Square Enix: Vége az egykonzolos dominanciának

2008. november 21.
1.6561
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
A Square Enix multiplatformos korát éli, nem különben a konzolos piac, hiszen véget ért egy éra, a PlayStation 2 abszolút dominanciájának kora, ezért a legtöbb fejlesztő áttért a szélesebb terjesztési csatornára, a profit maximalizálása érdekében.
 

Ma már nem jövedelmező egyetlen paltformra szoftvert fejleszteni, a kurrens generációban, ezért a Square Enix sem tart ki tovább a Sony mellett, nincs kedvenc konzoljuk, állították pár nappal ezelőtt.

Most pedig megjött a "hivatalos" indoklás is, amely sok újdonsággal nem fog szolgálni, mégis érdemes tudomásul venni a tényeket. John Yamamoto, a japán szerepjáték kreátor amerikai fejese elmagyarázta, hogy leáldozott az egykonzolos dominancia korszaka, a PlayStation 2 nyugdíjaztatásával egy sokkalta megosztottabb uralkodási időszámítás vette kezdetét.

Jelenleg mindhárom gyártó masinája kiválóan teljesít - vallják a platform holderek - , a Nintendo Wii-vel az élen, majd a Microsoft és végül a Sony következik. Ebben a körben eddig a PlayStation 3 a sereghajtó, így a Square Enix support-ja is alább hagyott, mivel fontos számukra a profit, így azt igyekeznek multiplatform címekkel a maximális mértékig feltornászni.

A két HD konzol mellett a PC is erős szerepet játszik az üzleti stratégiájukban. Alkalmazkodni kellett egy új üzleti modellhez és ők megtették, ahogyan sok más japán fejlesztő is, lásd például a Capcom. A Final Fantasy VII, VIII, IX, X, és XII mind-mind PlayStation/PlayStation 2 exkluzívok voltak konzol fronton, mert az adott periódusban nem igazán volt méltó riválisa a Sony platformjainak.

Ez már a múlté, a por belepte, éljen a multiplatform megközelítés, mert abban a van vaskos profit, vallja a Square Enix és valóban jó úton járnak, más kérdés, hogy ezt az adott körök nem feltétlenül nézik jó szemmel. A fanboy csoportokra célzunk, igen.
10 hozzászólás

Lac

17 éve, 11 hónapja és 20 napja

Jajaröhögő smiley Mindenesetre én maradok a PC-nél, ha pedig konzol, akkor egyértelműen Wiiröhögő smiley

válasz erre

FutuRetrO

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Lac írta:
Igaz kolléga, tényleg nem voltam képberöhögő smiley Számomra van konzol és PC. Azt nem vágtam eddig, hogy különbség is van a két masina közt - mármint erősségbenmosolygó smiley
Pedig bőven vannak. Az Unreal Engine 3 is ugye eleve egy PC-s jellegű közegre épített fejlesztői grafikus motor, ami az Xbox 360 PC-s architektúrájának nagyon ízlik, de egy teljes mértékben egyedi felépítésű PlayStation 3 már koránt sem szereti. Bonyolult dolgok ezek.

válasz erre

Lac

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Na látom nagyon érthető voltam...röhögő smiley A végén a két fő konzoltípus - PS3 vs. X360 - közti különbségre gondoltam.

válasz erre

Lac

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Igaz kolléga, tényleg nem voltam képberöhögő smiley Számomra van konzol és PC. Azt nem vágtam eddig, hogy különbség is van a két masina közt - mármint erősségbenmosolygó smiley

válasz erre

FutuRetrO

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Ryo san írta:
Itt nem erről van szó,hanem arról hogy soha nem fog egy játék úgy kinézni ha multi, mintha kizárólag egy gépre lenne fejlesztve az alapoktól.És az az igazság hogy én néha sajnálom is a játékokat a másik gépestől mert nem érdemlik meg.Egy példa:A boxos közönség agyba főbe ócsárolja a Last Renmantot,/de ide bármi más japán rpg-t is írhatnék/hogy ****s,idióta karakterek,gyerekes kinézet stb.
Érdekes módon a Gears agyontuningolt kőagyú katonái viszont nagyon "trendik".
De mondhatnék példát a másik oldalról is(mindaddig rossz volt az Oblivion is a ps3-as arcoknak amíg meg nem jelent a gépükre)
Azért vettem meg mind a két gépet hogy a legjobb exkluziv játékaikkal játszhassak,de ha ez lesz a tendencia hogy csak a pénz számít a játékos meg le van tojva keserves idők jönnek az igazi játékosokra.
Bár már itt is vannak ezek az idők.Kedvenc mumusommal ki tudnának üldözni a világból/ala Wii/hiszen olyan szinten gyalázza a játékvilágot hogy már nevetséges,bár sírni tudnékmeglepődött smiley
Tessék, és még nem egy vonalon mozgunk, mi? mosolygó smiley Szép volt Ryo san, mélységes egyetértésem.

