Most azonban egy olyan ötlettel álltak elő, amely határozottan szimpatikus, és akár életképes is lehet: futtassunk Direct3D 10-et és 10.1-et processzorokon! Mindezt a WARP (Windows Advanced Rasterization Platform) névre keresztelt megoldás teszi lehetővé, amely kellően jól boldogul hardveres 3D gyorsítókártya nélkül is.
A Microsoft állítja, hogy a WARP támogatni fogja a Direct3D 10-ben és 10.1-ben megtalálható összes fícsőrt, olyanakat is, mint a 8x-os multi-sampled anti-aliasing, anisotropic filtering és az összes opcionális textúra formátum. És a legszebb az egészben, hogy már egy 800MHz-es CPU is elég hozzá, ráadásul nem szükséges az MMX és az SSE megléte sem, bár egy többmagos, SSE 4.1-el megtámogatott rendszeren jóval nagyobb teljesítményt csikarhatunk ki belőle.
Természetesen esélye sincs, hogy mai csúcs videokártyákat megszorítsa, de az Aero felület futtatására bőven elegendő lehet. A Microsoft végzett egy rövid tesztet, amelyben a Crysis vizsgálgatták 800x600-as felbontásban, legalacsonyabb grafikai beállítások mellett. Egy nyolcmagos Core i7-es rendszerből átlagosan 7,36 fps-t hoztak ki, ami több, mint az Intel DX 10 kompatibilis integrált kártyáján elért 5,17 fps.
Az ATi és az Nvidia fejesei tehát továbbra is nyugodtan aludhatnak, nem fenyegeti újabb szereplő piaci pozíciójukat, de a komoly grafikai igényekkel nem rendelkező felhasználók körében sikereket érhet el a WARP.