Unreal Tournament 2003 előzetes

2003. augusztus 28.
75.4051
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Dawn profilja, adatai
Dawn
Majdnem száz év telt el azóta, hogy a Liandri Vállalat megrendezte az első élet-halál küzdelmet, mely mögött nagy tradíció áll. 70 éve egy invázió indult meg az emberek által ismert világegyetemben, eltörölve mindent ami ellenáll, méghozzá oly gyorsan, hogy az emberiségnek még csak feleszmélni sem volt ideje. Az emberiség önállósága ezzel mindörökre elveszett. Az új birodalmat nagy mértékű propagandával és brutalitással építették fel. Azok számára, akik az ő szabályaikat betartották, az élet nem volt túl bonyolult. De akik nem vetették magukat alá a törvényeknek, hamar a legsötétebb börtönbolygók valamelyikén találták magukat.



Unreal Tournament 2003 előzetes - 2. kép

A birodalom uralkodója és annak tanácsa elhatározta, hogy a tornák mintájára ezeken a bolygókon rendezzenek hasonló viadalokat. Az előkészületek és a kiképzés hamar megkezdődött, arénák tömkelegeit építették fel a börtönplanétákon, ezek már egész aréna-világok voltak. A kegyetlen kiképzést követően a harcosok egymás vérét ontották, ha egyáltalán túlélték azt. A gladiátorok túlnyomórészt emigránsokból, disszidáló polgárok közül, vagy bűnözőkből kerültek ki. Az eltérés mindössze annyi volt, hogy a birodalom erejének fitogtatására az arisztokrata kör is beszállt a küzdelembe, persze teljesen aránytalan esélyekkel. A tanulatlan barbárok nem tudták használni mindazon eszközöket, amelyeket az előkelőbb rétegek. Az egyetlen remény az, hogy érkezik egy bajnok, aki ki tudja vinni ezt az elátkozott társadalmi söpredéket a fénybe és a zsarnok uralkodó életét kezében tartva igazságot osztani.

A játékról
Unreal Tournament 2003 előzetes - 3. kép

Nos, ez mind szépen hangzik és a történet tényleg remek, de ezt a demo-nak is valamelyest vissza kellene tükrözni. Szép, meg minden, de egy atomerőmű is kevés egyenlőre a játéknak, azonkívül van még mit csiszolniuk a fejlesztőknek a game-n, hogy beérjék az első Unreal Tournament minőségét. Már alig vártam, hogy legalább egy demo a kezembe kerüljön és nyomuljak egy jót, de ez sajnos nem jött össze. Már a demo telepítése közben mosolyogtam a bajszom alatt, gondoltam végre új pályákon, új fegyverekkel (új motorral), milyen király dolog lesz az UT folytatása. Elindítom a játékot, belépek az Settings menübe és lefagy az arcomról a mosoly. Beállítanám a képernyőfelbontást, nem lehet. Konfigurálnám a billentyűket, nem lehet. Hangerőt azt lehet állítani, de ebben a helyzetben pont a hangerő érdekelt a legkevésbé. Hát ezek után, vagy három napra el is ment a kedvem a játéktól, de azért furdalt a kíváncsiság, mégis mennyivel jobb a második rész az elsőnél?


Unreal Tournament 2003 előzetes - 4. kép

Pár nap múlva már nem bírtam és lesz ami lesz alapon megkíséreltem legyűrni a játékba becsempészett ellenfeleket. Azon kívül, hogy a grafika finoman, de elég idegesítően szaggatott, nem volt egyszerű dolgom. Az első és második deathmatch pályán alig jutottam valamire, mert folyton arra ébredtem, hogy meghaltam. Nem értettem a dolgot, az első UT-ben a legerősebb játékfokozaton is talpon bírtam maradni, de itt nem igazán. Tovább léptem a harmadik pályára (a demo-ban az utolsó is), ott pedig az ellenfelem pici agyába mindössze annyi intelligencia szorult, hogy megpróbált elbújni a nyitott ajtó mögé. Ez aztán remek - gondoltam - tele van élvezettel a játék. Na azért nem akarom túlzottan lehúzni a játékot, talán a teljes verzióban már ki lesznek javítva ezek az "apróságok".

