A döntés mögött a T-Online ügyfeleinek érdekeit szolgáló szempontok húzódnak meg, hiszen az érintett előfizetők letöltési adatforgalma az átlagos havi 4-8 gigabytehoz képest elérte a havi 170-540 Gigabyte-ot. Ez napi 1900-6000 darab zeneszám, vagy akár 25 darab film letöltésére elegendő egy hónapon át- juttatta el álláspontját közleményben szerkesztőségünkhöz a T-Online.
A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A T-Online Magyarország napokban tett lépése - amely szerint 50 előfizetőjének kénytelen volt felmondani - ezért álláspontunk szerint sem jogi, sem etikai szempontból nem kifogásolható - ítéli meg a kialakult helyzetet a szolgáltató, majd folytatja:
"A T-Online annak érdekében, hogy az internet elterjedését elősegítse azzal is, hogy árait csökkenti, 2005 februárja óta a távközlési szolgáltatótól a nagykereskedelemben forgalomarányos elszámolás alapján vásárolja a szolgáltatást. A T-Online ajánlatai a tömeges igények kiszolgálására lettek alapozva és az ár is eszerint került megállapításra.
A T-Online maga is úgy gondolja - és ezért az elmúlt években termékkínálatát is úgy alakította - hogy az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak felé mutat (online zeneletöltés, filmletöltés, televíziós tartalmak használata, stb.). Azonban az érintett 50 felhasználó átlagos napi adatforgalma 1900-6000 darab zeneszám, vagy napi akár 25 darab film letöltését feltételezte, amely korántsem mondható átlagos multimédiás használatnak.
"A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, és arról sincs szó hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést. A lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak, mondta el Simó György a T-Online vezérigazgatója.
Minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben - a többi ügyfél érdekében - kénytelen volt ezzel a jogával élni. Az érintett ügyfelek még hatvan napig vehetik igénybe a szolgáltatást, ahogy az a szerződési feltételekben szerepel, így a hosszú felmondási idő egyben előzetes figyelmeztetésnek is felfogható és elegendő időt hagy arra, hogy az érintettek felhasználói szokásaiknak megfelelő szolgáltatást válasszanak."