Call of Duty: WWII teszt

2017. november 10.
75.3871
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én személy szerint nagyon régen vártam annyira játékmegjelenést, mint a jelen tesztalany esetében. A Sledgehammer Games első önálló fejlesztése, a CoD: Advanced Warfare révén bizonyította, hogy kiváló érzékkel tud a sorozathoz nyúlni, és leszállította nekünk a legjobb modern kori CoD-címet.
 


Most még nagyobb fába vágták a fejszéjüket: közel tíz év után visszahelyezték a szériát annak alapjához, az emberiség történetének eddigi legnagyobb fegyveres konfliktusához. A srácok ezúttal is megugrották a lécet, és összekalapálták nekünk - nem túlzás - a valaha megjelent legjobb Call of Duty-részt.

Az Activision tehát volt olyan végtelenül jó fej, és biztosított egy tesztpéldányt, én pedig szinte gyermeki lelkesedéssel vetettem rá magam. Már most muszáj elmondanom: néhány aprócska hibától eltekintve szinte tökéletes, végtelenül szórakoztató második világháborús FPS-ről van itt szó, a sorozat végre hazatért.

A küldetés, ami egyszerűen nem hiányozhat.

A küldetés, ami egyszerűen nem hiányozhat.


Kezdjük is mindjárt az egyjátékos kampány bemutatásával. Történetünk hőse ezúttal Ronald "Red" Daniels közlegény lesz, akinek bőrébe bújva újra átálhetünk néhány jelentős történelmi eseményt és ütközetet, kezdve az elmaradhatatlan normandiai partraszállástól Párizs felszabadításán át Németország szövetséges megszállásáig. Dióhéjban: nem emlékszem, mikor volt utoljára ennyire szórakoztató és lebilincselő a Call of Duty.

Gyorsan jegyezzük azért meg, hogy nem vágja sutba és újítja meg teljesen a sorozatot, tényleg sokkal inkább a gyökerekhez való visszatérés az, amiről beszélünk. A nagymértékben szkriptelt küldetések és az úgymond csőben haladás akciójelenetről akciójelenetre itt is megvan, de a körítés egyszerűen frenetikus.

Ne a realizmust keressük, ez továbbra is a háború Hollywoodi verziója, néhány olyan akciójelenettel, amelyet talán maga Michael Bay is túlzónak érezne, cserébe viszont olyan látványos, hogy garantáltan a földön fogjuk keresni az állunkat egy-egy jelenet után. Amit itt elénk tesznek, az szinte a grafika szó újraértelmezése. A lerombolt városok, az esőáztatta, sáros erdők, a jéggé fagyott lövészárkok sose voltak még ilyen élethűek.

Akkor most lementek vagy lemenjek?

Akkor most lementek vagy lemenjek?


Szerencsére ez elmondható-sőt, legfőbbképpen elmondható-bajtársainkról is. Ma már nem meglepő módon hús-vér színészek kölcsönzik arcukat és hangjukat nekik, köztük Josh Duhamel, akit például a Transformers-sorozatból ismerhetünk. Az ő jelenlétük CoD: WW II egyik fő erőssége, igazi személyiségek, akik nagy mértékben elősegítik a beleélést a szokványos, de jól sikerült háborús történetbe.

Beszólásaik között sok az igazán vicces, klasszikus katona-duma, de ugyanakkor azt is borzongató látni, ahogy egyre idegesebbé és feszültebbé válnak, ahogy minél mélyebbre kerülünk a háborúban, minél messzebb az otthontól. Hatalmas pirospont értük a Sledgehammeres srácoknak.

Mint már említettem, a játékmenet nagyban hasonlít a már megszokott formulára. A modern kori részekhez képest azonban szerintem mindenképpen jó, hogy itt újra földhözragadtabb a küzdelem, nem tetszelgünk az egyszemélyes hadsereg szerepében, sőt. Társaink nem csak biodíszletet alkotnak, szükségünk is lesz rájuk, akció közben kérhetünk tőlünk lőszert, gránátot, és a legfontosabbat, az újfent visszatérő elsősegély-csomagot.

Indul a nászmenet.

Indul a nászmenet.


Ez utóbbi feltűnése volt az egyik azon kevéske dolog közül, amelyek nekem személy szerint nem igazán jöttek be. Gondoljatok bele, mennyivel realisztikusabb az öngyógyulásnál, hogy a háború kellős közepén vöröskeresztes csomagokat hajkurászunk, amitől szintén pillanatok alatt visszatérünk a félholt állapotból is? Szerintem semennyire.

Oké, igaz ami igaz, ez jótékony hatással van a (nem túl nagy) kihívásra, de mindenképp egy picit visszalépésnek érződik. Cserébe viszont jobban félünk attól is, hogy eltalálnak minket, és nem érezzük magunkat legyőzhetetlen szuperkatonának, csupán csak egynek a sok közül, akit bármikor meglőhetnek. Most hogy belegondolok, lehet, hogy mégis jó ez, a fene se tudja.

A rendelkezésre álló fegyverekről szerintem nem érdemes sok szót ejteni, mostanra valószínűleg mindenki tudja, hogy egy II. vh.-s stuffban mire lehet és kell számítani. Van itt Mosin-Nagant, Thomson, a Wehrmacht jól ismert fegyverei, lángszóró és minden akkori fegyó, amivel hatékony módon irthatjuk a fritzeket.

Ki kért tüzet?

Ki kért tüzet?


Megmaradt természetesen a CoD 3-ban bemutatkozott közelharc is, néha ilyenbe is bonyolódhatunk, quick-time eventek formájában. Ez változatlanul legtöbbször szkriptelt jelenetek keretében fordul elő, de legalább igaz rájuk az egész játék fő tulajdonsága, azaz hogy nagyon jól meg vannak csinálva.

A pörgős és szórakoztató akciót egy-két esetben lopakodós részek szakítják meg. Van, hogy például egy francia hölgyet irányítunk, aki németnek öltözve igyekszik maradandó károkat okozni az ellenségnek, vagy épp Daniels bőrében kell kijutnunk egy épületből, amit ellepett az ellenség. Ezek a szekvenciák sajnos kevésbé sikerültek jól, mint az akciók.

Hangulatosnak elég hangulatosak ugyan, viszont kiütközik rajtuk, hogy az AI még mindig nem a legokosabb, fél méterrel az őr mögött már simán elslisszolunk, és így tovább. Véleményem szerint némelyik elhagyható lett volna, de semmiképp sem vesznek le a játék értékéből, inkább amolyan szusszanások a folyamatos fegyverropogás közepette.

Hiába menőztök előtte, srácok, ez a csaj itt a tábornok barátnője.

Hiába menőztök előtte, srácok, ez a csaj itt a tábornok barátnője.


Nem akarok semmi rosszat mondani a kampányra, hiszen tényleg hatalmas játékélmény, de ha akarnék, akkor két dolgot hoznék fel. Az egyik az lenne, hogy az egész mondhatni most is klisékből építkezik.

Itt van minden, ami kötelező: a kihagyhatatlan tankos küldetés, repülők leszedése légvédelmi ágyúval, és a többi, de még egyszer mondom, itt a körítés az, ami kihagyhatatlanná teszi ezt a játékot az FPS-rajongóknak. A másik hiba, hogy a hat-hét órás játékidő elég rövidke, de ezt nem sorolom a negatívumok közé, hisz a CoD részeknél gyakorlatilag ez a megszokott.

Persze nyilván nem kell kidobnunk a játékot akkor sem, ha a szóló kampányt kivégeztük, van itt természetesen multi is, ami szintén nem vall szégyent. A jóságot nem is a klasszikus deathmatch- vagy domination-módokban kell keresnünk, ezek már csak olyanok, mint amire nagyjából számíthattunk, ilyesmik voltak a 2008-as World at War esetében is, tehát kicsit old school a feeling, de annyi baj legyen.

Ezt a városrészt mintha kissé elhanyagolták volna a közterületesek.

