Egy brit fogyasztóvédelmi csoport most cselekvésre szánta el magát. Az Ofcom Consumer Panel szerint az első hallásra kecsegtető ajánlatokkal könnyen pórul járhatnak a vásárlók. Ennek oka, hogy a szolgáltatók általában maximális feltöltési és letöltési sebesség szerint reklámozzák hozzáféréseiket. Talán senki sem tart attól, hogy túl gyors lesz internetkapcsolata, így ez a metódus inkább a szolgáltatók érdekeit szolgálja, nem annyira a világos tájékoztatást.
Az Ofcom vizsgálatai szerint jellemző adat, hogy a meghirdetett sebesség mindössze harmada érhető el a gyakorlatban. A fogyasztóvédelmi csoport azonban nem háborút indít a szolgáltatók ellen, hanem együttműködést ajánl nekik a valóban tarthatatlan helyzet megváltoztatására, másrészt a szabályzók átszabásának lehetőségét is felvetette. Szerintük a nemzeti reklámszövetségeknek kellene önkorlátozó lépésekre felhívniuk a szolgáltatókat. A cél az átlátható, valós adatok biztosítása az előfizetők számára, hogy ezek tudatában hozhassák meg megalapozott vásárlói döntéseiket.
Természetes, hogy egyetlen szolgáltató sem garantálhatja, hogy a világháló váratlan események hatására nem lassul egy adott sebességérték alá, ám jellemző adatforgalmi adatokkal kiegészíthetnék tájékoztatásukat. Egy másik fontos lépés lenne a fogyasztók védelmében, hogy a jellemzően egy-két éves hűségnyilatkozatok alól felmentést kaphassanak, és feltételek teljesítése nélkül átszerződhessenek egy másik szolgáltatóhoz, ha kiderül, hogy a megadott maximális érték ugyan igaz, de a jellemző hozzáférési sebesség lényegesen és jellemzően elmarad az elvárhatótól.
Tény, hogy a részletek kidolgozása még hátravan, és lehet, hogy éppen ebben rejlik majd a lényeg, ám az is igaz, hogy az internet fejlődésével kissé avíttasnak tűnik egy olyan szerződési forma, ahol a vásárláskor leginkább csak azt garantálják, hogy nem ér majd minket pozitív csalódás, ám az egyéb garanciákat nem említik meg a reklámkampányok során.