God of War teszt

2018. április 13.
78.1691
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
Mondanunk sem kell, hatalmas bátorság, már-már vakmerőség kell hozzá, hogy egy fejlesztőcsapat alapjaiban változtasson meg egy régóta futó és sikeres sorozatot. Ami nem rossz, azt nem kell megjavítani, tartja a mondás, hisz nincs rá semmiféle garancia, hogy az új produktum jól sikerül. Ráadásul ott vannak a régi rajongók is, akik könnyen lehet, hogy idegenkednek majd az új iránytól. A Sony Santa Monica vállalta ezt az óriási kockázatot, tizenkilencre húzott lapot...és bizony bejött nekik!


Azt már az elején sem félek leszögezni, hogy az új God of War kiemelkedően jó játék lett. Olyan érdekesen, szinte mesterien ábrázolt világba kalauzol minket, aminek már önmagában a felfedezése is megéri a stuff elindítását, de szerencsére ennél jóval többről lesz szó. Ráadásul kapaszkodjatok meg, mindez teljesen magyarul feliratozva! Ilyen alkalmakkor nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy ez mennyire jól esik az adott ország gamereinek. Ismét csak remélem, hogy a magyar eladások meghálálják ezt a figyelmességet, és minél több kiadó követi majd a példát.

Bár a játékmenet, sőt az egész stílus teljesen megváltozott, a korábbi részek egyik fő értéke, a párját ritkító harcrendszer megmaradt-már ami a minőséget illeti. Az említettekhez vegyük még hozzá a szinte már Last of Us-t idéző, apa-fiú kapcsolaton alapuló kellően mély történetet, és máris nyilvánvaló, hogy egy nem mindennapi egyveleggel van dolgunk.

Jó napot, magának lesz ez a díszkő?

Jó napot, magának lesz ez a díszkő?


De nézzük csak meg konkrétabban a kicsikét, kezdjük a sztorival. Ugyebár az előző rész végén hősünk, Kratos igyekezett hátat fordítani mindannak a halálnak és pusztításnak, ami kísérte őt, és úgy látszik, hogy ez-egy ideig legalábbis-sikerült is neki. Egy kis házban nevelgeti a fiát a feleségével, aki viszont egy szomorú napon elhalálozik.

Kratos és fia, Atreus az ő temetésére készülnek, amikor bekapcsolódunk a játékba. Az édesanya végakarata az volt, hogy a hamvait minden birodalom legmagasabb hegycsúcsáról szórják szét, hőseink így hát neki is indulnak szomorú küldetésüknek. Kratosról beszélünk persze, meg egy God of War-címről, úgyhogy jól sejtitek: Korántsem lesz egyszerű a sokféle helyszínen átivelő út a hegytetőre, számunkra szórakoztató és magába szippantó viszont annál inkább.

Kijöttem harcsázni, erre szembejön egy ilyen.

Kijöttem harcsázni, erre szembejön egy ilyen.


Nem túloztam, amikor az előbb a Naughty Dog már ikonikussá lett játékát emlegettem, hangulatában és minőségében tényleg sokban hasonlít rá az új God of War. Az egésznek a lelke a nagy gonddal bemutatott érzelmi kötődés, ami Kratos és a fia között van. Hősünk mindenki, még saját fia elől is titkolja a múltját, aki ebből kifolyólag nem is ismeri igazán az apját, magát pedig nem érzi szeretve-sokszor úgy érzi, hogy magára maradt.

Kratos persze mindennél jobban szereti a gyereket, csak épp nem túl gyakorlott az érzelmek kimutatásában, de mit várhat az ember egy egykori hadistentől, ugye. Ezt a fura helyzetet kénytelenek valahogy megoldani, miközben az egész világon csak egymásra számíthatnak... Nem ragozom tovább, a felütés tényleg olyan hangulattal ruházza fel a kalandot, ami önmagáért beszél. Simán lehet, hogy a Last of Us-hoz hasonlóan ez is hivatkozási alap lesz a jövőben.

Most ázik be az alsó szomszéd.

Most ázik be az alsó szomszéd.


