A Sony Japánban még tavaly december végén piacra dobta a népszerű terméket, az Egyesült Államokban pedig nemrégiben, március 24-én hozta forgalomba. Mindkét piacon igen nagy a kereslet a készülék iránt; a gyártó szerint mostanáig mintegy másfélmillió darabot értékesítettek belőle a két érintett területen.
Az eredeti menetrend szerint Európában is március végén kellett volna megjelennie a PSP-nek, a Sony-nál azonban mindenképpen el akartak kerülni egy esetleges áruhiányt Észak-Amerikában, ezért inkább bizonytalan időre elhalasztották a forgalmazást az öreg kontinensen.
A szeptember elsejei dátum azt jelenti, hogy a Japán bemutatkozás után jó 9 hónappal juthatunk csak hozzá a játékgéphez. Ráadásul itteni ára 249 euró lesz, ami jóval több a 249 dolláros (192 euró) amerikai árnál, ezt azonban a Sony a magasabb forgalmi adóval indokolta. A konkurens Nintendo DS eközben már kapható Európában, sőt az amerikai piacon is sikerült időben valamivel megelőzniük a PSP-t. A Nintendo korábban azt közölte, hogy március végéig ötmillió darabot szeretne eladni a készülékből világszerte, azt azonban, hogy ez sikerült-e vagy sem, egyelőre nem közölték.