A hír először pletykaként merült fel a Kotaku jóvoltából, akik a fejlesztés leállítása mellett rávilágítottak arra, hogy törlődött a játék minden közösségi oldala, átalakult a hivatalos honlap, mindezen túlmenően pedig egyrészt régóta nem hallottunk már az alkotásról, másrészt pedig a Microsoft sem említette azt mostanság egyetlen tervezetében sem.
A redmondi óriás nem sokkal a pletykák kiszivárgását követően egy hivatalos közleményben erősítette meg, hogy gondos mérlegelés után a Microsoft Studios úgy döntött, hogy leállítja a Scalebound fejlesztését, de magyarázat helyett csak annyit tudtak kinyögni, hogy keményen dolgoznak azon, hogy az idei évet emlékezetessé tegyék olyan alkotásokkal, mint a Halo Wars 2, a Sea of Thieves, a Crackdown 3 és a State of Decay 2.
Mivel a rajongókat nem hagyta nyugodni, később Phil Spencer a Twitteren kiemelte, hogy nehéz döntést hoztak, de úgy véli, hogy a végeredmény tekintetében ez még mindig jobb az Xbox One-játékosoknak, mintha a megjelenés után kellene kiábrándulniuk.
A Scalebound egyébiránt a Platinum Games akciójátéka volt, amelyben egy vagány főhős oldalán sárkányháton lovagolva akciózhattunk, és sokak számára az Xbox One egyik legkülönlegesebb exkluzívát jelentette, így világszerte bizonyára sokan csalódottak.
@TiC_Podcast Difficult decision, we believe result is better 4 Xbox gamers, still disappointing. Im confident in 17 lineup thats our focus
? Phil Spencer (@XboxP3) 2017. január 9.