Project CARS 3 teszt

2020. október 07.
76.0911
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Project CARS az utóbbi nagyjából öt évben egy remek alternatívát kínált azoknak a játékosoknak, akik imádják az autóversenyeket szimulátoros formában. A Slightly Mad Studios remekül találta meg a program identitását egy alapvetően nagyon telített piacon. Arról nem is beszélve, hogy ugye közösségi finanszírozás segítségével kalapálták össze az első részt, ami elég nagyot ment ahhoz, hogy valamelyik mamut beálljon a project mögé.


Természetesen messze nem volt tökéletes, de nagyon érdekes és friss élményt nyújtott a számolatlan beállítási lehetőségével és PC-n elképesztő grafikával. Nyilván készült folytatás, ami legalább akkora élményben részesítette a fanokat, ha nem nagyobban, mint az eredeti rész. A még több, még szebb, még jobb jegyében készült, így teljesen megérdemelten zsebelte be a magas pontszámokat.

Most, a harmadik résznél viszont sajnos földbe állt valami. Valószínűleg az sosem fog kiderülni, hogy a kiadói nyomás volt túl nagy, esetleg egy új réteget próbáltak behúzni a változtatásokkal. Tény, hogy ugyan még mindig tud szórakoztató lenni, viszont a nagy átalakulások közepette elveszítette azt a dzsudzsut, ami miatt más volt mint az N+1-ik furikázós cucc.

Készül a virtuális iPet

Készül a virtuális iPet


Az intro még mindig nagyon látványos (CGI keveredik valódi felvételekkel), pilótánk kreálása pedig egészen részletessé vált. Utána rögtön a tutorialban találjuk magunkat, aminek leküzdése közben már értetlenül vakartam fejem, ugyanis nem fedeztem fel semmi olyasmit, ami nyomokban emlékeztetett volna az előző két epizódra.

Ez igaz volt mind a játékmenetre, mind pedig a külcsínre. Sebaj, gondoltam optimistán, biztos nem akarták már az elején elvenni a kedvem az egésztől. Kalandozásunkat a single résszel folytatjuk: itt három járgány közü kell kiválasztani a számunkra legszimpatikusabbat, majd pedig szemrevételezhetjük a jól felépített "kampány" ívét. Nincs ugyan nagy megfejtés, de ami van, az teljesen oké. Arról van szó, hogy összesen tíz elérhető, különféle tematikájú rendezvényt találunk, amikhez eltérő tulajdonságú és típusú járművet kell bevetnünk.

Természetesen ezek az események további almenükre, versenyekre bomlanak, biztosítván a teljesen korrekt szórakozást. Az újabb szakaszok megnyitásához vagy bizonyos pénzmagot kell beáldoznunk, vagy pedig ügyesen autókázunk és a pályákon bezsákolható három kihívás közül igyekszünk minél többet abszolválni.

Bumblebee, te vagy az?

Bumblebee, te vagy az?


A géppark zárolva van, feloldásuk szintekhez van kötve. Igen, a PC3-at is elérte az "RPG" - ez egészen pontosan azt jelenti, hogy teljesítményünk függvényében az egyes futamok végén kazalnyi XP-t kapunk, amivel növelni tudjuk sofőrünk valamint az éppen aktuálisan használt autó szintjét. Igen, jól sejtitek, itt már azért elkezdtem gyanakodni tesztalanyunk legit árkád mivoltára, de még tartottam magam és lelkesedésem.

Mielőtt rátérek, hol fordult át ez teljes letargiába, figyelő tekintetünket vessük a külcsínre, mert kis tulzással az eddigi kiadások etalonnak számítottak, főleg PC-n. Az van, hogy rettenetesen kétarcú a grafika. Az autók természetesen gyönyörűek. Az utolsó elemig kidolgozottak, látszik, hogy nagyon aprólékosan felmérték és lefotózták a való életben mindet. Ha belső nézetben nyomulunk, akkor ez az egész még erősebb lesz, ugyanis tényleg teljesen valósághű minden. Amint elindítunk egy futamot, akkor sajnos megkezdődik a szemöldök ráncolás.

