Az, hogy ezt mégsem tesszük meg, talán már jelzi, érdemes némi figyelmet szentelni az alkotásnak. Ezt pedig elsősorban a koncepciójával sikerült kivívnia, amely meglehetősen figyelemreméltó, ráadásul mostanság igencsak közkedvelt. A Fallen Earth egy poszt-apokaliptikus világot tár elénk, amely az amerikai Grand Canyon vidékén terül el. Az emberiség természetesen a kipusztulás szélén áll, a vidékeket veszedelmes lények és mutánsok járják, így csak a legtökösebb legények mozdulnak ki a két megmaradt városból, Hoover Dam Garrisonból és Grand Canyon Province-ből.
Hosszú évek munkájának beérett gyümölcsét szeptember 8-án tervezték leszüretelni a fejlesztők, amikor is megnyitották volna a játék kapuit a széles tömegek előtt. Gyorsan kiderült, hogy ezt nem lesznek képesek megvalósítani, éppen ezért 1 héttel, szeptember 15-re elcsúsztatták a nagy eseményt. Most azonban úgy döntöttek, hogy még pár napnyi előkészület nem fog megártani a produktumnak, ezért a játék hivatalos üzenőfalán közölték, hogy további 1 hét türelmi időt kérnek, mivel szeptember 22-én röccentik be a szervereket. A miértekről Jessica Orr, termékmenedzser nyilatkozott: "Elsősorban arra fókuszálunk, hogy annyi fan számára elérhetővé tegyük a Fallen Earth-öt, amennyi számára csak lehetséges. Dolgozunk a megoldáson, amely már közel áll a megvalósuláshoz, és egyszerűen több időre van szükségünk."