Nem csoda, hisz mástól sem tartunk kevésbé, mint hogy egy olyan neves és öntudatos fejlesztőgárda, mint a Valve, elkezdjen visszafelé kacsintgatni: ez a megcsappant ötletek elsődleges tünete lehet. Aggodalomra azonban semmi ok, Newell ugyanis nem sokra rá hozzátette, fő profiljukat nem a múlt újra és újra átélése alkotja.
A közelmúltban Newell-nek feltették a kérdést, tartalmazna-e a játék modern átdolgozása valami olyat, amint anno 98-ban nem tudtak megvalósítani.
"Nem, azt hiszem, csak új dolgokkal állnánk elő" - mondta. - "Mármint, úgy vélem, már sokkal jobb játékfejlesztő vállalat vagyunk, mint annak idején voltunk. Nagyszerű volna egy remake-et készíteni."
Erick Johnson (ugyancsak a Valve-tól) mosollyal nyugtázta a dolgot:
"Megnevettet, ha csupán erre gondolok."
"Töméntelen mennyiségű lehetőséget rejt a dolog" - folytatta Newell. - "Azt hiszem, megpróbálnánk újítani. Tudják, vicces erre gondolni, de általában kifizetődöbb haladni előre, mintsem a múltban turkálni."
Jó kedélyű Johnsonunk ehhez mindösszesen annyit fűzött hozzá, hogy az a bizonyos "Stukabat" valószínűleg ezúttal sem válna be. (Ehhez tudni kell, hogy a Stukabat egy az első részbe szánt repülő gyíkféleség lett volna, azonban végül csak a későbbi módokban valósították meg.)
A Half-Life 3-mal kapcsolatban is szegeztek kérdéseket a párosnak, de kitérő válaszokon kívül másra nem futotta tőlük.