Arról szerencsére nincs szó, hogy förtelmes lenne mozgás közben, de az is tény, hogy a pályák nagyjából hetven százaléka elképesztően kidolgozatlan. Toscana dimbes-dobos lejtői mondjuk egészen pazarul festenek, de jut rá négy másik, ami egyenesen borzalmas.

Tengerpart, gondolák. Szép hely ez a Róma!

Tengerpart, gondolák. Szép hely ez a Róma!


Ezt a fura állapotot tetőzi a technikai háttér. Elképesztően sokat tölt a cucc, ráadásul jó bugos: random vörös pókhálók jelennek meg a szélvédőn, néha nem, vagy tetű lassan reagál játékunk ha megállítjuk és sajnos előfordult kék halál is. A patchek érkeznek, de még egy hónappal a launch után is lenne mit javítani rajta. A fentebb megtárgyalt két dolog még önmagában elfogadható lenne, viszont a műfaj szerelmeseinek a legnagyobb kompromisszum bizony a vezetési élmény lesz, ami átváltott teljesen árkádba.

Persze finom testreszabhatóság szintén jelen van, viszont jópár órányi autókázás után ki merem jelenteni, hogy túlzottan nagy befolyásuk nincs az eseményekre, nem attól megy jobban mondjuk a Lancer, hogy a lengéscsillapítójával szöszmötölsz órákat. Teljesen eltűnt a szimulátor-érzés: nyomjuk padlóig a gázt, simán befékezünk csontig, bevesszük driftelve az adott kanyart, letoljuk a francba az elénk betévedőket mindenféle következmény nélkül, majd zúzunk tovább. Az előző epizódok esetében ez a mondat teljességgel elképzelhetetlen volt, de ez a szomorú valóság.

Simán használhatjuk a szalagkorlátot, visszapattanunk róla, de annak sem lesz következménye, ha belerongyolunk százötvennel az előttünk haladóba. Oké, a festék minimálisan kopik, de ez minden. Ugyanakkor mégsem akarták teljesen elengedni a szimulációt. Ha akarjuk, rommá tudjuk tunningolni az összes elérhető eszközt. Itt viszont simán tetten érhető mondjuk a fékek állítgatása vagy a gumik tapadása.

A festést pöppet balra főnök!

A festést pöppet balra főnök!


Szóval ilyen hibrid megoldás lett, ami a két szék között a padlóra tipikus esete. Ha tovább vizsgáljuk a tartalmat, akkor az online rész erősödése abszolút dícséretes és szembetűnő. A Quick Match szóra sem érdemes, mint ahogy a testreszabható, általunk indítható sem, ezek voltak eddig is. A szezonális eventek már annál inkább: szinte óránként indul egy-egy futam, amikben természetesen kazalnyi tapasztalati pontot valamin manit szerezhetünk.

Aztán itt van a Rivals almenü, ahol szintén napi, heti, havi eseményeken vehetünk részt. Ekkor három kört kell minél ügyesebben teljesíteni, aminek a végén felkerülünk egy ranglistára, valamint úgynevezett Rivals pontokat kapunk. Nem azt mondom, hogy ez váltja meg a világot, de legalább próbálkoztak valamivel. Mintahogy sima futamok mellett találunk Hot Lap kihívást, de olyan szakasz is lesz, ahol minél több számozott ládát kell széttörnünk menet közben a magas pontszám reményében. Ezeken kívül is akad még néhány új versenytípus, szóval jár a kudos a fejlesztőknek itt.

Már itt sem vezetek. Sadface.

Már itt sem vezetek. Sadface.


