Ezzel az utóbbi másfél esztendő legjobb eredményét könyvelhették el a piac szereplői, és megállni látszik a kereslet növekedésének csökkenése. Az előző évhez viszonyítva 2007-ben összesen volt 20 százalék körüli a növekedés, az elmúlt három hónap eladásai azonban derűs jövőképet festenek a gyártók és a forgalmazók elé.
Bármilyen megdöbbentő egy európai ember szemével nézve, állítólag a föld lakosainak kb. negyede-ötöde még soha nem használt telefont. A növekedés leginkább annak betudható, hogy a gyártók újabb piacokat néztek ki maguknak, s miután a fejlődő, de leginkább a fejlett országok leginkább állóvízhez hasonlíthatók az előző néhány évhez viszonyítva, addig máshol még luxuscikk a mobiltelefon, és egyre nagyobb a kereslet rá.
A két éllovas a finn Nokia, illetve a Samsung, amely széles termékpalettájának és folyamatos megújulásának hála komoly növekedést tudott ezúttal is elkönyvelni. A további sorrendben következő Motorola és a Sony Ericcson már jóval kisebb növekedést tudhat magáénak. A legnagyobb keresletnövekedés jelenleg a legalsó, illetve a legfelső kategóriában tapasztalható.