Aki az elmúlt hetekben figyelemmel követte a GameChannel Online cikkeit, az már bizonyára várta ezt a befejező darabot, amelyben végre kivesézzük a hazai Neocore Games által fejlesztett King Arthur második kiegészítőlemezét is, avagy a The Druids-ot. Korábban már megállapítottuk, hogy az alapjáték becsülettel pályázhat a valaha készült egyik legjobb hazai produkció címére, illetve beszéltünk a The Saxons expanzióról is, amely bár felvonultatta a King Arthur minden negatívumát, mellette képes volt annyi új tartalmat hozni, hogy az néhány fejlesztőcsapat esetében egy teljes alkotást is kitett volna. Ha valaki például emlékszik a Real Warfare 1242 tesztünkre, illetve belekóstolt a programba, jól tudja, hogy nagyjából annyi játékidő volt benne, mint a King Arthur egyszerű bővítményében. A hazai csapat tehát jól vette a sokadig akadályt is, mindemellett pedig leszállították az utolsó kiegészítőt is, amelyről már így a legelején elmondhatom, hogy meghozta végre a legjobban várt újítást a játékba, mindemellett pedig képes volt hozni a The Saxons tartalmi nagyságát is.
/>

Aki játszott a King Arthur alapjátékkal, az nyilván már sejtheti, hogy miről fog szólni a The Druids expanzió. A főszerepben most a druidák állnak, akik az alkotás szerint az óhit követői, és akár hiszitek, akár nem, valamikor réges-régen a valóságban is léteztek. Az ókorban ugyanis a kelta vallás papjait nevezték druidáknak, akik nem csak a legendákban, hanem teljes valójukban hirdették a vallást, többek között a Brit-szigeteken is. A druidák több istenben hittek, de közös volt bennük a természet tisztelete. A játék szerint Wales ura, Ryons király arra törekszik, hogy Artúr király előtt egyesítse Britannia földjét, ahol így nem a kereszténység, hanem az óhit terjedhet majd el. Természetesen ebben fogunk segítséget nyújtani a nagy királynak, akivel ezúttal Norgales tartományból indulva kezdjük meg kalandunkat, hogy elfoglaljuk a legtöbb provinciát, és egyesítsük az országot. Akárcsak a The Saxons esetében a The Druids betöltését követően is már az indítás előtt teljesítenünk kell egy kitűzött célt, így akár 10 tartomány elfoglalásával is győzedelmeskedhetünk már.

Az elődökhöz képest első ránézésre semmi sem változott túlságosan a The Druids betöltését követően, hacsak a furcsa helyszínt és a walesi zászlót nem tekintjük annak. Alaposabban áttanulmányozva azonban a játék kezelőfelületét, rögtön Britannia térképe alatt, de még az objektívák fölött megpillanthatunk egy vadonatúj menüpontot, amely szerény véleményem szerint a The Druids legkomolyabb újdonsága lett. Ez nem más, mint a diplomácia, amely már az alapjáték, de főleg az előző expanzióban könnyítette volna meg dolgunkat. A diplomácia fogalmat feltehetően senkinek sem kell túlmagyarázni, a lényeg, hogy ezúttal már nem csak csatával, hanem pénzzel, ereklyékkel és természetesen étellel is megválthatjuk magunknak a békét, ami lényegesen könnyebbé teszi az elindulást a The Druids kiegészítő betöltését követőn. Bár ez az új lehetőség megléte nélkül is elmondható lenne, ugyanis nem szakadt a nyakamba rögtön két hadüzenet az indulást követően, de ha így is történt volna, gond egy szál se, máris használható a diplomácia.

