nagyon kellemes élmény elővenni. Ilyen darab az Arcanum is.
 



Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem - 1. kép



Az Arcanum egy felső(izometrikus) nézetű RPG, amit 2001-ben adott ki a Troika Games. A játékot nem kezdők hegesztették, ugyanis a Troika az akkori Fallout készítők közül vált ki.
Miután megalkottuk a karakterünket, rögtön egy átvezető jelenik az IFS Zephyr vére keresztelt zeppelinről. Nem sokkal később a zeppelin-t ogrék támadják, majd a zeppelin le is zuhan. A zuhanás után egy haldokló gnómot találunk a romok közt, aki ránk bíz egy gyűrűt, amin a G.B. monogram található. Miután a gnóm elhalálozik, megjelenik egy Virgil nevű szerzetes, aki a kiválasztottnak állít be minket.
Innentől kezdve a történet lényegében annyi, hogy ezután egy titokzatos szekta kezd el vadászni ránk. Őket kell elrendezzük, valamint járjunk utána ki is valójában a kiválasztott.


Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem - 2. kép



A játék jól néz ki, és még a hangulata is jó. A klasszikus zene pedig illik az 1800-as éveket idéző steampunk világhoz.
A játékban elmehetünk mágikus vagy mechanikus irányba. a mágikus irányban varázslatokat tanulhatunk, a mechanikusban készíthetünk csapdát, fegyvert, vértet, robotot, stb. A mágikus oldal is elég hasznos, támadó, védekező, idéző mágiák, stb.
Valamint a jó és rossz tettek befolyásolják a karmánkat. A karma sok mindenre nincs hatással, legfőképp arra, hogy ki csatlakozhat a csapatunkba. 100%-os jó karmával például nem fogjuk felvenni a csapatunkba, az ősi nekromeata rend tagját.
Ráadásul még vannak extra képességek, mint a lopakodás, meggyőzés, zsebmetszés, amiket a statisztikánk alapján tudunk fejleszteni. szintlépéskor kapunk pontokat, amiket a AKÁRMIRE ráoszthatunk. Statisztikára (erő,karizma,intelligencia), varázslatokra, mechanikánkra, stb.


Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem - 3. kép



Ráadásul még kapunk egy szép nagy bejárható területet városokkal, dungeon-ökkel, bandita rejtekhelyekkel, stb. a Fősztori elég hosszú, de akinek az nem elég még van jópár mellékküldetés is.
Megjegyzem a fősztori után NINCS szabad kóborlás, szóval mindenki úgy játszon, hogy ez kimaradt.
Aki megunta a sima játékot, az tölthet le modulokat, amik lényegében kisebb játékosok által készített történetek. Ezek után érdemes keresgélni. De aki szertne ilyeneket letölteni Itt találni jó pár modult


Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem - 4. kép



A játkéban az Inventory-ra érdemes odafigyelni, ugyanis nem vihetünk magunkkal akármennyi cuccot. Egyrészt mert lelassulunk, másrészt, mert az Inventory-ba sem fér végtelen cucc.


Arcanum of Steamworks and Magic Obscura: Véleményem - 5. kép



Én nagyon élveztem az Arcanumot. A történet jó, a környezet jó, a zene is passzol. Szerintem aki beruház rá, az egy fantasztikus RPG-t kap. Főleg, hogy a játék nem is drága. Media Marktban olyan 1000Ft a dobozos verzió, GOG.com-on pedig olyan 5$. szóval elég olcsón megszerezhető.
Köszönöm, hogy elolvastad :)
4 hozzászólás

Krees9116

12 éve, 10 hónapja és 4 napja

Csípem ezt a játékot, nagyon egyedi és jó hangulata van, sokat toltam vele egy időben.

válasz erre

DaNyEE

12 éve, 10 hónapja és 4 napja

IDE Modulok

válasz erre

AngryKnight

12 éve, 10 hónapja és 5 napja

jó játéknak tűnik lehet hogy majd kipróbálom nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 10 hónapja és 5 napja

Ez nagyon tetszik, még nem ismertem!meglepett smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profilja