Ezt a városrészt mintha kissé elhanyagolták volna a közterületesek.


A térképek kérdése érdekes, egyrészt némely esetben jól ki lehet használni a környezetet, ami esetenként előnyt jelenthet tapasztaltabb játékosok ellen is, máskor viszont nagyon kedveznek a snipereknek. Ez néha idegesítő lehet, lehetett volna mit javítgatni rajta.

Ha túl elveszettnek éreznénk magunkat a harcmezőn a sok profi között, akkor van egy jó kis feature, ami segíthet a bajainkon. Ez az úgynevezett "Ösztön", azaz Instict, amelyet bekapcsolva a képernyő sárgásra váltva figyelmeztet minket arra, ha valaki célba vett minket. Ez a lehetőségek elősegíti, hogy egyenlő(bb) küzdelem folyjon a harctéren, ahogy az is, hogy a legjobb fegyverek közül sokat már kevés játékkal is unlockolhatunk, vagy épp ott figyelnek a kínálatban már a kezdet kezdetén is.

Van azonban egy új módunk is, az úgynevezett War Mode, és ez az, ami viszi a prímet. Ez teljesen olyan, mint a Battlefield-játékok Operations módja. Több fordulón keresztül tart a csapatok közti küzdelem, az egyik csapat megpróbál véghezvinni hadműveleteket, a másik pedig - micsoda meglepetés - próbálja ebben meggátolni. Erre a módra összesen három térkép áll rendelkezésünkre, de szerintem ez nagyjából elég is.

Pillanatok golyózápor előtt.

Pillanatok golyózápor előtt.


Végül, de nem utolsósorban: aggodalomra semmi ok, idén sem maradunk zombi mód nélkül, ráadásul itt a 2009-es Wolfensteint is jegyző Raven Software segített be a fejlesztésbe Meg is látszik rajta, ez is jobb lett, mint bármikor. A játékmenetéből adódóan most is kissé repetitív ugyan, de itt is segítségünkre siet a körítés, például Udo Kier vagy Ving Rhames képében, akik színészként szerepet vállaltak ebben az agymenésben.

A CoD: WWII tehát semmiben nem úttörő ugyan, de a bevált formulákat olyannyira profin alkalmazza és tálalja, hogy véleményem szerint lehetetlen csalódni benne. Aki szerette a CoD 2-t, vagy a World at War-t, és alig várta egy új II. világháborús FPS megjelenését, az ezt egyenesen imádni fogja. Mit is mondhatnék egyebet: ajánlom mindenkinek!

Call of Duty: WWII / Tesztplatform: PlayStation 4

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2017. november 03.
  • Ár: 5.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Gyönyörű grafika
  • Életszerű, kedvelhető karakterek
  • Folyamatosan pörgő akció
  • Új multi-mód
  • A megszokott klisékből építkezik
  • Változatlanul rövid egyjátékos kampány
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9
15 hozzászólás

Reichert Viktor

8 éve, 2 hónapja és 25 napja

Én is végigtoltam Hardon egyszer Ps4 Pron. A multiról annyit, hogy szerintem túl kicsik a pályák. Nagyobb mozgásteret kellet volna biztositani. Szerintem jó kis game lett.Ajánlom mindenkinek ,aki szereti a II-vhs játékot.Nagyából ennyi...

válasz erre

Árész

8 éve, 3 hónapja és 4 napja

Ejj, zombiesnél pont Lagarthát (Vikings, Setét Torony) alakító gyönyörű színésznöt nem említetted meg szomorú smiley am a tesztre én is ennyit adtam volna, kb, 8.8-*9.0.