Sokat levenne a kiváló sztoriból, ha a grafika nem lenne a helyén, de szerencsére itt nem ez a helyzet. Egyszerűen áll-leejtős a megjelenítés: A mimika, a mozdulatok, a környezet, minden nagyon pofásra sikeredett. Úgy oldották meg az átvezetőket, hogy azok nem szakítják meg a játékot, azaz átmenet nélkül az egyik pillanatban még nálunk van a kontroll, majd néhány igazán filmszerű jelenet erejéig elveszítjük, utána megint visszakapjuk, ismét csak vágás nélkül.

Na már most, rendszeresen előfordult, hogy nem vettem észre azt a pontot, amikor elvesztettem vagy megkaptam az irányítást, márpedig elég király átvezetők vannak. Ez azt hiszem, szintén önmagáért beszél, tényleg látni kell, amit itt összehoztak. Pedig én csak sima PS4-en toltam, mi lenne még itt Pro-n?

Mint azt nyilván sokan már a teszt előtt is tudtátok, a God of War nem csak stílust, hanem miliőt is váltott, immáron a görög helyett a skandináv mitológia díszleteiben nyomulunk. A széria mindig is ismert volt arról, hogy nem fél használni az ismert alakokat, szerencsére ezt a szokásukat most is megtartották. Örömteliek a felbukkanások, azt pedig, hogy hogyan lettek kidolgozva ezek az arcok, azt hiszem már nem kell ecsetelnem.

Ilyen az igazi munkástenyér, fiam!

Ilyen az igazi munkástenyér, fiam!


Az előbb feltettem a kérdést, hogy mi lenne még PS 4 Pro-n, de mivel itt a GC-nél profik vagyunk, most meg is válaszolom. Két grafikai beállítás áll rendelkezésünkre, az egyik a Performance, ami 1080p-t tud betonstabil 60 fps-el, a másik pedig a Resolution, ahol 4K-ban és 2160p-ben gyönyörködhetünk, viszont csak (jobb esetben) 30 fps-el.

Én ugyebár csak a sima géppel játszottam, de utána néztem nektek, hogy a különbség a két beállítás között bizony jókora. Az egyik ugye gyönyörű, a másik meg...hát...még gyönyörűbb. Cserébe a nagyobb ütközeteknél mindenkinek, a Pro-soknak is a Performance verzió az ajánlott. Nyugisabb részeknél viszont kicsit irigylem őket, megmondom őszintén.

Ami a harcrendszert illeti, abba szintén nehéz lenne belekötni. Való igaz, hogy elég összetett, és meglehetősen sok gombot kell használnunk, de ha egyszer beletanultunk, akkor nagyon hatékonyan tudunk küzdeni. Alapvetően a Thor kalapácsához feltűnően hasonlatos fejszénkkel kétféle támadást tudunk bemutatni, egy gyengébbet és egy erősebbet, plusz utasíthatjuk Atreust is, hogy küldjön egy nyilat az ellen irányába.

Meghoztam a pörköltnek valót!

Meghoztam a pörköltnek valót!


Ehhez még hozzájön a védekezés a pajzsunkkal, valamint az ellentámadások, meg az ilyen-olyan tanulható kombók. A közelgő veszélyre egy felvillanó nyíl figyelmeztet, és ha gyorsan felé akarunk fordulni, hogy jól odacsapjunk, akkor egy megfelelő gombbal azt is megtehetjük. Ruházati cikkeket, jobbanmondva vérteket is vásárolhatunk, ezzel rásegíthetünk a védekezésünk hatásosságára. Atreust felszerelését szintén fejleszthetjük, hiszen Kratos jó szülő, még ha rosszarcúak ezreit mészárolta is le eddigi pályafutása során.

Kifejezetten jót tesz a küzdelemnek az új, kicsit Resident Evilre hajazó, váll feletti kameranézet is, hiszen nagymértékben elősegíti beleélést. Egyszer-egyszer előfordul, hogy ha többen vannak körülöttünk, akkor nem tökéletes a rálátásunk az eseményekre, de ennyit szerintem megbocsáthatunk, cserébe a moziszerűségért.

Amint lenéz, odavágok.

Amint lenéz, odavágok.