válasz erre

Lac

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Nekem a Wii tök szimpi. Eddig egyszer próbáltam, de akkor az irányítása miatt nagyon bejöttröhögő smiley

válasz erre

FutuRetrO

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Rambo írta:
Ezt én sem értettem soha, engem egyáltalán nem zavar, hogy az FFXIII multi cím lesz (max. ha a Ps3 verzió rovására megy).
Viszont mostanában a Square mintha inkább az X360-at támogatná, a Ps3-at meg hanyagolja, ezért nem értem a mostani nyilatkozatukat. wtf smiley
Pedig világos. Az Xbox 360 világszinten jobban áll, ezért jobban figyelnek rá, plusz könnyebb, ezáltal olcsóbb is programozni, de nem csak arra, jönnek PlayStation 3-as anyagaik is, bár arra exkluzívok nem nagyon. Lac. Minden generációban eltérő képességű masinák vannak, így azok a játékok, amelyek az alapoktól multiplatform anyagok, általában nem használják ki az erősebb gép adottságait. Nem szokás teljesen külön fejleszteni őket, az egyik mindig portolás lesz, ezért a minőség rovására megy. Nézd csak meg a multiplatform kritikákat. Rendre az Xbox 360-as verziók jöttek ki jobban. Másrászről pedig látszik, hogy nem teljesen a konzol vonalon mozogsz, hiszen akkor tudnád, hogy exkluzívokra azért van szükség, hogy az adott gép életben maradjon. Veszel PlayStation 3-at Metal Gear Solid 4-ért és MotorStorm: Pacific Rift-ért. Ha ezek multik lennének, akkor beérnéd egy jóval olcsóbb Xbox 360-nal is, de mivel azon is vannak exkluzívok, megveszed például a Gears Of War 2-ért és a Fable II-ért. Mindegy, ebbe nem folyok bele. Konzolos elhivatottnak lenni egy-egy gép irányába létező jelenség és cseppet sem ritka.

válasz erre

Ryo san

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Itt nem erről van szó,hanem arról hogy soha nem fog egy játék úgy kinézni ha multi, mintha kizárólag egy gépre lenne fejlesztve az alapoktól.És az az igazság hogy én néha sajnálom is a játékokat a másik gépestől mert nem érdemlik meg.Egy példa:A boxos közönség agyba főbe ócsárolja a Last Renmantot,/de ide bármi más japán rpg-t is írhatnék/hogy ****s,idióta karakterek,gyerekes kinézet stb.
Érdekes módon a Gears agyontuningolt kőagyú katonái viszont nagyon "trendik".
De mondhatnék példát a másik oldalról is(mindaddig rossz volt az Oblivion is a ps3-as arcoknak amíg meg nem jelent a gépükre)
Azért vettem meg mind a két gépet hogy a legjobb exkluziv játékaikkal játszhassak,de ha ez lesz a tendencia hogy csak a pénz számít a játékos meg le van tojva keserves idők jönnek az igazi játékosokra.
Bár már itt is vannak ezek az idők.Kedvenc mumusommal ki tudnának üldözni a világból/ala Wii/hiszen olyan szinten gyalázza a játékvilágot hogy már nevetséges,bár sírni tudnékmeglepődött smiley

válasz erre

Rambo

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Ezt én sem értettem soha, engem egyáltalán nem zavar, hogy az FFXIII multi cím lesz (max. ha a Ps3 verzió rovására megy).
Viszont mostanában a Square mintha inkább az X360-at támogatná, a Ps3-at meg hanyagolja, ezért nem értem a mostani nyilatkozatukat. wtf smiley

válasz erre

Lac

17 éve, 11 hónapja és 21 napja

Én máig nem értem, hogy miért zavar bárkit, ha az Ő masináján kívül másra is megjelenik egy-egy játék? "Nekem" miért jobb úgy játszanom, hogy tudom, másnak nem adatott meg ez a lehetőség...?

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljaManiac profiljamarco profilja