Viszont a multiról és a zombiról igazán írhattál volna még dolgokat, ezek nagyon -nagyon felületesek lettek sajnos... de gondolom közbe szólt a határidő is röhögő smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 3 hónapja és 4 napja

Egy CoD alapból is jó pontokat kap, de úgy látom ez végre tényleg jól is sikerült. Engem már azzal megnyertek, hogy nem modern kiadás.

válasz erre

muki

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Gondoltam hogy jól fog sikerülni. Kemény. Multiról viszont tényleg írhatnátok még egy kicsit.

válasz erre

marco

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Yanez írta:
Egy játék tesztjét és pontozását tudtommal nem kéne, hogy befolyásolja a platform, hacsak nincs akkora gubanc, mint anno a pc-s Arkham Knight esetében.
Hogyne befolyásolná a platform, amin teszteli az ember. meglepett smiley Ha mondjuk PS4-en tolunk valamit, akkor nem feltétlenül szembesülünk az Xbox One-os bugokkal. Ezért van minden esetben feltüntetve a tesztplatform.

Itt mondjuk (nagyon ritka egyébként) két platformon is rá tudtunk látni a játékra, ami sokban képes befolyásolni a vélemény nyilvánítást, ettől függetlenül a teszt végül a PS4 verzió alapján kapott értékelést.

Adriano elég objektív az esetek nagy részében, nem tudom itt magával ragadta-e a hév röhögő smiley, de nem hiszem, mert megvannak a pontozási kritériumaink, amit azért általában sikerül is betartani. Én a PC-s verzió alapján kicsit más pontot adtam volna, de az összpontszám talán ugyanerre jönne ki. Talán 8.8-ra.

válasz erre

Yanez

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

marco írta:
Attól érezheted így hogy valószínűleg te egy platformon játszottál. Nálunk viszont pörgött PS4-en és PC-n egyszerre, és kurvára jó lett mindkettőn röhögő smiley (azért ez ritka) - igaz a teszt végül a PS4 verzióból készült.
Egy játék tesztjét és pontozását tudtommal nem kéne, hogy befolyásolja a platform, hacsak nincs akkora gubanc, mint anno a pc-s Arkham Knight esetében.

válasz erre

Direktor

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

9 pontot kicsit erősnek érzem, bár tény hogy ha nekem kéne pontozni akkor is valahol 8.5 - 8.9 között lenne, mert tényleg az eddig legjobb CoD. Nagyon jól tették hogy a II világháborút választották!

válasz erre

marco

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Yanez írta:
Fúú de elfogult lett ez a teszt!!! Nagyon élvezetes az írás, ezért jár a pacsi, de annyira szubjektív, hogy torokhártyagörcsöt kaptam. A Wolfi 2-nek, mint fps akkor legalább 11 pontot kéne kapnia. mosolygó smiley Jó játékot kívánok mindenkinek!
Attól érezheted így hogy valószínűleg te egy platformon játszottál. Nálunk viszont pörgött PS4-en és PC-n egyszerre, és kurvára jó lett mindkettőn röhögő smiley (azért ez ritka) - igaz a teszt végül a PS4 verzióból készült.

válasz erre

Yanez

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Fúú de elfogult lett ez a teszt!!! Nagyon élvezetes az írás, ezért jár a pacsi, de annyira szubjektív, hogy torokhártyagörcsöt kaptam. A Wolfi 2-nek, mint fps akkor legalább 11 pontot kéne kapnia. mosolygó smiley Jó játékot kívánok mindenkinek!

válasz erre

adriano

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

5t3v3nk3 írta:
Nem tudom Adriano. BF1-et játszottad már? röhögő smiley
Játszottam persze, az is van legalább ilyen jó, főleg a hazudós katona küldetése röhögő smiley

válasz erre

adriano

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

Mordorer írta:
Húúúú ahogy olvastam már éreztem hogy nagy ajánlás lesz a végén! röhögő smiley Rohadt jó teszt, gondolom rajongó vagy te is! röhögő smiley
Köszönöm, örülök ha tetszett: mosolygó smiley Az lennék jaja, de azért igyekeztem objektív maradni...mondjuk lehet a végeredményen nem látszik röhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

8 éve, 3 hónapja és 5 napja

[Tiltott felhasználó!]

12a(z) 2 -ből
Call of Duty WWII
5.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljarDAVE profiljaBotyi profilja