Játékmódok
Unreal Tournament 2003 előzetes - 5. kép

Az Unreal Tournament 2003 többet nyújt majd a játékosoknak játékmódozatokban is. Mint a hasonló jellegű játékokban a Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag, továbbra is elmaradhatatlan. Az első UT-hez képest az úgynevezett Domination játékmód átalakult Double Domination névre és a lényege is más lett. Itt egyetlen ellenőrzési pontot kell elfoglalni, azután hatalmunk alatt tartani, mialatt elkezd egy női hang visszaszámolni, és amint a zero-hoz ér megvan a pontunk, ezután kezdhetjük is előről a műveletet. Mindezen módozat mellet egy Bombing Run elnevezésű mód is feltűnik a játékban, aminek sajnos nem tudom jelen pillanatban leírni a lényegét, mert nem bírok eljutni odáig. Ez a játékmód csak Single Player-ben és Coop League-ban érhető el, miután végigjátszottuk a CTF és a Double Domination pályáit. Nos, az én demo verziómmal az a nagy harci helyzet, hogy az első DD pálya egy barlangból indulna, de nem lehet kimenni a kijáraton, mert egy láthatatlan falba ütközök rajta. Ezt eléggé súlyos hibának tartom, még ha demo-ról van is szó. Ja, és ha már itt tartunk, az Instant Action menüpont afféle gyakorló játszmát biztosít minden játékmódban, kivéve a Bombing Run-t. Ez miért maradt ki vajon a sorból? Mint már azt egyszer elmondtam és el is fogom még egy párszor: ezt is orvosolni kellene a teljes verzióban. Amit még hiányolok az UT 2003-ból, az az Assault játékmód. Ez volt az egyik kedvencem az UT-ben, és erre tessék, itt se híre, se hamva. Ebben a verzióban egyébként hét pályával találkozhatunk: Antalus, Asbestos, Flux II, Lost-Faith, Lava-Giant II, Sepukku Gorge, Core. Lehet, hogy a BR módhoz van még külön pálya, de mint már elmondtam én ilyennel nem találkoztam.

Grafika
Unreal Tournament 2003 előzetes - 6. kép

Ez a kedvencem. Jól ki vannak találva a pályák, szépek is, csak néhány technikai problémával találkoztam minden pályán. Adott például egy fenyőféle fa. Betöltődik rajta a textúra és hű de szép fa, de egy pillanat múlva eltűnik a lombkorona egy részéről a textúra, pontosabban átalakul valami krómhatású rusnya masszává. Ez azért durva. Ha egyszer ott az a textúra, hová tűnik? Elviszi a cica? Egy másik pályán pl. a víz nem tükrözi vissza a környezetet, inkább élettelen sötétszürke színbe burkolózik. Odébb kb. 15 virtuális méterre kinn a szabadban a matt kőfal visszatükrözi a környezetet, amitől teljesen fémes hatása lesz, de a textúra rajta mégis inkább kőfalra emlékeztet. Szerintem még ilyen durva grafikai hibákkal sehol nem találkoztam. Minden ilyen hibán kívül tényleg szép a grafika, például a köd és a füst hatásai egészen élethűek. A láva megjelenítésénél felfedeztem egy pozitívumot. Azon kívül, hogy mozog, még a hő optikai hatásai is látszanak a felszínén. A karakterek felépítése és kinézete viszont egyáltalán nem tetszik. Először is olyan terepszínűek, hogy az borzalmas. Mire megtalálom az Antalus-on, hol az ellenfelem, addigra már rég halott vagyok. Én nem azt várom , hogy világítsanak a karakterek, de ez a tényező tényleg az agyamra ment néha.

Zene, hangok
Erről a témáról szinte csak pozitívumokat tudok elmondani. Napjainkban a már divatban lévő techno zene keresztezve egy kis rock zenével. Tökéletesen illik a játékhoz, bár ez az előző részhez képest nem túl sokat változott, mégis valahogy egészen más. A sértegetések viszont úgy tűntek, mintha át lettek volna lopva egy az egyben az original UT-ből. A fegyverek hangja teljesen megújult, bár ezt a fegyverekről is elmonhatjuk, de ez a következő bekezdés témája. A hangok egyébként támogatják az EAX-ot, Direct Sound-ot.

