Szóval Mirror's Edge Catalyst Closed Béta.
(képek nem lesznek, mert a blog nem birkózott meg a .BMP-vel. .JPG-m meg nem volt. :)
A zárt bétára a jelentkezés nem volt nehéz, a szokásos, jelezd, hogy szeretnéd, ha szeretnénk, hogy játssz a zárt bétával. Azaz kellet egy Origin Account, meg egy kattintás a béta regisztrációs oldalon.
Ha növelni akartad az esélyeidet, feliratkoztál a hírlevélre is.
Hogy ezt miért írom le? Mert az EA hatalmas tömegeket akart bevonzani a Bétába, mivel MINDENKI tolhatja aki a fent leírt metódust minimális szinten megcsinálta. Aki Hírleveles is lett az egy nappal előbb kezdhette, azaz április 22.-én. Igen, én is ekkor kezdhettem, még jó hogy.
A bétában végül is a Downtown nevű kerületet kapjuk meg, bár mérete alapján remélem, hogy ez csak a Downtown negyed egy része. Ezt a zónát bejárhatjuk szabadon, ugrándozhatunk ide oda szaladgálhatunk, szóval igazi freerun van. A sztori mód első négy küldetését érhetjük el, továbbá kipróbálható kettőféle gyűjtögetés (sárga lebegő infómorzsa izék meg egyfajta chipek) teljesíthetünk pár futárküldetést, és vannak versenyek is.
Kezdjük akkor a vélemény nyilvánítást.
A 2013-as bejelentése óta remegve vártam és várom is a játékot, elolvastam mindent ami róla szólt, így hatalmas reményekkel vágtam bele a cuccba. Aztán elkezdődik, Faith egy börtönből szabadul épp( a mértet meglelitek a Exordium című képregényben!)
Aztán kinn vagyunk vége a mozinak mi irányítunk szakad az eső éjszaka van, és taknyom nyálam egybefolyik a fangörcstől: IGEN EZ AZ VÉGRE KIPRÓBÁLHATOM!? ISTENEM! Elindulunk a sikátorban egy hang szólít egy csuklyás srác, ő ismer minket, átad egy kontaktlencsébe épített okos cuccot, levakarja rólunk a rendőrségi nyomkövetőt és már menekülhetünk is a zsaruk elől. A grafika a fények a hangok BRUTÁLISAK.
A gépigény riasztó volt de High beállításon stabil 50 FPS-t produkál a cucc nálam, így vígan görcsölhettem tovább. Viszont vannak FPS droppok, de ismert hiba, már dolgoznak rajta. A játék csodaszép(itt még, a többit kicsit később). Elmenekülünk a K-Sec elől, ezzel letudjuk az oktatórészt, jön a sztori, Faith-et kikapcsolták, változtak az idők, már nem ő ?A? Futár, de sebaj, a bandavezér, a kicsit apáskodó Noah visszavesz minket, nosza menjünk nézzünk szét, és ha már ugye, ezt a csomagot is vigyük már. Hoppá valódi futárkodás lesz? Igen igen. Lesz.
Na mindegy nem irkálom le, hogy indul a sztori, röviden, megismerünk pár arcot, akiknek csinálunk pár dolgot, közben kezdünk nyomozgatni a minket lecsukató forma ellen is. Csak a szokásos. Viszont a karakterek és a szinkronjaik kiemelkedőek, egyből lejöttek a monitorról és odaültek mellém, hogy "Ez van öcsém, kemény mi?"
A másik nagy szívfájdalmam, hogy a játék még mindig steril. Van pár emberke a tetőkön akik odavetnek pár dolgot, meg néhány függőfolyón látjuk ahogy mennek benn emberek, de le se szarják kb., hogy ott fonom a fonalat pucsítva lógva a párkányon. Mintha droidokkal lennék körbevéve. Az első részben ez nem volt annyira zavaró mert sűrűn voltak ellenfelek, meg pörgős volt a menet, de itt néha azért megállsz szétnézel és egy nagy fehér makettvárosban találod magad.
Van ugyan utcaszint ahol jelentős mennyiségű autó száguld mindenfelé, meg vannak gyalogosok is, de csak lézengenek, nincs igazi tömeg, pedig kellene. És mivel hatalmas magasságban vagyunk(sokkal magasabban, mint az első részben, legalábbis úgy tűnik) ezért olyan, mintha egy lebegő városban mászkálnánk és nem a tetőn. Igaz mindenfelé drónok röpködnek, de nem tudom, nekem steril és sokszor nyomasztó volt a dolog, mintha hiányozna valami. Jah és nincs éjszaka még a játékban, remélem az majd megdobja a feelinget. Igazából egyfolytában csak verőfényes napsütés van a bétában.
Ha nagyon őszinte akarok lenni, a régi epizód jobban néz ki mint a béta. És ez nem a rózsaszín szemüveg egymás mellé kell őket rakni.
A rendőröket leváltották a K-Sec emberei, jóféle ellenfelek, mert a harcrendszer remek lett, Kitérés gurulás, arcba, mellbe, horpaszon, lábon rúgás figyel a repertoárban. Messze ez a legélvezetesebb része jelenleg a játéknak pedig ugye nem is nagyon kéne harcolnunk. Free runban vannak adótornyok amiket K-secesek őriznek őket leverve a tornyok lekapcsolhatok és ez rossz a K-secnek, azaz jó nekünk. A bétában csak 3 ilyen torony volt, gondolom majd elszórva lesz több is. A játék fő része azaz a Parkour is remek, a régi mozdulatok mellett van pár új is, a futárszem átalakult, egyfajta Kiterjesztett Valóság rendszer, mely segít tájékozódni.
Összességében a béta alatt kicsit csalódott voltam, ez valószínűleg a felfokozott várakoznak tudható be (többek között), de ha az összkép így marad, mint amilyen most, ez kevés lesz ahhoz, hogy a szememben felnőjön a nagy elődhöz, még ha annál komplexebbnek és tartalmasabbnak is akart látszani, eddig egy dolog hiányzik nekem, de nagyon: A nagybetűs HANGULAT.
Egy másik dolog adja csupán vissza a régi idők érzését és az a zene, bár ami eddig volt, elmarad az első rész klasszikus Ambient zenéitől, de messze a cucc legjobb része. Úgy vagyok vele, hogy megfogom venni a cuccot, de kivárok vele egy két hetet, maximum hónapot. A Játék nagyon ígéretes, de az alapján ami eddig van még nem hiszem el neki, hogy olyan király lesz, mint amilyennek bemutatták.