Hogy pontosan miről is van szó? Nos, lássuk akkor részletesen. Ezen menüponton belül válik igazi stratégiává a játék, ugyanis a diplomácia minden RTS esetében nélkülözhetetlen és fontos. Itt sem lesz másképpen, amellett ugyanis, hogy mi magunk is kapni fogunk ajánlatokat más királyoktól, mi is küldhetünk diplomáciai felkéréseket más tartományoknak, így akár kereskedhetünk vagy szövetségre léphetünk velük, de anyagi és katonai segítséget is nyújthatunk egymásnak. Ugye, hogy mennyire megkönnyítette volna a dolgunkat egy ilyen lehetőség már az alapjátékban is? Mindez azonban még nem minden, hiszen az opció segítségével könnyedén szerezhetünk magunknak bájos és hasznos udvarhölgyeket, de ugyanilyen könnyen akár hősöket is vásárolhatunk, ha esetleg valamelyik kedvencünk elesett volna egy csatában, és nem sikerült kiszabadítanunk a börtönből. A diplomáciának köszönhetően tehát úgy lesz könnyebb a King Arthur, hogy mellette megmarad a kellő kihívás és a még feldolgozható bonyolultság is. Sajnálom, hogy az alapjátékba nem került bele alapból ez a lehetőség.
#tv#
Mindemellett ugyanakkor nem csak ezt az egyetlen frissítést érhetjük el a The Druids telepítését követően, de kétség sem férhet hozzá, hogy ez a legkomolyabb újítás. Nagyon jól jött még ugyanakkor a valamivel több, mint 30 órányi plusz játékidő, amit a The Druids nyújtani képes, ezzel ugyanis a teljes King Arthur franchise közel 100 órányi történettel kecsegtet, ami már-már szerepjátékos szintre emeli az egészet. Természetesen ismét nem maradhatott ki a számtalan mellékküldetés sem, amelyek között a klasszikus, lapozgatós szerepjáték-könyvek hangulatát idéző kalandok nyújtották a legjobb kikapcsolódást számomra. Belemélyedve egy kicsit a számok világába, a papírforma szerint összesen négy vadonatúj hős csatlakozott a The Druids kampányhoz, illetve három friss speciális egység is a sereghez, amelyek túl sok vizet nem zavarnak majd, kivéve a sárkányok. Itt megjegyezhető, hogy elfért volna még néhány további frissítés is, hiszen a walesi oldal feloldásával számtalan újfajta katonát és további érdekes, egyéni képességekkel rendelkező hőst is elbírtunk volna, de ne szólj szám, nem fáj fejem, a felhozatal így is rendben van.

Főleg, hogy érkezett még az eddigi felhozatalhoz tíz új hősképesség, valamint két vadonatúj skill az egységeknek, de valamivel több, mint 20 ereklye is csatlakozott az alapokoz, így tehát ismét lesz mivel üzletelnünk, illetve felturbóznunk hőseink képességeit. Ezzel a végére is értünk az újításoknak, hiszen egy expanzióról beszélünk csupán, így feltehetően érthető, hogy sem a hangok között, sem a küllemben nem kell frissítéseket keresgélnünk. A kinézet továbbra is olyan, amilyen eddig volt, hónapok távlatából előjöttek aprócska hibái, de még így is több, mint vállalható. Ami továbbra is bánt, hogy a töltési időkkel nem tudott mit kezdeni a Neocore Games csapata, így ha éppen nagyon aktív csataidőszak van, akkor sajnos a fél életünket töltőképernyők bámulásával fogjuk tölteni, ami nyilvánvalóan nem csak az én szememet szúrta túlságosan. Nyilván ez legyen a legkisebb gondunk, pláne, hogy a komolyabb hiányosságok közül az egyik végre-valahára helyet kapott a legutolsó bővítményben.

Összegezve az elhangzottakat, ha a The Druids expanzió nem érkezik meg a King Arthur-hoz, akkor az idők végezetéig fúrta volna az oldalunkat, hogy valami hiányzott belőle. Ez a valami nem más, mint a diplomácia, aminek köszönhetően végre kibővültek a lehetőségeink, és nem kell állandóan attól rettegnünk, hogy mikor támad ránk egy elit egységekből álló csapat, illetve, ha ránk is támad, valamiféle megoldást biztosan találunk majd arra, hogy - ha csak átmenetileg is -, de feltartóztassuk őket. A The Saxons kiegészítő végigjátszását követően még nem mertem volna maradéktalanul kijelenteni, hogy teljes szívvel várjuk a King Arthur II-t, a The Druids kijátszását követően azonban úgy érzem, hogy végre teljes és lezárt a történet, így maradéktalanul jöhet a második felvonás. Addig is, ha az alapjátékod megvan, mindenképpen gondolkodj el legalább a The Druids kiegészítő megvásárlásán, garantálom, hogy nem fog csalódást okozni, hiszen egy óriási hiányosságot foltoz be egyszer és mindörökre.