Fegyverek
Unreal Tournament 2003 előzetes - 7. kép

Ez is érdekes dolog. Az UT-ben már megszokott fegyverek új külsővel majdnem kivétel nélkül jelen vannak a játékban. A régi pisztoly helyett egy kisebb hatású géppisztoly lehet a kezünkben, melynek másodlagos funkciója gránátvetőként szolgál. Ezzel csak annyi a baj, hogy a gránát még maximális jóindulattal is csak öt-hat méterre képes elrepülni és csak akkor fejti ki igazán a hatását, ha az ellenfelünknek szó szerint a képébe sikerül beletalálnunk. A rohampuska új külsovel megmaradt. Mikor megláttam rajta azt a kis haszontalan piros lézerfényt, egyből a Quake III Arena-ból ismert puska jutott az eszembe. A fegyver funkciói is csak megjelenésben változtak. A repeszgránátvetőn nem sok különbséget véltem felfedezni, de nekem azért a régi jobban tetszett és hatékonyabb is volt. A távcsöves puska viszont óriásit változott. Golyó helyett valami kék energiacsóvát lövell ki magából, ami meg sem közelíti elődje hatékonyságát, kivéve ha ellenfelünknek már amúgy is csak egy erősebb szellőre van szüksége a halálhoz. A másodlagos funkción (a távcsövön) pedig nem volt mit elrontani. Volt régen egy gépfegyverünk, most van egy másik, csak a kinézete lett más. A plazmafegyver régi verziója is jobban tetszett. Még az elsődleges tüzeléssel elmegy a csúzli, de a másodlagos funkciónál akadnak problémák. Ugye a réginél volt egy zöld és egyenes fénycsíkunk, ami elég hatékonyan működött. Ehelyett most van egy zöld, össze-vissza, villámra emlékeztető vonalféleségünk, amivel én - bevallom férfiasan - képtelen vagyok célozni. A rakétavető funkciói annyiban változtak, hogy másodlagos tüzeléssel gyorsabb egy picit a lőszer és nem annyira kidolgozott, mint elődje. Mással a demo-ban nem is találkoztam, de azért remélem a többi fegyver is meg lesz csinálva, ami itt a felsorolásból is kimaradt.

Karakterek
Ezzel inkább megvárnám a teljes verziót, a demóban a karakterek képe helyett hatalmas kérdőjelek szerepelnek. Játék közben pedig szinte csak a vérük színéből lehet megállapítani, hogy ember volt-e az illető, vagy sem. A mozgásokon sem tűnt fel semmi rendkívüli.

Intelligencia
Unreal Tournament 2003 előzetes - 8. kép

Erről már ejtettem pár szót az elején és pont ez az, ami a leginkább javításra szorul. Vegyünk alapul három vérszomjas gladiátort, akik minden áron meg akarják ölni egymást. Ez idáig tökéletes, mivel erről szól a játék. Csak azt nem vagyok képes felfogni, hogy X és Y elvakulva ölik egymást, eközben feltűnik Z (aki történetesen én lennék), mire fel hirtelen X és Y erős baráti köteléket kiépítve, egyesült erővel nekiesnek. Egy másik esetben az ellenfél csak akkor volt hajlandó rám lőni, ha öt méternél közelebb kerültem hozzá. Azon kívül csak menekülésre volt képes. Egyszer elbújni is megpróbált, de túl közel állt az ajtóhoz, ami ennek következtében nem csukódott be. Még egy dolgot megemlítenék az erőviszonyokról: egy bot, két-három lövésből meg tud ölni, nekem erre semmi esélyem.

Utószó
Összefoglalva a leírtakat, ha az Unreal Tournament 2003 olyanra sikeredne mint amilyen a demo-ja, akkor azt nagyon nem fogom szeretni. Remélem kijavítják a hibákat és alkotnak egy méltó folytatást az UT-hez. Azért nem akartam elkeseríteni senkit, aki az UT rajongók táborához tartozik, de ez a demo sajnos kedvemet szegte egy kicsit. Ha megjelent a teljes verzió, arról is leírom a véleményem és akkor majd remélhetőleg elfelejthetem a fentebb leírt negatív dolgokat.
29 hozzászólás

Milu86

10 éve, 8 hónapja és 20 napja

Az igen! röhögő smiley

válasz erre

kpal

11 éve, 4 hónapja és 27 napja

Delior írta:
nekem a game meg vna eredetibe siglebe nagyon jo de multiba azért kicsit ott kellleni topon
sok prof a netesek közt röhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

11 éve, 6 hónapja és 14 napja

[Tiltott felhasználó!]

Delior

11 éve, 7 hónapja és 4 napja

nekem a game meg vna eredetibe siglebe nagyon jo de multiba azért kicsit ott kellleni topon

válasz erre

Marduk

11 éve, 7 hónapja és 23 napja

És ki is javították a hibákat. mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 24 napja

egy ****t se ér ez a játék

válasz erre

Vendég

16 éve, 23 napja

ez nagyon jó játék, az egyik kedvencem röhögő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 4 hónapja és 20 napja

hály hogy kell leszedni
mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 5 hónapja és 1 napja

beszereztem én is a játékot single -be végigvittem alap szinten, nagyon bejön de nem tudom hogy hogyan kell multiban játszani.
ha valaki tudna egy megoldást akkor nagyon megköszönném mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 20 napja

nagyon jó játék

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 21 napja

sziasztok ha valaki tud magyaritást adni az unreal3 hoz akkor itt a mail cimem freymarc@citromail.hu előre is köszi mark

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 13 napja

köszi!röhögő smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Unreal Tournament 2003
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaiPet profilja