A géppark egyébként több, mint kétszáz megnyitható járgányból áll, a pályák száma pedig negyvenkilenc lokációra "korlátozódik", amikben összesen százhuszonkét variációt kapunk majd. Lesz éjszakai futam, naplementés, esős, ködös, ragyogó napsütéses szóval igyekezték lefedni a teljes palettát. Meg kell jegyeznem, hogy a csapadékos időjárás ábrázolása amúgy botrányosan gyenge konzolon, ennyire rosszul kinéző esőt nem is tudom, mikor láttam utoljára.

Szintén érdekes, hogy a különböző fórumok szerint a sima PS4-en elképesztően botrányosan fut a program. Mindenféle szaggatásról, befagyásról és durva optimalizációs gondokról beszélnek. Gondolom a sima Xbox One-on is hasonló a helyzet. A mesterséges intelligencia meglepően agresszív, de cserébe buta, főleg közepes nehézségen. Amíg az élre törtem, jónéhányszor megpróbáltak minden eszközzel megakadályozni ebben.

A zenékről sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, mivel annyira semmilyenek, hogy simán elfelejtettem azt is, hogy menet közben szól valami, nemhogy még vissza is dúdoljam őket. Autóink hangjai legalább rendben vannak, bár úgyszintén hallottam már sokkal jobbat.

Na, majd akkor itt!

Na, majd akkor itt!


Összegzésnél mindenképp figyelembe kellett vennem azt, hogy mennyire megváltozott a műfaj. A Project CARS eddig korrekt brandet épített fel abból, hogy mennyire közel áll a vezetési élmény a valósághoz, köszönhetően a tengernyi lehetőségnek és az életszerű vezetési modellnek.

Nos, ez alaposan megváltozott a harmadik rész esetében, mert ez bizony egy hamisítatlan árkád száguldozás lett, némi szimulátor körítéssel. Ezen kívül technikailag sincs a toppon, bár ugye a verdák szépek. Szóval kompromisszumos alkotás, de azért az élvezhetetlentől is messze van. Egyszerűen csak nem erre számítottunk.

Project CARS 3 / Tesztplatform: PlayStation 4

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2020. augusztus 28.
  • Ár: 21.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Fejlődött a multi
  • Gyönyörűen kidolgozott autók
  • Bőséges géppark
  • Korrekt kampány
  • Nyomokban tartalmaz csak szimulációt
  • A konzolos port grafikája elég gyenge
  • Szörnyű időjárás effektek
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
6.8
7 hozzászólás

Direktor

4 éve, 4 hónapja és 6 napja

Ennek a játéknak egyetlen nagy problémája van (a grafikáján kívül röhögő smiley), hogy nem szabadna Project Cars 3-nak nevezni. Ez egy teljesen más autós játék, ami lehet hogy értelmesebb címmel, új IP-ként sokkal jobban megálltam volna a helyét...

válasz erre

Tommy

4 éve, 4 hónapja és 6 napja

Gyerekek, ez több évvel ezelőtti grafika, ez még 6 pontot sem érdemel. röhögő smiley Szégyen, mit műveltek a sorozattal...

válasz erre

VaPe

4 éve, 4 hónapja és 6 napja

Ez nem a Project Cars 3, ez egy teljesen új játék. Nem folytatásnak kellett volna kiadni, teljesen más mint az elődök. Nem értem, mi volt a cél ezzel, de hogy nagyon félrement, az biztos.

válasz erre

muki

4 éve, 4 hónapja és 7 napja

Túl sok a pont szerintem... szomorú smiley Nagyon, irritálóan **** lett, ettől a sorozattól nem ezt vártam. szomorú smiley

válasz erre

fighterlaci

4 éve, 4 hónapja és 7 napja

Helyenként iszonyat ronda. meglepett smiley

válasz erre

bekecs

4 éve, 4 hónapja és 7 napja

Túl drága és még nem is lett olyan jó.

válasz erre

Patrik94

4 éve, 4 hónapja és 7 napja

Pedig mennyire bíztam ebben a címben... szomorú smiley Még jó hogy nem vettem meg.

válasz erre
Project Cars 3
21.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások