Várható volt ugyanis egy erőteljes visszaesés, ez jelen esetben pedig 16 százalékos csökkenést jelent például idén a vén kontinens túlsó felén az előző év utolsó negyedéhez viszonyítva.
Habár ebben a számban azért gyaníthatóan vastagon benne van az ünnepi időszak magasabb forgalma, a visszaesés túl drasztikus ahhoz, hogy ezt mindössze ezzel lehessen magyarázni.
Az okok között említhető például, hogy az utóbbi néhány hónapban kevesebb innovatív újdonság jelent meg a mobiltelefonok piacán, mint a korábbi időszakban. A másik indok pedig az lehet, hogy a szolgáltatók igyekeznek minél hosszabb lejáratú kontraktust kötni ügyfeleikkel, így értelemszerűen kevesebbszer kerül sor cserére, mint korábban.
Ami a gyártók szerinti piaci részesedést illeti továbbra is a Nokia vezet közel 40 százalékos piaci részesedésével a globális statisztikákon, második helyen a Samsung áll, még a Motorola immár lecsúszott a dobogóról, és csak az ötödik helyet birtokolja az LG, illetve a Sony Ericsson mögött.