A Hidegháború és napjaink időintervallumában, egy kis orosz szigeten játszódó alkotást eddig sokan időutazós FPS-ként aposztrofálták, de legalábbis az időutazással hozták kapcsolatba, amit Jon Zuk, a Singularity kreatív igazgatója keményen megcáfolt.
Szerinte nem időutazásról van szó a játékban (nagyjából 50 évet ugrálunk ide-oda az időben, ha használjuk az opciót), hanem időmanipulálásról, vagy szó szerinti fordításban kor kontrollálásról, kor váltásról. A kijelentés teljesen egyértelmű, bár kötekedős rajongók nyilván találhatnak foltozni valót ezen, mert ha visszarepülünk az időben 50 évet, akkor az időutazás, de az úriember valószínűleg arra is utalni akart nyilatkozatával, hogy nem csak erről fog szólni az idei évben várt játékuk. Továbbá megjegyezte, hogy nem mi utazunk tulajdonképpen, hanem csak a környezetünk változik, tehát főhősünk nem öregszik vagy fiatalodik, a környezete viszont már komoly változásokon esik át, ha használja ezt a képességet. Ilyen szempontból kémlelve viszont valóban nem időutazásról beszélünk, tehát mindkét tábornak valamilyen szinten igaza van, de mégsem.
Száz szónak is egy a vége, ha időutazás lesz, ha nem, mi szeretni fogjuk a Singularity-t, hiszen egy ötletekkel teli tűzdelt játék lesz, ráadásul a Raven-tól, akiktől eddig rossz játékot nem nagyon kaptunk. Várjuk a továbbiakat.