A God of War védjegyei voltak a kiváló bossharcok is. Természetesen nem hagyták el őket, viszont sajnos az róluk a véleményem, hogy nem sikerültek annyira jól, mint a stuff többi része. Persze rossznak vagy gyengének véletlenül sem nevezném őket, de nem emelkednek ki az egészből-talán épp azért, mert ezeken kívül minden színesebb, hangulatosabb lett.
Két vagy három fajta, úgymond B-kategóriás boss létezik, mindegyikük hasonlít a másikra, sőt mi több, azonos taktikával le is győzhetők. Vannak persze A-kategóriások is, de belőlük meg kevés van, és rövid ideig tart ellenük a csörte.

Fontos még megemlíteni, hogy aki szeret sokáig elszöszmötölni egy játékkal, az most nagyon jó helyen keresgél, mert a God of War bizony hosszú lett. Nem kicsit. Ha hozzám hasonlóan csak inkább a főküldetésekre koncentráltok, akkor is van benne minimum harminc óra, és ez a mellékfeladatokkal akár negyvenre is kitolható. A szó, ami eszembe jut, az impresszív.

Ne fordulj meg, szerintem vannak mögöttünk.

Ne fordulj meg, szerintem vannak mögöttünk.


A God of War tehát egy nagyszerű, szomorkás hangulatú mese, csodálatosan megrajzolt világban, bőven megspékelve pörgős, látványos, sokszor filmbe illő akciójelenetekkel. A nagy változásnak csak a bossharcok látták kárát, de én azt mondom, hogy enyhén szólva ezzel együtt is megérte váltani. A hírek szerint egy új trilógia első részét láthatjuk most, én pedig a magam részéről már most várom a másodikat. Egyszerűen szólva: ez az eddigi legjobb God of War, méghozzá anyanyelvünkön. Nincs kifogás, a polcon a helye!

God of War / Tesztplatform: PlayStation 4

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Akció RPG
  • Megjelenés: 2018. április 20.
  • Ár: 5.690 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Filmszerű, nagyon pofás kinézet
  • Jó és hangulatos sztori
  • Alaposan kidolgozott világ
  • Kiváló harcrendszer
  • A bossharcok már nem kiemelkedőek
  • Egy-két helyen "csőben haladós"
  • Hang
    9
  • Grafika
    10
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9.3
23 hozzászólás

Vis Major

6 éve, 5 hónapja és 13 napja

Hellblade írta:
Bevallom mostanában nézegettem meg tünetesebben a videókat.. :
Hosszútávon nem tudom mennyire kötne le ez a séta,harc,ajtós feladvány..Szépnek szép,de azért már látszódnak a ps4 határai..(pl eltűnő hullák,ugyanúgy kinéző táj mint a HZD)Összességében nem tűnik szebbnek mint
a Horizon zero mondjuk,és nem tűnik változatosabbnak mint a Hellblade(amiben a barátja fejét vitte a csaj egyébként..)..A fő jeleneteit meg már mindet láttam..(igaz ez az én hibám,nem kellett volna ennyit megnézni..)Egyébként aki viszi/végigvitte,nem érzete azt hogy "ahaaan,ezt is láttam.." "ja,erre is emlékszem"?Ha mást nem valamelyik másik játékból ismerős..
Mennyire tud változatos lenni 30 órán át ez a megyünk,egy-két gombot nyomkodva harcolgatunk,ajtós feladvány..majd megyünk,egy-két gombot nyomkodva harcolgatunk,ajtós feladvány?

Később amúgy egy 5-öst meg fog érni azért nekem is..De azért én nem vagyok úgy el-alélva tőle..
En, kijatszottam, most viszem masodjara. Kicsit "erdekes" nezőpontod van. (Volt egy ismerősöm. Vele ugy nezett az ember filmet hogy 2percenkent: "mennyire latszik hogy csak művi a környezet, ezt a hatteret is csak möge raktak,.........stbstb. Gondolom erted mire akarok kilyukadni).
Ha valami grafikailag -pixelben-nem mutat tul ez esetben egy HZD-n akkor az mar nem lehet uj vagy gyönyörű? Hidd el hogy olyan tajak, környezet, termek....stb van hogy az agyam eldobtam. (HZD, UC4, Hellblade... mindegyik kedvencem szoval "ujat" nehez mutatni....vagy ezek szerint meg sem?)
Egyebkent karaktermodellezesben, face animacioban nem igazan lattunk meg ilyen reszletes kidolgozottsagot. Nem az atvezetőkre ertem hanem jatek közben. Meg Senuanak sem.

Az egy ket gombot nyomogatva harcolgatunk, az valojaban;
R1, R2, L1+R1, L1+R2, O, X, L1+O, L3+R3, L2, L2+R1, L2+R2 (vagy ugyanez csak az R1 ?s R2-őt hosszan, megint m?s movesettek), ja igen; negyzet es ugyanez hosszan
Egy Dark Soul's vagy Hellblade-be mennyit "nyomogatunk"?

Egyebkent szemelyes velemenyem deee hat nem tudom, hogy lehet ugy jatszani hogy azt nezi az ember ezt mar latta valahol, ez erre az arra hasonlit, ez olyan mint abban a jatekban ez olyan mint a masikban...stbstb.
Videokat nezni rola vagy spoilermentesen vegigjatszani egymagad.... a kettő eg es föld elmenyben is meg.... egyeltalan....

(Mikor megjelent a Hellblade a vegigjatszas soran nekem eszembe nem jutott "mellesleg" hogy jee a fejhurcolast mar lattam a GodofWar-ban evekkel ezelött)

válasz erre

muki

6 éve, 6 hónapja és 6 napja

Hellblade írta:
Bevallom mostanában nézegettem meg tünetesebben a videókat.. :
Hosszútávon nem tudom mennyire kötne le ez a séta,harc,ajtós feladvány..Szépnek szép,de azért már látszódnak a ps4 határai..(pl eltűnő hullák,ugyanúgy kinéző táj mint a HZD)Összességében nem tűnik szebbnek mint
a Horizon zero mondjuk,és nem tűnik változatosabbnak mint a Hellblade(amiben a barátja fejét vitte a csaj egyébként..)..A fő jeleneteit meg már mindet láttam..(igaz ez az én hibám,nem kellett volna ennyit megnézni..)Egyébként aki viszi/végigvitte,nem érzete azt hogy "ahaaan,ezt is láttam.." "ja,erre is emlékszem"?Ha mást nem valamelyik másik játékból ismerős..
Mennyire tud változatos lenni 30 órán át ez a megyünk,egy-két gombot nyomkodva harcolgatunk,ajtós feladvány..majd megyünk,egy-két gombot nyomkodva harcolgatunk,ajtós feladvány?

Később amúgy egy 5-öst meg fog érni azért nekem is..De azért én nem vagyok úgy el-alélva tőle..
Ez a stílus pontosan ezt követeli, ezt várjuk tőle. A God of War a története miatt érdekes, nem feltétlenül az irányítása miatt. mosolygó smiley Egyébként eléggé leegyszerűsítetted, ennyire azért nem könnyű! röhögő smiley

De persze, így is lehet nézni, nincs benne annyi extra vagy újdonság hogy most ettől eldobd a hajad.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

6 éve, 6 hónapja és 6 napja

[Tiltott felhasználó!]

marco

6 éve, 6 hónapja és 8 napja

Yanez írta:
Az esélye megvan az év játéka címre, de azért ne felejtsük el, hogy lesz még itt Spiderman és főleg RDR2! Nagyon szoros a mezőny, aminek Mi játékosok, csak örülhetünk. mosolygó smiley
Ejj mindkettőt de várom! mosolygó smiley Nagyon kevés játékra van időm az elmúlt években de azokat mindig ilyenekre tartogatom, GTA, RDR, na meg ha végre tényleg jó Spidermant kapunk, azt sem hagyom ki.

A GoW eddig nálam kimaradt, de majd nyáron.. mosolygó smiley

válasz erre

totyak

6 éve, 6 hónapja és 8 napja

Ezzel a sorozattal is csúnyán le vagyok maradva. PSP-n játszottam vele, az nagyon tetszett, aztán valahogy PS3-on nem érzem a késztetést. PS4-em meg ugye nincs, szóval ez is kimarad egy darabig. Látszik rajta, hogy minőségi ugrás lesz, pedig már előző generáción sem volt piskóta.

válasz erre

Yanez

6 éve, 6 hónapja és 9 napja

Mordorer írta:
Ha ez nem lesz év játék akkor semmi! röhögő smiley Kegyetlen jó lett, azt már látom és rohadtul várom a 20-át! röhögő smiley
Az esélye megvan az év játéka címre, de azért ne felejtsük el, hogy lesz még itt Spiderman és főleg RDR2! Nagyon szoros a mezőny, aminek Mi játékosok, csak örülhetünk. mosolygó smiley

válasz erre

Mordorer

6 éve, 6 hónapja és 9 napja

Ha ez nem lesz év játék akkor semmi! röhögő smiley Kegyetlen jó lett, azt már látom és rohadtul várom a 20-át! röhögő smiley

válasz erre

Patrik94

6 éve, 6 hónapja és 10 napja

Meglepődnék ha nem lenne év játéka minden díjátadón. mosolygó smiley

válasz erre

adriano

6 éve, 6 hónapja és 10 napja

movi írta:
"mindez teljesen magyarul feliratozva csak remélem, hogy a magyar eladások meghálálják ezt a figyelmességet"
Egy személyes megjegyzés!
Azért szomorú ez számomra, mert nem hiszem, hogy a Sonynak olyan hatalmas költség a Magyar feliratot beletenni a játékba! A txt fájl megvan, csak a szöveget kell lefordítani, ennyi! Plusz a menü kb. 30-40 szó?
Mindeközben Európa környező országai, már évek óta alapból kapják. Én mindezért a magyarországi Sony képviseletet okolom! Hozták a magyar sémát! Ne fektessünk be semmit, keressünk sokat!
Félreértés ne essék, nagyon örülök a fordításnak, a játékot is előrendeltem! De azért mert a Magyar játékosokra nagy ívben tettek eddig, tisztelet a kivételnek, még nem fogok elalélni, hogy végre mi is megkapjuk azt, ami a környező országokban alap dolog évek óta! És hadjuk az eladási rátát, ne mondja senki, hogy a pl. Horvátok, Lengyelek több játékot vesznek, mint a Magyarok!
Van benne igazság, amit írsz, de általában sajnos tényleg a piac méretével indokolják, hogy mit honosítanak és mit nem :/ Annyit még hozzáfűznék, hogy pl. a lengyelek valóban sokszor kapnak ilyet, de ők nem a legjobb példa, mert sokkal nagyobb ország nálunk vagy akár a cseheknél, akik egyébként szintén nagyon ritkán kapnak, kb. annyiszor mint mi. A lényeg hogy örüljünk az ilyennek, és reménykedjünk hogy minél több lesz mosolygó smiley

válasz erre

movi

6 éve, 6 hónapja és 11 napja

"mindez teljesen magyarul feliratozva csak remélem, hogy a magyar eladások meghálálják ezt a figyelmességet"
Egy személyes megjegyzés!
Azért szomorú ez számomra, mert nem hiszem, hogy a Sonynak olyan hatalmas költség a Magyar feliratot beletenni a játékba! A txt fájl megvan, csak a szöveget kell lefordítani, ennyi! Plusz a menü kb. 30-40 szó?
Mindeközben Európa környező országai, már évek óta alapból kapják. Én mindezért a magyarországi Sony képviseletet okolom! Hozták a magyar sémát! Ne fektessünk be semmit, keressünk sokat!
Félreértés ne essék, nagyon örülök a fordításnak, a játékot is előrendeltem! De azért mert a Magyar játékosokra nagy ívben tettek eddig, tisztelet a kivételnek, még nem fogok elalélni, hogy végre mi is megkapjuk azt, ami a környező országokban alap dolog évek óta! És hadjuk az eladási rátát, ne mondja senki, hogy a pl. Horvátok, Lengyelek több játékot vesznek, mint a Magyarok!

válasz erre

Direktor

6 éve, 6 hónapja és 12 napja

Az a **** ezzel a teszttel hogy most még jobban várom mint eddig. röhögő smiley Nekiesek megjelenésig a harmadik résznek. mosolygó smiley

válasz erre

VaPe

6 éve, 6 hónapja és 13 napja

De fura Kratos ebben a szinte mell?k szerepben. mosolygó smiley

Nem hiszem hogy túl fogja múlni nálam a harmadik részt, nálam az nagyon epikus. De azért nagyon várom.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
God of War (2018)
5.690 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja