Tv-reklámok a neten

2004. február 06.
1.6371
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hírblock profilja, adatai
Hírblock
Az internethasználóknak könnyen lehet, hogy hozzá kell majd szokniuk tv-reklámok megjelenéséhez a weboldalakon, amennyiben a jelenlegi, jelentősebb amerikai site-okon folyó kísérletek sikerrel járnak.

Az új, mozgóképes hirdetések 15 weboldalon, köztük az MSN-en, az ABCNews-on, a Pepsién és a Hondáén lesznek majd láthatóak 5 héten keresztül, a Unicast nevű, online reklámkészítőket tömörítő szervezet és a Microsoft szoftveróriás együttműködésének köszönhetően.

A világháló kommercializálódásával párhuzamosan a legtöbb ember hozzászokott már a kéretlen reklámok kiszűréséhez, a bizonyos weboldalakra való rákattintáskor véletlenszerűen megjelenő, félperces tv-reklámokat viszont jóval nehezebb lesz figyelmen kívül hagyni, mint az eddigieket. Márpedig a Unicast Video Commercial reklám egy teljes képernyőt betöltő, 30 másodperc hosszúságú, 2 MB-nyi minőségi mozgóképet lejátszó szabvány, amely független az adatátviteli sebességtől. A formátum a Microsoft Media 9-es sorozaton alapszik és a Unicast szabadalmaztatott tömörítési eljárását használja.

A Unicast szerint egyébként a szabvány hatalmas előrelépés az internetes hirdetők számára. Szerintük a mozgóképes hirdetések megjelenése csökkenteni fogja a reklámok mennyiségét, hiszen a magukat a hirdetésekből fenntartó ingyenes oldalak nyilván inkább a többet kínáló, mozgóképes hirdetőktől fogják beszedni a számszerűen kevesebb reklámért ugyanazt az összeget. A cég képviselőjének az a véleménye, hogy az újfajta reklámok eleinte talán túlságosan zavaróak lehetnek, ám a jelenséghez előbb-utóbb hozzá kell majd szoknunk, éppúgy, mint a tv-műsorokat időnként megszakító reklámokhoz, amelyek átlagosan a műsoridő közel egyötödét teszik ki.

Más elemzők szerint azonban egyáltalán nem biztos, hogy a tv-reklám jellegű netes hirdetések sikeresek lesznek, hiszen könnyen meglehet, hogy a felhasználók túlságosan tolakodónak fogják őket találni. A reklámok összmennyisége ugyan valóban csökkenhet általuk, viszont nem biztos, hogy jó ötlet egy sok embert bosszantó dolgot egy még bosszantóbbra cserélni. Rámutatnak arra is, hogy a weboldalak közötti gyors, zavartalan mozgás alapvetően fontos a felhasználók számára, így egyáltalán nem volna meglepő, ha sokaknak nem tetszenének az olyan típusú hirdetések, amelyek ezt valamilyen módon megzavarják.
1 hozzászólás

Aidon Assassin

13 éve, 5 hónapja és 1 napja

Lol http://www.youtube.com/watch?v=h6CcxJQq1x8

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja