A manapság rendkívül jól fizető világvége műfaj koronázatlan királya egy időben fejébe vette azt a szerfelett különös dolgot, hogy filmvászonra vigye a videojátékok egyik legmeghatározóbb jelenségét, az "Asteroids" névre hallgató játékot, ám időközben letett eme meggondolatlan tervéről és úgy határozott, inkább egy IGAZI filmet forgat.
Vajon mit tudna Roland Emmerich kisajtolni egy olyan történelem előtti arcade játékból, mint a legendás Asteroids? Bizonyára többet, mint Uwe Boll (adja az ég, hogy ennek a dolognak sosem veszi hírét). Akárhogy is: ezt már sosem tudjuk meg, minthogy a kiemelkedő rendezői vénával megáldott Emmerich már elállt ama rendhagyó szándékától, hogy megfilmesítse a szóban forgó játékot, amelyben egy háromszöggel kell különböző aszteroidákat kerülgetnünk.
"Vicces, hogy az emberek azt mondják, semmit sem ad a játék, de ez nem teljes egészében igaz" - ecsetelte Emmerich. - "Engem vonzott az Asteroids, világos és egyszerű, mert úgy gondolom, azt a véleményt osztja, miszerint valami ilyesmi vár ránk az űrben."
"Roppant ütős, mélyen szántó mitológiát építettük a dolog köré. Anélkül, hogy túl sokat árulnék el róla, két főkarakterről szól - egy testvérpárról -, akiknek szeminális élményeken kell átesniük annak érdekében, hogy rádöbbenjenek a köztük lévő kapcsolatra."
Emmerich hátat fordított az Asteroids nyújtotta lehetőségeknek és inkább egy "Singularity"-nek nevezett sci-fi forgatókönyvet vett a kezébe.