Az Electronic Arts mindenkit meglepett, amikor 2008 végén két új franchise-t is a piacra dobott.
Az amerikai kiadó valószínűleg nem bánta meg a döntését, hiszen mind a Mirror's Edge, mind a Dead Space jó pontokat szerzett a kritikusoknál, és noha egyiket sem kapkodták el több millió példányban, az eladási adatokra sem lehetett komolyabb panasz. Kettejük közül a stúdió egyértelműen a Visceral Games remekében, a Dead Space-ben, látta a nagyobb lehetőségeket, ugyanis előbb egy animációs filmmel (Dead Spce: Downfall), majd egy Wii-s kivetüléssel (Dead Space: Extraction) építgette a franchise-t.
Az igazi, teljes értékű folytatás bejelentésére egészen pár hónappal ezelőttig kellett várni, az eddigi anyagok alapján azonban mindenképpen érdemes lesz még kiböjtölni a januárig hátralévő heteket is. Az Electronic Arts már a második rész pénzelésével kinyilvánította, hogy nem mond le a jól csengő márkanévről, most pedig az is kiderült, hogy nem csak egy videojátékot terveztek Dead Space címszó alatt a piacra dobni a közeljövőben. Decemberben érkezik a mostanában divatos képregényes feldolgozás, amely a Dead Space Salvage nevet kapta. Ez még semmi, hiszen a cég egy újabb animációs filmre is megbízást adott, amely 2011 januárjára gyümölcsözik meg, Dead Space Aftermath címen.
A képregény az IDW gondozásában fog megjelenni, és egy csoportról szól, amelyik az elhagyatott Ishimurára látogat, hogy ott szerencsétlenségükre a halálos szörnyekkel és a Government ügynökeivel fussanak össze. A film szintén központi szerepet szán a Governmentnek, amely egy csapatot küld az Aegis VII katasztrófa helyszínére, méghozzá azzal az alávaló tervvel, hogy kitegye őket a Marker kristályok hatásának, jelentsen bármit is ez.