A DRM-el védett játékokat a kalózok ugyanúgy feltörték, aki akarta ugyanúgy letöltötte illegálisan, akik pedig beruháztak rájuk szépen befürödtek, hol a korlátozott telepítés számmal, hol a telepítés nehézségeivel. Szerencsére még vannak kiadók és fejlesztők a világon, akik tudnak értelmes és emberi megoldásokat találni egy másolásvédelemre úgy, hogy arra egy vásárló és egy rajongó is rábólintson.
Rengeteg játék az utóbbi időben az úgynevezett titkosított másolásvédelemmel jelent meg. Hétpecsétes titok alatt voltak őrizve ezek az információk, ami csak a megjelenés után szivárgott ki. Neveket direkt nem említenénk, de volt rá példa szép számmal. A Relic és a THQ közös gyermekének nevezhető Dawn Of War 2 a frissen felröppent hírek szerint nem fog ilyen drasztikus módszerekhez folyamodni. Eszük ágában sincsen a telepítések számát korlátok közé zárni, egy emberi megközelítésben szeretnék tálalni játékuk másolkásvédelmét, ami nagy valószínűséggel valamilyen internetes regisztráción fog alapulni.
Első hallomásra nagyon is jól hangzik, látszik, hogy vannak még értelmes emberek ezen a bolygón, akiket nem csak a pénz hajt, hanem a játékosok érdekei is. A THQ szerint, aki eredeti játékokat vett, az ezután is tartani fogja magát ehhez a jó szokáshoz, viszont ők szeretnék extra dolgokkal is rávenni a rajongókat az eredeti lemez megvásárlására, amik közt találhatunk majd különböző extra online tartalmakat vásárlócsalogatásként. Tetszik ez a hozzáállás. Ha a Rockstar fele ennyit törődött volna a GTA 4 PC-s verziójának másolásvédelmével és nem a pénz hajtotta volna őket, talán egy tökéletes játékot kaphattunk volna... Bízzunk benne, hogy a Dawn Of War 2 esetében igaz beszédet hallhattunk. Jövő nyáron kiderül!