Shigeru Miyamoto: Továbbra is szükség van a fizikai kontrollerekre

2009. június 16.
1.5601
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Bár a mozgásérzékelésen alapuló játékvezérlést a japánok vezették be a piacra az EyeToy-jal és a WiiMote-tal, a felkelő nap országának egyik jeles játékipari személyisége, Shigeru Miyamoto úgy véli, hogy nem érdemes ezt a megoldást elkapkodni.
 

Mario és számos megasiker produkció atyja úgy gondolja, hogy a játékosoknak továbbra is szükségük van egy kézben tartható kontrollerre, szükség van a fizikai kontaktusra.

Ezzel a megnyilvánulással a Project Natal ellen kívánt fellépni minden bizonnyal, hiszen a Microsoft kamerás fejlesztése semmiféle fizikai visszahatást sem közvetít a játékosok felé. A mester a force feedback, erő visszacstoláshoz hasonlította dolgokat, ha nincs fizikai kontaktusunk egy vezérlővel, az nem kelti bennünk az interaktivitás valódi érzetét.

"Én mint kreátor nem gondolom, hogy tudnék olyan játéktapasztalatot alkotni, amely valóban interaktív érzést kelt a gamerekben anélkül, hogy egy kontrollert tartanál a kezedben, anélkül, hogy egy force feedback-hez hasonló visszahatást éreznél a játékvezérlődtől." - mesélte Shigeru Miyamoto.

A Nintendo-hoz hasonlatosan a Sony is ugyanezen állásponton lehet, hiszen az ő frissen bemutatott technológiájuk szintén behozta a kamerás megoldás mellé a fizikai, kézben tartható irányítót, amelyet korábban még elvetettek és kizárólag a vezérlő nélküli vonalat fejlesztették, lásd EyeToy, PlayStation Eye.

Ha végleg elveszítjük a fizikai kapcsolatot a játékainkkal, akkor vajon tudjuk majd olyan szinten élvezni őket a jövőben, mint napjainkban? Se kontroller (Project Natal), se fizikai adathordozós játékok (Digitális Disztribúció), se otthoni konzol (OnLive)? Ez lenne a majdani jövő?
nincs még hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja